wat voor kabel is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb hier nog een kabel liggen waarop staat: xlan-100 sc/utp patch cable cat.5 1446om, "hey das mooi" dacht ik nog een utp kabel maar het werkte niet :S

dus ik maar even naar de pinnetjes gekeken en kwam tot de conclusie dat het iig geen gewone utp kabel is, het is volgens mij ook geen crosskabel, misschien isdn maar er staat me iets bij dat dat hetzelfde was als gewoon utp..

het zit zo:
gewoon utp:
12345678
12345678

maar die van mij is:
12345678
87654321

iemand enig id wat voor kabel het wel is en waar ik het voor kan gebruiken? Of is het gewoon een mislukte utp kabel ofzo?

Verwijderd

In iedergeval uitgesloten zijn:
  • Normale UTP kabel
  • Crosscable
  • ISDN Kabel
Tja, het heeft denk óf iets te maken met het speciaal doorlinken van switches of bruggen. óf het is idd gewoon een vage kabel. óf ik weet het niet meer :?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mmmmmm, zou een crosscable voor 100Mbit over CAT4 kunnen zijn. Staat me zoiets bij dat je voor TX4 namelijk alle 8 aders nodig had. Maar dat is uit een wel heel ver verleden....

Ahum, TX4 moet eigenlijk zijn T4

[ Voor 10% gewijzigd door Stormtrooper op 04-02-2003 23:54 . Reden: typo ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:51:
[...]
In iedergeval uitgesloten zijn:
  • Normale UTP kabel
  • Crosscable
  • ISDN Kabel
Tja, het heeft denk óf iets te maken met het speciaal doorlinken van switches of bruggen. óf het is idd gewoon een vage kabel. óf ik weet het niet meer :?
hmm dat dacht ik ook al, had alleen gehoopt dat het stiekum toch een soort crosskabel was zodat ik er geen nieuwe stekkertjes op hoef te zetten B)

maar het zal wel een mislukte gewone utp kabel zijn..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is een rollover kabel, wordt onder andere gebruikt als console kabel bij Cisco routers. Gewoon afknippen en nieuw stekkertje er aan :)

Verwijderd

Stekker demonteren/afknippen of 2 van die kabels aan elkaar koppelen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Lijkt me toch meer iets voor NT :)

OH => NT.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Bigs schreef op 05 February 2003 @ 00:03:
Dat is een rollover kabel, wordt onder andere gebruikt als console kabel bij Cisco routers. Gewoon afknippen en nieuw stekkertje er aan :)
Jup, ben bijna zeker van dat het een RollOver is :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Kan ook een telco path cord zijn. Worde gebruikt om een aansluting te 'spiegelen'.

Verwijderd

idd serial data over cat5, dat moet dus allemaal gekruisd zijn.
Net zoals een LAPLink kabel

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Stormtrooper schreef op 04 februari 2003 @ 23:54:
Mmmmmm, zou een crosscable voor 100Mbit over CAT4 kunnen zijn. Staat me zoiets bij dat je voor TX4 namelijk alle 8 aders nodig had. Maar dat is uit een wel heel ver verleden....

Ahum, TX4 moet eigenlijk zijn T4
Nope, 100Base-T4 gebruikt namelijk nog steeds de normale paren van een 4-paars UTP-kabel : 1&2, 3&6, 4&5, 7&8. Paar 1&2 en 3&6 hebben de gebruikelijke send- en receive functie, maar worden door aparte signalering tot 33 Mbps opgejaagd (gebruik van meerdere spannings-niveaus), paar 4&5 en 7&8 worden afhankelijk van de richting van het data-verkeer op het moment als send of receive gebruikt, en 3 * 33 = 100 (min of meer). Die truc met het bidirectionele karakter van de extra paren betekent dus ook dat full-duplex absoluut niet kan.

Overigens werkt 100Base-T4 zelfs al over CAT-3, en niet met cross-cables (er zijn claims dat het werkt, maar ...).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mvdejong schreef op 06 februari 2003 @ 09:34:
[...]

bladiebladiebla T4 etc. etc..
Aha, T4 is altijd een beetje vreemde eend in de bijt geweest. Heb me er nooit echt in verdiept.....

Ben overigens nog steeds bezig voor je kabels, ben je nog niet vergeten........

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

[prive-conversatie]Ah, dank U, ik wacht in angstige spanning.[/prive-conversatie]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 11:28
/me heeft ook nog een vage kabel, kabel haalt niet meer dan 10 kb/s 8)7

het is een straight kabel denk ik, hij werkte wel, alleen heel sloom. Er zitten wel gewoon rj45 stekkers op :)

er staat het volgende op: alcatel 6813 pairtek / 2696

weet iemand wat je ermee kunt :?

Last.fm
Films!

Pagina: 1