[ISP]Eisen stellen mbt je ping?

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zat ff ergens over te denken. Ik ben een fanatieke cs'er. Maar de laatste tijd is mijn ping echt bagger. Als ik op de servers zit gaat mijn ping van 60 zo ineens naar 140 en soms hoger.

Ik ben dan de enige in de server die dat heeft, dus het ligt aan mij. Ook is mijn ping zondags meestal skyhigh en onspeelbaar.

Nu kan je klagen bij je ISP over download snelheden, maar zou je ook kunnen klagen over je ping? Want downloadsnelheden worden gegarandeerd meestal, maar ping-tijden niet.

Ik vind eigenlijk dat het een rare situatie is, want er zijn best veel gamers, meer dan er leechers zijn. En een gamer vind zijn ping belangrijker dan zijn download.

Dus ik vind dat de ping ook gegarandeerd zou moeten worden. Want met 5kb/sec downloaden is net zo vervelend als ping 200+.

Mijn vraag is nu eigenlijk: wat vinden jullie er van?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie dat je @Home hebt. Je kan er gewoon over klagen, want 5kb/s is nu niet echt normaal voor kabel, maar ik betwijfel of ze er wat een zullen doen.

edit: heb je trouwens packetloss?

[ Voor 11% gewijzigd door Genghis Khan op 05-02-2003 08:02 ]

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 12:19
KaAzKoP schreef op 05 februari 2003 @ 08:01:
Ik zie dat je @Home hebt. Je kan er gewoon over klagen, want 5kb/s is nu niet echt normaal voor kabel, maar ik betwijfel of ze er wat een zullen doen.

edit: heb je trouwens packetloss?
Hij zegt dat zijn [b]ping[/n] te hoog is, niet dat zijn downloadsnelheid 5k/sec is. Dat is maar een vergelijking. Topicstarter, gewoon bij je ISP gaan klagen, misschien zit er iemand in jouw wijk die de verbinding belast (zeker omdat je ping op zondag = vrije dag zo hoog is).

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:50

Tys

mbt je ping:
<10 Te goed
<50 Normaal
=70 Nog te doen
>100 speelbaar/laggy
>250 onspeelbaar, big lagg

mbt tot je snelheid:
heb je @home basic? of echt de breedbandverbinding?

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:25
Nu kan je klagen bij je ISP over download snelheden, maar zou je ook kunnen klagen over je ping? Want downloadsnelheden worden gegarandeerd meestal, maar ping-tijden niet.
Klagen kan natuurlijk altijd. En verwachten dat er actie wordt ondernomen indien het een onoverkomelijk probleem is lijkt me redelijk.

Het probleem is echter dat de meeste ISP's op de goedkope verbindingen (dat is dus pakweg onder de €350,- per maand) geen harde garanties willen geven als het gaat om bandwidth en latency. Niet zo vreemd; anders zou zo'n verbinding veel meer geld moeten kosten.

Nu zijn er helaas erg veel ISP's die dat als een soort vrijbrief zien om een wel erg slechte verbinding aan te bieden én te handhaven. Ikzelf heb die ervaringen jarenlang kunnen opdoen met een Chello aansluiting. Grootste probleem daarbij is de 'standaard' struktuur van de meeste kabel-netwerken; eigenlijk één grote pool met mogelijk héél erg veel klanten die over een kleine lijn geperst moeten worden en welke allemaal in een iets te groot broadcast-domain zitten.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Veel ISP's verschuilen zich achter het idee van 'wij kunnen niks garanderen over internet, want het is afhankelijk van heel veel externe dingen, zoals de of er andere ISP's overbelast zijn enzo'. Wat ze alleen niet snappen is dat ze *wel* een lage ping naar hun gateway kunnen garanderen, want als die te hoog is ligt het wel bij hunzelf.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Een permanente snelle stabiele verbinding kan je nooit helemaal als eis stellen, er zijn altijd wel momenten waarop servers onderhouden moeten worden. En uiteraard gaat het altijd wel een keer mis B)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

