Toon posts:

[winXP] Icoon veranderen naast bestandsnaam*

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een directory 100 foto's allemaal jpg en gif...

ze openen in winviewer, maar de icoon naast de foto's of erboven is zo'n raar tekentje, hoe kan ik dit icoontje veranderen. Foto's doen het wel
Dit is op Winxp.

Gister was het nog goed, maar ik heb wat programma's verwijderd en nieuwere versies eropgezet, ik kreeg een icoontje van fireworks naast elk plaatje, maar nu krijg ik het icoontje van een dll bestand..

ik wil de foto's wel zo laten dat ze openene met winviewer...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:44:
Ik heb in een directory 100 foto's allemaal jpg en gif...

ze openen in winviewer, maar de icoon naast de foto's of erboven is zo'n raar tekentje, hoe kan ik dit icoontje veranderen. Foto's doen het wel
Dit is op Winxp.

Gister was het nog goed, maar ik heb wat programma's verwijderd en nieuwere versies eropgezet, ik kreeg een icoontje van fireworks naast elk plaatje, maar nu krijg ik het icoontje van een dll bestand..
idd, heb ik ook gehad...

Probeer dit eens:
- Selecteer zo'n bestand,
- Shift + rechtermuisknop
- Openen met...

- Eerst een ander Programma selecteren

- Vervolgens deze stappen doorlopen, maar dan het goede proggie weer kiezen...

Klaar!

Verwijderd

Zou je de volgende keer als je weer een topic opent in WOS even het OS tussen [] zetten in de topictitel? Zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Ik zal even een modje wakker maken om het er bij jou tussen te friemelen :)

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet gelukt!!, icoon blijft het zelfde...

Verwijderd

Topicstarter
Het opstartprogramma van de bestanden is goed neergezet

JPG - winviewer
GIF - winviewer
CSS - Dreamweaver,

ik heb gister dreamweaver, fireworks, flash gedeinstalleerd en een nieuwere versie geinstalleerd ik denk dat hier iets fout is gegaan,

Het enige wat fout nu nog is:

De icoontjes naast de desbetreffende bestanden dus bijvoorbeeld Foto1 krijg je in plaats van een image-file-icon wat je zelf ook standaard op je comp heb staan bij een jpg file, krijg ik een icon die je krijgt als je computer niet weet met welk programma hij het bestand moet openen, maar ik heb dit wel gedefinieerd.

( net als bijvoorbeeld bij winamp zo'n bliksemschichticoon hebt staan naast je
bestand van een mp3.)

Ik kan dit niet in de eigenschappen van een jpg bestand veranderen
Ook niet bij de extensies, misschien ook wel maar kan iemand mij helpen,

want dit is heel erg onoverzichtelijk..

bedankt alvast

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 00:42 ]

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07
Misschien is dit wat:

Configuratiescherm --> Mapopties --> Tabblad Bestandstypen.
Hier extensie opzoeken die je zoekt. Verwijderen.
Nu ga je het bestand met de extensie die je verwijdert hebt opnieuw opstarten
Nu krijg je eerst: Openen Met.....
Hier kun je opgeven dat hij altijd het progamma voor die extensie moet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd om de jpg en gif extensies te verwijderen, dit is gelukt maar druk ik nu op een jpg'tje dan refresht mijn verkenner druk ik nog een keer dan opent die in win viewer dit is op zich geen probleem, maar ik krijg nog steeds geen goed icoontje

Dit krijg ik te zien:

Dit is deze computer, in de directory van de foto's

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wasmeer/voorbeeld.jpg

dit zijn de eigenschappen van deze jpg.. ik wil dat icoontje linksbovenin wijzigen, naast voorbeeld... weet iemand hoe dit moet... de opstartprogramma's van de extensie jpg is correct

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wasmeer/voorbeeld2.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog het antwoordt hierop???

mochten deze foto's niet zichtbaar zijn ga dan naar deze url
http://members.lycos.nl/wasmeer/voorbeeld.jpg
en
http://members.lycos.nl/wasmeer/voorbeeld2.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 00:18 ]

• MrFrans
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-01 06:27

MrFrans

Always watching

Inplaats van verwijderen moet je op advanced(of nederlands woord hiervoor) drukken dan krijg je een schermpje waar je onder andere ook je icon kan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt mrfrans, dit zocht ik, ik zag geavanceerd niet omdat in plaats daarvan terugzetten stond dit kwam omdat ik al wat veranderd had, maar bedankt

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 15:24

ericding

Altijd de eerste.

Ik schop dit topic even, want ik heb het zelfde probleem...

Bij mij is het met avi/mpg/mpeg bestanden. Ik heb de mediaspeler waarin die moeten openen gewijzigd. Dit werkt nu naar behoren. Alleen blijven de icoontjes die van de oude speler...

Ik heb bij folder options > File types gekeken, en in het lijstje wat je dan ziet staat wél het juiste icoon. Maar ook na refresh of zelfs een reboot worden deze wijzigingen niet doorgevoerd.

Niet echt een hoge prioriteit-probleem, maar ja, ik leg graag zout op slakken 8)

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

*schopje...
Ik ben steeds bang dat *.doc bestanden worden geopend in Wordpad i.p.v. WP... :(

[ Voor 17% gewijzigd door ericding op 29-09-2003 23:19 . Reden: BB-code ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
De volgende manier van mij is misschien wat omslachtig, maar het programma die ik ervoor gebruik is érg handig en wie weet wil je 'm nog vaker gaan gebruiken voor andere doeleinden ;)

Ik heb ondervonden dat als je bestanden opent met Openen met in Deze Computer niet helemaal goed werkt als je aanvinkt dat die bestandstype altijd met dat programma moet worden geopend. Echter werkt het bij mij wel goed als ik Total Commander gebruik.

Download dus eens de 30 dagen trial, start het programma op en doe rechtermuisknop op een bestand waar je een probleempje mee hebt. Je moet de rechtermuisknop even 2 seconde inhouden, want in Total Commander is rechtermuisknop ook selecteren. Hierna krijg je dus een lijstje met opties en dan kies je gewoon voor Openen met, vervolgens kies je Programma kiezen..., dan kies je het programma waarmee de file moet worden geopend. Je moet natuurlijk niet vergeten om het vinkje van Dit programma altijd gebruiken aan te zetten.
Vervolgens hoef je Total Commander alleen af te sluiten en zie je overal het goede icoontje :)

Kijk verder ook eens of je het programma zelf voor andere dingen kan gebruiken, ik gebruik het nu al meerdere jaren en ik zou niet meer zonder willen :P

The devil is in the details.

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

Total Commander pakt zelf wel de juiste icoontjes. Als ik echter de eigenschappen opvraag, dan krijg ik het standaard windows "openen met" venster, waarin wél de juiste toepassing (+ icoontje) staat, en toch nog het verkeerde icoontje voor het bestandstype.

Ik denk dat ik morgen maar eens in het register ga zoeken ofzo...

Verwijderd

OK met welke app open je dan .dat bestanden? Dit gaat over een ander topic waarop een slotje zit (Genaamd "Icoon Probleem")
Pagina: 1