[XP]: afbeeldingen automatisch aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
In XP is er een optie (extra/internet opties/geavanceerd/afbeeldingen automatisch aanpassen) om afbeeldingen automatisch te schalen naar de grootte van de venster.

Als een afbeelding eenmaal geschaal is, dan volgt na een tijdje ergens in de (rechteronder?) hoek van de afbeelding een icoontje waarmee je de afbeelding weer op normale grootte kan terugzetten.
Op zich is het een mooie optie, echter het volgende irriteert me:
- soms duurt het erg lang voordat dat icoontje verschijnt.
- als je er geen gebruik van maakt, dan verdwijnt dat icoontje weer. Onduidelijk is hoe dit icoontje weer opgeroepen kan worden

Soms lijkt het alsof het icoontje opgeroepen kan oproepen door met je muis over een bepaald gedeelte van de afbeelding te gaan, maar meestal gebeurt er niets...

Welke tweaker weet hoe je zelf dat icoontje kan oproepen?
Het mooiste zou natuurlijk een knop op de werkbalk zijn, waarmee je heen en weer kan schakelen (tussen originele en geresizede resolutie)...

Ik heb geen oplossing op Google of via de search engine gevonden. Misschien ben ik wel blind...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Inderdaad even met je muis van het plaatje af en dan er weer op. Dan krijg je dat icoontje in no time weer terug.

I think, therefor I am.....I think.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dit is niet alleen het geval in Windows XP, maar een optie in Internet Explorer 6.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
@Ricochet: bedankt! Ik zat de hele tijd over het plaatje zelf te bewegen... de truuk is idd even van het plaatje af te gaan...

@gqwystyl: je hebt helemaal gelijk!

Dank voor de snelle replies, van mij mag dit topic nu wegglijden in de vergetelheid of op slot gegooid worden...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450