418O2 schreef op 05 February 2003 @ 07:57:
Ik zat ff ergens over te denken. Ik ben een fanatieke cs'er. Maar de laatste tijd is mijn ping echt bagger. Als ik op de servers zit gaat mijn ping van 60 zo ineens naar 140 en soms hoger.
De helpdesk zal ongeveer zo reageren:
- heeft u tegelijkertijd nog andere programma's lopen (kazaa e.d.)?
- gebruikt u de netwerkkaart die @Home heeft meegeleverd?
- gaat u eens naar start -> uitvoeren -> command -> tik: netstat... wat ziet u (want dat je geen andere programma's open hebt staan, dat willen ze heel zeker weten. Klanten kun je immers niet vertrouwen)?
- Ik ga uw verbinding testen (= pingen).... nou meneer, ik zie hier prima pingtijden van rond de 50ms, dus alles is in orde.
+ Jij: maar als ik CS speel, dan schiet de pingtijd omhoog
- Dat is normaal meneer, want pingtijden gaan evenredig omhoog met de upload.
+ Nee hoor, die pingtijden gaan alleen omhoog als je tegen de rand van de uploadcapaciteit aankomt en die ligt hier in de buurt dus blijkbaar nogal laag.
- Hmm... eens kijken naar het modem: signaalniveaus zijn goed, maar ik zie dat u afgelopen nacht wel erg veel geupload heeft. Daardoor zitten de buffers in het modem nu vol. Dat kunt u oplossen door het modem uit te zetten en dan een kwartier later (want daar kan ik niet op wachten) weer aan te zetten.
+ Lopen die buffers dan niet automatisch leeg als ik stop met up/downloaden? Anders zou dat toch een bug in het modem zijn?
- Um... heh... nee, zet toch maar het modem even uit. Dit is normaal, alle modems hebben dat.
- Welke Windowsversie gebruikt u eigenlijk?
+ Win2000 (eigenlijk Linux, maar dan is het gesprek meteen afgelopen) op een 800Mhz Duron
- Dat is wel erg weinig voor Win2000.
.... etc. etc.

Ik had dus pingtijden van 500ms en hoger bij een upload van 3kBps. Als je een spel gaat spelen, dan genereer je ook een upload, waardoor, als de upload bagger is in jouw buurt, de pingtijd omhoog schiet. Na een discussie van 2 uur met een berg onzinnige argumenten van de kant van @Home heb ik nu ADSL aangevraagd bij Demon.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thiaz schreef op 05 February 2003 @ 08:05:
mbt je ping:
<10 Te goed
<50 Normaal
=70 Nog te doen
>100 speelbaar/laggy
>250 onspeelbaar, big lagg

mbt tot je snelheid:
heb je @home basic? of echt de breedbandverbinding?
Mja, je bent nog positief ook. Vanaf 100 is UT instagib nog NET speelbaar, wat vanaf 150 ondoenbaar is :{

Hier geld denk ik gewoon het zelfde als lage downloadsnelheden. Nou is mijn downloadsnelheid al een tijd wel in orde, voor de rest is chello erg bagger (upload & ping), maarja, daar wordt toch niet mee geadverteerd.
Dit komt denk ik aangezien veel n00bs niet eens weten wat een ping is, en uploadsnelheid er niet toe doet 'Ik download alleen maar' :(
Op die manier wordt de ISP natuurlijk ook niet echt gestimuleert om te werken aan goede upload & ping tijden, aangezien een groot deel het verschil toch niet weet. :{

🌞🍃

• 418O2
  • Niet online
Mja.. Ik vind een pingtijd van 70 toch echt wel DE max. En ik ben niet zo'n belachelijke leecher ofzo, dus daar kenne ze niks over zeggen. Maar als iedereen in de server een ping heeft die stabiel 40 is terwijl de mijne 60-70 met spikes naar 120 is, ligt dat aan mijn provider imho

Ze zouden er dan best wat aan kenne doen, want andere ISP's kunnen dat toch ook goed voorelkaar krijgen?

En als ze mijn Download tot max 200kb/sec cappen en mijn ping 30ms lager maken, dan ben ik ook blij. Maar ik denk niet dat ze daarop ingaan :+

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Daar kan je wel mee bellen hoor. Ik haalde lage downloadsnelheden, ik belde @Home maar ze zeiden dat het aan mij lag omdat mn ping wel goed was. Ze ondernemen dus juist pas actie bij een te hoge ping. Hoeveel ms haal je als je bijv. naar arethusa.tweakers.net pingt?

• 418O2
  • Niet online
nu ~30. Maar na half zes stijgt dat zo naar de 70 met spikes naar 120.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

30 is goed voor Com21... 70/120 is wat minder fijn... Als het op zn slechtst is moet je ff bellen, dan kunnen ze daar ff een logje van maken.

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

Je kunt allicht een keer bellen met @home, ze kunnen in ieder geval kijken of het een structureel probleem is met je verbinding, etc etc.

