Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

O2 gaat SMS spam met een "noodknop" uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik hoorde net op de radio dat O2 van plan is voor een mogelijkheid direct alle SMS SPAM stil te zetten d.m.v. 1 kleine handeling. Doel van deze handeling is dat je in 1 klap alle betaalde SMS-acties stopzet, zonder dat je elke haverklap "onderwerp off" moet doen.

Ik vind dit echt een schone zaak als iemand anders je aan heeft gemeld.

Wat is jullie reactie hierop? Ik vind het wel OKay, zolang O2 het maar niet zo aan gaat pakken:
SMS nu "SMSSPAM UIT" naar 4200, en ontvang iedere dag een bevestiging dat je SMSSPAM nog steeds uitstaat ter bevestiging. € 1,50 per ontvangen gesprek

20*350ZO45°

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:37
Goeie zaak..

Providers zouden ook iets moeten doen aan deze omgekeerde wereld...
Er zwerft ergens een lijst met GSM nummer rond (verzameld door de gratis SMS sites) die indien in verkeerde handen valt veel narigheid kan veroorzaken...

Het ondoorzichtige wereldje van de SMS (waarvan de idle tijd van het GSM netwerk wordt gebruikt) wordt door deze commerciele zooi nog eens extra uitgemolken...

Dus als een provider de mogelijkheid biedt om alle SPAM te stoppen dan vind ik dat een zeerk goeie zaak.. Jammer dat het dan ook gelijk €1,50 kost :/

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 23:01

Luke!

#Treinbaas
om3ega schreef op 05 februari 2003 @ 07:23:
Dus als een provider de mogelijkheid biedt om alle SPAM te stoppen dan vind ik dat een zeerk goeie zaak.. Jammer dat het dan ook gelijk €1,50 kost :/
Lees eens goed wat de TS zegt over die €1,50... :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Volgens mij zijn providers stiekem helemaal niet zo happig op dit soort maatregelen.. Ik zag nl eergister bij Radar dat 40% van de kosten van zo'n SMSje naar jouw provider gaan :)
edit:
Onderop, bij Partijen SMS-handel kan je het stukje over de tariefsverdeling nogmaals bekijken!

[ Voor 23% gewijzigd door Ook op 05-02-2003 09:47 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 05 februari 2003 @ 09:44:
Volgens mij zijn providers stiekem helemaal niet zo happig op dit soort maatregelen.. Ik zag nl eergister bij Radar dat 40% van de kosten van zo'n SMSje naar jouw provider gaan :)
edit:
Onderop, bij Partijen SMS-handel kan je het stukje over de tariefsverdeling nogmaals bekijken!
A:\STRONGBAD_SMSSPAMSTOP.EXE :+

ontopic:
ze verdienen hier idd bakken met geld aan, maar het probleem ligt naar mijn idee ook een beetje aan de kant van de onwetende gebruikers die denken dat ze met "mop aan" slecht 1 sms'je krijgen...

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:32

SambalBij

We're all MAD here

Ik vind het zowiezo belachelijk dat iemand jou een SMSje kan sturen waar jij dan € 1,50 of meer voor betaald.
Dat je extra betaald voor het versturen van een SMS naar een betaald nummer is redelijk dan heb je het zelf in de hand (net als bellen naar 0900 en 0906 nummers)

Maar betalen voor iets wat je (mogelijk) ongevraagd ontvangt? daar doen we dus niet aan mee :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1