• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Ik denk er over om de Canon Powershot S45 te kopen als ik in de USA ben. Hij is daar ongeveer net iets boven de 400 dollar, met de huidige koers kom ik rond de 375 euro uit :P

Maar daar zit natuurlijk een 110V adapter bij. Is het mogelijk om de daar gekochte camera gewoon met een in nederland gekochte adapter te laden?

Ik denk zelf van wel, aangezien het gewoon 12V of whatever is dat er uitkomt, lijkt me goed toch?.... maareuh.. wilde effe checken...

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Ik heb nog nooit iemand zien klagen hier met een camera uit de VS..

De batterij is en blijft gewoon een NB2L accu, die zal er niet groen of blauw van worden of je hem nou op een Europees of een Amerikaans stroomnet oplaadt..

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
..ja die niet.. maar de adapter misschien wel... ?!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 16:40

mindcre8r

Tradepedia

StanTheMan schreef op 05 February 2003 @ 04:27:
..ja die niet.. maar de adapter misschien wel... ?!
die past hier niet eens in het stopcontact ;)

Bears and Bulls

• marteltor
  • Laatst online: 01-03 13:58
als ik het goed heb kun je gewoon die adapter hier gebruiken.
Ik heb een s30, en in de handleiding staat dat de adapter 110-230 volt ondersteunt. Dit is dan wel de europese versie, maar ik neem aan de Amerikaanse ook 110-230 volt ondersteunt :)
kijk anders gewoon even in de winkel op de adapter, daar staat het vast wel op

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Je hoeft alleeen maar een andere kabel te kopen voor deze batterycharger, en dat kun je bij elke winkel die iets van electriciteit in huis heeft (Zelfs de HEMA heeft ze waarschijnlijk :+ )
Als je gaat zoeken naar die charger vind je uit dat de Amerikaanse versie de ACK-700 gebruikt. En als je op Google zoekt naar Nederlandse paginas op deze charger dan vindt je deze ook in Nederland worden verkocht bij de Canon cameras.
Op de charger zal staan 100~240 V / 50~60 Hz. dit betekent dat het een charger is die je wereldwijd kunt gebruike.
Het zal ook dom 8)7 zijn van Canon als ze dit niet deden, want dan zou geen hond die camera kopen. |:(

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn ouders een half jaar geleden een S40 mee laten nemen uit Amerika.

Je moet weten dat de battery charger in Amerika afwijkt van die in de rest van de wereld.
In Amerika is deze zo gemaakt dat je hem direct aan het stopcontact hangt. De constructie is als volgt: twee uitklapbare stekker pinnetjes aan de achterzijde van de charger.

De europese variant heeft een snoertje met een eurostekker daaraan. Ik dacht dus eerst ook dat (zoals JEV hierboven zegt) je gewoon een ander snoertje kon kopen, maar dat gaat dus niet op.

Dat is eigenlijk het enige verschil, de uitklapbare stekker vs. snoertje, want zowel de Europese als Amerikaanse variant kunnen zowel 110 als 230 volt aan.

Ik heb het als volgt opgelost: koop een verlengsnoertje in de VS. (enkele dollars bij de Wall- of K-markt (or what ever)). Thuis gekomen sloop je de platte stekker er af en zet je er een eurostekkertje aan.

Werkt perfect. Mijn ouders hebben toen twee S40's meegenomen uit de VS (ook een voor een vriendin), beide battery chargers werken zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door wslagendijk op 05-02-2003 10:52 ]

