Toon posts:

[HTML&PHP]W3C problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je volgens W3C het volgende kloppend maken:

een link met de volgende URL: index.php?page=new&id=fout, hij flipt dan op die & voor id......

En een achtergrond in een tabel mag niet, hoe kan je dat het beste oplossen?

In die tabel weer een tabel van 1x1 zetten en daar je plaatje in dumpen?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Gaat het je er puur om om foutloos door die validator te komen? Vindt ik een beetje onzin om eerlijk te zijn..

Het lijkt me toch dat elke browser die & in die url gewoon slikt?

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op 05 februari 2003 @ 00:13:
Gaat het je er puur om om foutloos door die validator te komen? Vindt ik een beetje onzin om eerlijk te zijn..

Het lijkt me toch dat elke browser die & in die url gewoon slikt?
Noem het een uitdaging, probleem van tabel is al opgelost, als je het met css oplost slikt hij het wel :P

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 13:19

Millennium

Bug free !!!

& ;)

Rampen bak 2004

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 00:16:
[...]

Noem het een uitdaging, probleem van tabel is al opgelost, als je het met css oplost slikt hij het wel :P
Op die manier :P Mjah je zou heel omslachtig met javascript die hele url in mekaar kunnen gaan flansen maar dat pakt ook niet echt aan ;)

Misschien dat de tip van hierboven werkt, maar er blijft natuurlijk gewoon een & staan.. :)

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op 05 February 2003 @ 00:25:
[...]

Op die manier :P Mjah je zou heel omslachtig met javascript die hele url in mekaar kunnen gaan flansen maar dat pakt ook niet echt aan ;)

Misschien dat de tip van hierboven werkt, maar er blijft natuurlijk gewoon een & staan.. :)
Alle pagina's zijn nu goedgekeurd, het geeft toch een goed gevoel :P

Ik kon niet slapen voordat dit af was, dus bij deze "Weltrusten allemaal en bedankt!!!"

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

ghehe gefeliciteerd en slaap lekker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets kleins, probeer nog eens wat, ik ga nu echt slapen......

Regel: 12 Context : BODY
Eigenschap scrollbar-3dlight-color bestaat niet : #ecb446

code:
1
2
3
4
BODY
{
scrollbar-3dlight-color: #ECB446;
}

Waarom kan dit niet, scrollbalken een kleurtje moeten geven zou moeten mogen toch?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je kan ook gewoon een hidden form op je pagina hebben :) hoef je nix te zien vanaf je url :)

en waarschijnlijk is die scrollbar gewoon een nog nie geondersteud w3c element :) kan je niets aan doen :) (maar eet me nie op als ik t fout heb)

[ Voor 45% gewijzigd door disjfa op 05-02-2003 00:41 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 13:19

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 00:36:
Nog iets kleins, probeer nog eens wat, ik ga nu echt slapen......

Regel: 12 Context : BODY
Eigenschap scrollbar-3dlight-color bestaat niet : #ecb446

code:
1
2
3
4
BODY
{
scrollbar-3dlight-color: #ECB446;
}

Waarom kan dit niet, scrollbalken een kleurtje moeten geven zou moeten mogen toch?
Als je je CSS hebt gevalideert, kan dat kloppen, scrollbar is geen W3C CSS1 of 2 standaard. Scrollbar is een extensie op CSS1 door M$. en werkt naar mijn weten ook alleen in IE.
zie: http://msdn.microsoft.com.../reference/attributes.asp

[ Voor 23% gewijzigd door Millennium op 05-02-2003 00:51 ]

Rampen bak 2004

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

dat scrollbar kleurje vind je dus echt niet terug bij het w3c, das een MS hersenspinseltje en het werkt ook allen in IE.
En of het nog niet ondersteund wordt, ik meen niet dat dit soort dingen in overweging worden genomen door w3c maar dat kan ik dan weer fout hebben.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

mpegernie schreef op 05 February 2003 @ 00:49:
En of het nog niet ondersteund wordt, ik meen niet dat dit soort dingen in overweging worden genomen door w3c maar dat kan ik dan weer fout hebben.
laten we t hopen van wel, als je iframes of divjes met overflow gebruikt kan dit erg veel schelen in je design :)

en t maakt t lekker kleurrijk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Scrollbars worden gezien (behalve dan door Microsoft) als onderdeel van de browser en niet als onderdeel van het document.
Zo geldt het ook voor de frameborder tussen twee frames en het input type=file element.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

idd, net wat martijn22 net schrijft. het heeft imo weinig te maken met de vormgeving van de inhoud dus daarom twijfel ik er aan of w3c dit in overweging neemt.

edit:
en een beetje laat maar nog ff aan R4NCOR: er staat een & natuurlijk als het geparsed is, maar tijdens het parsen wordt er door de & een entity verwacht, zoals ´ & © etc , en die wordt helemaal niet gegeven.

[ Voor 42% gewijzigd door mpegernie op 05-02-2003 01:03 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
En nu kan hij vannacht niet meer slapen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelukkig lekker geslapen, en dan hebben ze pech, want ik neem aan dat andere browsers die tags gewoon overslaan en de orginele scrollbalken gebruiken.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

mpegernie schreef op 05 February 2003 @ 01:00:
edit:
en een beetje laat maar nog ff aan R4NCOR: er staat een & natuurlijk als het geparsed is, maar tijdens het parsen wordt er door de & een entity verwacht, zoals ´ & © etc , en die wordt helemaal niet gegeven.
Ah, bedankt, interessant weetje :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 07:37:
Ik heb gelukkig lekker geslapen, en dan hebben ze pech, want ik neem aan dat andere browsers die tags gewoon overslaan en de orginele scrollbalken gebruiken.

Zo is CSS inderdaad bedoeld. Kent de browser het niet, dan moet het genegeerd worden. Maar ik ben geneigd te zeggen: gebruik iets niet als het niet ondersteund wordt, en als je design er vanaf hangt.
Pagina: 1