En inderdaad, zoals hierboven ergens genoemd is, zullen er een heleboel (in jouw ogen) loze stappen worden gedaan voordat ze eindelijk met een oplossing komen bij de helpdesk.

Het kan in ieder geval nooit kwaad om een keertje te bellen...

• 418O2
  • Niet online
het is echt wel structureel. Elke avond hetzelfde. Ik ben in de servers dan de enige die zo lagged.

laatst was ik aan het gamen en lagged ik zo dat iedereen dacht dat ik aan het download was (wat ik niet aan het doen was)

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Weet je zeker dat je geen trojans oid hebt catch?

• kamerplant
  • Niet online
m-m schreef op 05 February 2003 @ 13:18:
30 is goed voor Com21... 70/120 is wat minder fijn... Als het op zn slechtst is moet je ff bellen, dan kunnen ze daar ff een logje van maken.
Maar het probleem is dat de ping omhoog schiet zodra er netwerkbelasting is, zoals het spelen van een online game.

Mijzelf zou het ook een worst wezen als een pagina 50ms later binnen is ja, maar tijdens gamen is die 50ms extra wel dodelijk. :{

🌞🍃

Verwijderd

hey pamf Catch22 :)

ik heb ongeveer t zelfde met mijn @Home hier.

me ping ziet er meestal zo uit:

40 40 130 130 40 50 50 80 120 200 40 50 etc..

en een dergelijke spike ping speelt veel lastiger dan bv. een constante ping van 100..

in mijn geval ligt het aan huisgenoten die of internetten of zelf aan t CSen/TFCen/DoDen zijn.. Alles boven de 7 kb/s upload zorgt voor gigantisch lag hier, en zelfs met de meest magere CS settings heb je altijd nog iets van 1.5 kb/s upload..

wat jij zou kunnen proberen is je CS settings anpassen zodat je minder upload hebt.. bv.

cl_cmdrate "24"
cl_updaterate "24"
rate "6600"

ik heb met die settings iets van 1.6 kb/s upload ..

En klagen bij je ISP kun je altijd proberen maar ik denk dat je er weinig mee op schiet..

• 418O2
  • Niet online
ik speel met rate 9999 en cmd en updaterate 45. Dat is ook wel gewoon normaal vind ik. En overdag is dat ook wel normaal, dan willen hogere settings ook nog wel. Dus de node waar ik op zit is ook gewoon slecht en kan mssn geen hoge belasting aan ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
C:\Documents and Settings\ja>tracert arethusa.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]
via maximaal 30 hops:

1    31 ms    24 ms    21 ms  r1-fe1-0.emmen1.dr.home.nl [212.204.176.1]
  2    43 ms    33 ms    35 ms  r6-atm1-2-0-107.rdc1.ov.home.nl [212.120.67.82]

3    42 ms    35 ms    36 ms  bb1-ge6-1.hnglo1.ov.home.nl [212.120.67.57]
  4    39 ms    34 ms    37 ms  bb1-pos13-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.133.106]
  5    38 ms    45 ms    36 ms  bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.13
]
  6    43 ms    44 ms    26 ms  r2-ge0-3-0-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.
98]
  7    64 ms    47 ms    39 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
  8    51 ms    37 ms    51 ms  arethusa.tweakers.net [213.239.154.22]

De trace is voltooid.

is die routing ook niet een beetje bagger? via hengelo en den bosch ?

[ Voor 66% gewijzigd door 418O2 op 05-02-2003 18:20 ]

Verwijderd

die trace ziet er vrij normaal uit hoor :) ping tijden ook goed..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/trar.gif
Deze is nog kort! Normaliter heb een hop of 10 / 15 voor ik UPC eens voorbij ben... Maar ik moet zeggen dat Chello steeds (heel kleine beetjes) beter wordt.

Helaas heb je zelf niks te vertellen langs welke weg je pakketjes gaan. Dat doen de routers van de ISP voor je. Misschien kun je wel een andere gateway instellen, of heb ik het dan ook mis met mijn redenatie?

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 05-02-2003 18:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik heb ook problemen met me @Home, me pingtijden zijn zo goed als altijd 1000+ en dan is me upload zo'n 6 KB's :(
Heb ook al meerdere malen gebeld, maar ze doen er niets aan, dus dat word dan maar overstappen naar ADSL denk ik :)

Before me there were many, after me there will be none

Verwijderd

Jay-K schreef op 05 februari 2003 @ 20:29:
Ik heb ook problemen met me @Home, me pingtijden zijn zo goed als altijd 1000+ en dan is me upload zo'n 6 KB's :(
Heb ook al meerdere malen gebeld, maar ze doen er niets aan, dus dat word dan maar overstappen naar ADSL denk ik :)
ja zoals ik al zei, als je zoveel upload gaat je ping naar > 800.. , das vrij standaard bij @Home..