• JEV

JEV

De europese variant heeft een snoertje met een eurostekker daaraan. Ik dacht dus eerst ook dat (zoals JEV hierboven zegt) je gewoon een ander snoertje kon kopen, maar dat gaat dus niet op.
Hiermee heb jij gelijk. 8)7
De Europese variant is de CB-2LTE terwijl de Amerikaanse variant de CB-2LT is.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Uiteraard kun je ook gewoon een wereldstekker op tussen de amerikaanse plug en je hollandse wandcontactdoos zetten :P Werkt net zo makkelijk :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oscar the Grouch schreef op 05 February 2003 @ 11:29:
Uiteraard kun je ook gewoon een wereldstekker op tussen de amerikaanse plug en je hollandse wandcontactdoos zetten :P Werkt net zo makkelijk :)
Tja, ik wist/weet niet hoeveel gewicht daar aan kan blijven hangen. Vandaar dat ik voor een verlengsnoertje gekozen heb.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 09:06
Ik ben hetzelfde van plan. Vraag me alleen nog af waar te kopen. Ik vind via internet enkel webshops en dat is lastig want dan kan je niet afhalen en die sturen niet naar hotels over het algemeen. Maar goed ook want straks gaat het personeel er met je camera vantussen. Heb jij al een idee waar te kopen?
heb zelf een aantal ideeen en ben benieuwd wat jij van plan bent. Gezien het commerciele karakter: mail me even op jaspov1@hotmail.com
ThaLaw schreef op 05 February 2003 @ 00:16:
Ik denk er over om de Canon Powershot S45 te kopen als ik in de USA ben. Hij is daar ongeveer net iets boven de 400 dollar, met de huidige koers kom ik rond de 375 euro uit :P

Maar daar zit natuurlijk een 110V adapter bij. Is het mogelijk om de daar gekochte camera gewoon met een in nederland gekochte adapter te laden?

Ik denk zelf van wel, aangezien het gewoon 12V of whatever is dat er uitkomt, lijkt me goed toch?.... maareuh.. wilde effe checken...

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10
Jaspov schreef op 05 februari 2003 @ 20:36:
Ik ben hetzelfde van plan. Vraag me alleen nog af waar te kopen. Ik vind via internet enkel webshops en dat is lastig want dan kan je niet afhalen en die sturen niet naar hotels over het algemeen.... Heb jij al een idee waar te kopen?
heb zelf een aantal ideeen en ben benieuwd wat jij van plan bent. Gezien het commerciele karakter: mail me even op jaspov1@hotmail.com
[...]
Is toch niks mis mee om dit ook in het forum te plaatsen lijkt me? Mij lijkt dat wel meer mensen zijn die alleen webshops kunnen vinden.

Bedenk wel dat als je problemen krijgt met de in de US gekochte camera, dat je dan ook weer een retourtje US kunt boeken (of de camera opsturen naar de US), want de garantie van in de US verkochte camera's gaat niet over de US-grens heen. M.a.w. als je geluk hebt heb je een hele goedkope camera, als je pech hebt en er is iets niet helemaal pluis... dan heb je een p r o b l e e m.

• jaspov
Over die garantie hoor je wisselende verhalen. Er zijn mensen die beweren hier een in de US gekochte camera te hebben ingeleverd ter reparatie, met succes. Anderen menen dat een reparatie dan 50 euro kost (vast tarief). Dan zou de camera uitgaande van 1 defect nog steeds veel goedkoper zijn.

Ik was zelf van plan te bestellen bij een webshop via internet, en te laten afleveren bij kennissen in de US. Probleem is alleen dat de meeste shops geen NL creditcard accepteren. Heb er een aantal gemaild met nul resultaat. Heb nu uiteindelijk een shop die het wel doet maar die gooit net de prijs met 20 dollar omhoog en de free shipping is weg. Zat nu naar amazon.com te kijken vanwege de betrouwbare reputatie en daar is hij $467.39, MET free shipping.

In pricewatches kwam ik als goedkoopste op 444 dus amazon is nog niet zo slecht, zeker niet als shipping gratis is anders zit je elders ook al rap op 465...

• ThaLaw
  • Laatst online: 03-02 17:01
Ik heb zelf nog niet heel goed gezocht, maar om em gewoon af te halen, kun je terecht bij J&R.
In New York weet ik die zo te vinden (Vlakbij het stadhuis) en dat is dus een gewone winkel.
Daar kost hij 479 Dollar, maar misschien is daar wat af te lullen...

• jaspov
zelfde shop :-)

[ Voor 56% gewijzigd door jaspov op 16-02-2003 10:16 ]

• JEV

JEV

Ik heb de S45 net binnengekregen en heb dit gedaan en het werkt nog ook. :+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d-ocho/images/100_0073b.jpg

Verwijderd

ThaLaw schreef op 05 februari 2003 @ 00:16:

No problem, het is al het goed is 1 adapter want mijn canon S40 werkt ook in de VS en heb hem hier gekocht :D
Pagina: 1