Toon posts:

[Algoritme] Hoe te achterhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op school hebben wij zon leuke ictheek, met een aantal 100 (denk rond de 1000) users. Die hebben allemaal een eigen username (lln-nummer, 4 cijfers) met een bijbehorend password.
Dat password is heeel simpel opgebouwd: [letter][letter][cijfer][cijfer][cijfer]
Nu heb ik rond de 10 usernames + passwords 'verzameld', is er nu een manier waarop ik het algoritme kan achterhalen waarmee al die pwd's zijn gegenereerd?

Ik doel niet op kraken van al die gegevens, maar dit vind ik gewoon interessant O-) niet lachen!

Verwijderd

post ze maar eens, maar waarschijnlijk zijn het random gegenereerde nummers, en dan doe je niets meer.

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

welke school zit je ik weet bij de mijne tenminste een heel leuk maniertje

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:55

Hu9o

Schokkend

Denk niet dat het je met 10 zal lukken. Denk trouwens dat er helemaal geen alg achter zit.

Bij ons op school is je login je student nummer en je password je geboortedatum :D Das pas gevoelig voor kraken >:)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 15:04
Heb ooit eens op mijn school gezien dat ze het random genereerde met een progje. Alleen de randomseed van het progje was niet zo groot: ongeveer 100 verschillende passwords werden gegenereerd. :D

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Random bestaat dus niet ;)
Daar zit dus een bepaald algoritmitiek achter

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47

McFizban

Hackito ergo sum.

Random bestaat wel. Je hebt er alleen hardware bij nodig. Als je je random generator (=software) start met een seed die je uit hardware (bijv. ruis op een microfooningang) haalt, kun je een hele goede random generator maken.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

mjah ik denk dat dit toch teveel naar "ik ga me klasgenoten pesten" toegaat dan naar een algoritmisch iets

ergo: dicht

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.