Als je in je eentje op zo'n verbinding zit is dat neit zo'n probleem maar met meerdere mensen wordt t vervelend..

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 21:31
Ik heb ook dit probleem,
maar als ik arethusa.tweakers.net 100x ping dan is het gemiddelde 40 en maximum 57 en minimum 20 dus op het normale internet lijkt alles normaal.
Als ik ga csen is mn ping standaard al 20ms hoger als die van de rest, en savonds is het niet meer te spelen ongveer om de 10sec een ping van 800 of hoger en dan weer netjes terug naar de 70 of zoiets dergelijks, erg irritant want dan sta je dus gewoon stil. :|
Edit: Bij netstat staat trouwens alleen IRC Server en MSN, dat moet geen problemen op leveren, DU meter geeft ook constant 0,0 @ idle uiteraard.
Mjah k heb zin in cs en het kan gewoon niet zo ;(

Edit2: Hier ook router trouwens mjah zonder de router er tussen heb ik het ook verder niemand op het netwerk dus dit heeft er waarschijnlijk niets mee te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door dataSlut op 05-02-2003 21:14 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
418O2 schreef op 05 February 2003 @ 13:14:
nu ~30. Maar na half zes stijgt dat zo naar de 70 met spikes naar 120.
Tja... s'avonds gaan er meer mensen op het net, waardoor pakketjes bij de headends vaker moeten wachten, en er dus een verhoging van de ping plaatsvindt.

Ik denk dat in jouw wijk teveel (tja wat is volgens @home teveel?) gebruikers op 1 node zitten. @Home kan hier wel wat aan doen door (indien DOCSIS) meerdere nodes in te zetten, maar dat zullen ze voor 1 klant (en in kleinere plaatsen) niet snel gaan doen. Het is namelijk ook een flinke investering om het netwerk uit te breiden, en daar gaat tijd, planning en (veel) geld in zitten.

Het lijkt erop dat jouw probleem wordt veroorzaakt door het lokale netwerk, en niet verder op het internet ergens. Dit probleem kun je omzijlen door ADSL te gebruiken, die deze "gedeelde factor" niet heeft. Voor online gaming geniet ADSL enigzins de voorkeur. Voor de download freaks is kabel beter gezien de hogere download snelheid - zeker bij @Home (alhoewel het met de snelheidsverhogingen van de KPN niets meer uitmaakt vaak....)

Verder.... klagen kan natuurlijk altijd, maar @Home kennende is je energie denk ik beter ergens anders besteed.

[ Voor 13% gewijzigd door maartena op 05-02-2003 21:29 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 21:01:
[...]
ja zoals ik al zei, als je zoveel upload gaat je ping naar > 800.. , das vrij standaard bij @Home..
Dat is vrij standaard voor Kabel internet. Ik heb een 2048/384 kabelverbinding waarmee ik in de praktijk 45 kbyte/s mee kan uploaden. Als ik onder de 30 blijf gaat alles perfect, maar zodra ik sneller zit te uppen springt mijn ping omhoog.... to ong. 1000ms wanneer ik tegen het maximum aanzit (soms 46,nogwat).

Dit komt omdat kabel niet "full duplex" is waar ADSL dit wel is :)

Aan de andere kant haal ik 240 kbyte/s (bijna altijd boven de 200) waarbij ADSL in de States net zoals in NL 768/128 of 1536/128(soms384) is.... Kabel is dus veel sneller maar heeft andere limitaties.

De "online gamer" is beter af met ADSL.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• 418O2
  • Niet online
ik heb net ff een lange ping gedaan... Meestal 40-50, maar ik zag wel paar keer achterelkaar meer dan 6 pings boven de 500. Dit was terwijl ik niet achter de pc zat en alleen irc aan had staan. Dus dat ligt wel degelijk aan @home.

was naar gameserver, maar kreeg zelfde met arethusa

Verwijderd

Ja ik zou zeker klagen, maar heb je geen last van packet loss dan??

Maar heb je er 's avond veel meer last van dan over dag? als je er overdag ook last van hebt kan het zijn dat het signaal niet stabiel is of dat er ruis op zit. Ook de het modem zo dicht mogelijk in de meterkast staan, coax heeft heel veel last van signaal verlies.

Ah ik lees het al je hebt er vooral 's avonds last van...

ik weet niet waar je de eigenschappen van je nic in linux aanpast maar heb je de verbindings sbelheid van je nic op 10/half??

• ThaHandy
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

maartena schreef op 05 February 2003 @ 21:37:
[...]

Dat is vrij standaard voor Kabel internet. Ik heb een 2048/384 kabelverbinding waarmee ik in de praktijk 45 kbyte/s mee kan uploaden. Als ik onder de 30 blijf gaat alles perfect, maar zodra ik sneller zit te uppen springt mijn ping omhoog.... to ong. 1000ms wanneer ik tegen het maximum aanzit (soms 46,nogwat).

Dit komt omdat kabel niet "full duplex" is waar ADSL dit wel is :)

Aan de andere kant haal ik 240 kbyte/s (bijna altijd boven de 200) waarbij ADSL in de States net zoals in NL 768/128 of 1536/128(soms384) is.... Kabel is dus veel sneller maar heeft andere limitaties.

De "online gamer" is beter af met ADSL.
das neit waar..

ik heb @home
ping 15
game (CS dus) 15-25
en denk dat de meeste @home gebruikers dit ook hebben (met motorola modem dan >:) )

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 05-02-2003 23:00 ]

Verwijderd

ThaHandy schreef op 05 February 2003 @ 22:58:
[...]

das neit waar..

ik heb @home
ping 15
game (CS dus) 15-25
en denk dat de meeste @home gebruikers dit ook hebben (met motorola modem dan >:) )
ik denk het niet, en dat blijkt ook wel uit de vele klaag posts over @Home..

maarja je hebt ook wel gasten met Chello die praktisch op een backbone bv. in A'dam wonen en een ping van 10 -15 hebben, echter zijn die uitzonderingen..

• 418O2
  • Niet online
ik heb een com21... Iemand enig idee hoe ik zo'n motorola loskrijg bij essent ?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Com21: ping ligt nu tussen de 20-35 ms... maar dat is zonder enige andere upload. Dat is dan ook precies wat er gemeten wordt door de helpdesk. Zij doen geen pingmetingen als je tegelijkertijd een relatief kleine upload hebt (ruim beneden 16kBps) en kunnen dus niet het probleem constateren wat jij hebt als je met CS een kleine upload (en daardoor hoger ping) genereert.

Zo'n Com21 is niet per definitie slechter dan een Motorola (of ander Docsis modem). Het zou me zelfs niet verbazen als ze stabieler waren, maar die Motorola's zitten veelal op wat minder drukbevolkte netwerken en halen daardoor hogere snelheden en kunnen ook redelijk uploaden zonder dat de ping te hoog wordt.

Zoals ik van de helpdesk heb begrepen zit in die modems een buffer om zo efficient en snel mogelijk te kunnen up/downloaden. Dat heeft als nadeel, dat wanneer je meer probeert te uploaden dan er vanuit het modem richting @Home kan (capaciteitsprobleem), dat het buffer in het modem volloopt en er een 'file' onstaat, met bijbehorende wachttijden (hoge ping). Datzelfde kan ook met Motorola modems gebeuren en ook bij ADSL modems (echter, daar is de uploadsnelheid stabieler)

Als het je vooral om het gamen gaat, stap dan over op ADSL (bijv zo'n 512/256 verbinding van BBned). Je hebt dan een hogere upload en daarbij is de kans groot dat je die upload ook daadwerkelijk haalt (i.t.t. bij @Home).

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:09

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 23:07:
[...]
ik denk het niet, en dat blijkt ook wel uit de vele klaag posts over @Home..

maarja je hebt ook wel gasten met Chello die praktisch op een backbone bv. in A'dam wonen en een ping van 10 -15 hebben, echter zijn die uitzonderingen..
Met een ping van 5 ms naar Arethusa zal ik wel zo'n uitzondering zijn })

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.rakhorst/trace.gif

Chello Amsterdam, Lancity modem _/-\o_

• maartena
ThaHandy schreef op 05 February 2003 @ 22:58:
[...]

das neit waar..

ik heb @home
ping 15
game (CS dus) 15-25
Dat is wel waar :) Over het algemeen is de DSL structuur beter geschikt voor online gamen simpelweg door de opzet van het "lokale" netwerk in je plaats.

Dat wil nog niet zeggen dat er geen goede kabelmodemaansluitingen zijn....(yours truly is erg tevreden met kabel) ik zeg alleen dat als er 50 man bijkomen in jouw buurt dat je liever ADSL had ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1