Toon posts:

max 256 kleuren WIN2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand mij helpen?
Ik heb mijn PC (PII 266, win2000, Viper330 AGP) eens flink opgeschoond, maar iets teveel zo te merken.
Nu is mijn beeld in windows ineens zwart-wit geworden. In 32-bit ziet het er aardig uit met grijstinten enzo. In 16-bit ziet het er niet uit met 4 grijstinten ofzo. En het vreemde is dat ie in 256-kleuren mode wel echt 256 kleuren heeft.
Nu wil ik natuurlijk mijn kleurtjes weer terug, en eigenlijk ook wel allemaal

Ik heb de drivers van de videokaart al opnieuw geinstalleerd en dat hielp helaas niet. Ook directx 9 installeren bracht geen verbetering.

Enig idee wat ik moet doen? Ik snap er niks meer van.
Laat het me weten!

Groeten,
Wilbert
wjhuls@planet.nl

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
welkom op got :)

heb je andere drivers geprobeerd voor je videokaart?

heb je een via chipset? drivers ervoor installed?

op de faq staat hier ook iets over dacht ik

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
in principe zou het moeten werken als je je videokaart helemaal deintalled en dan ff opnieuw starten en de goede drivers erop zet. Ik weet niet wat je allemaal met het opschonen gedaan hebt, maar denk eens terug wat het kan zijn geweest, zat er ook tweaksoftware voor je videokaart op? misschien moet je je monitor even opnieuw installeren? gewoon zulke stappen ff bij langs lopen en het komt wel goed :)

btw, je mailadres hoeft er niet bij, mensen laten hier wel een bericht achter als ze een oplossing hebben :)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nog een keer welkom op GoT :)

Ik denk niet dat een mailadres on der je post veel zin heeft, als je eerst de FAQ leest, lees je ook dat wij niet groeten onder een post. :)

Maar over je probleem, probeer andere drivers, nieuwere, oudere. Gooi eerst alle instellingen weg (bij apparaatbeheer beeldchemadapters weggooien) enz enz. en gooi dan alles nieuw er over heen.

Verwijderd

Topicstarter
OK mensen, bedankt! Ik ben eruit.

Inderdaad de viper330 bij apparaatbeheer verwijderen, en opnieuw opstarten did the trick.
(Het zal wel aan mij liggen, maar dan vind ik het wel vaag dat ie het niet doet na gewoon de driver 'er overheen' installeren)

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel supervaag. Gisteravond deed de boel het allemaal goed.

Start ik vandaag de boel weer op is ie weer zwart-wit... Hetzelfde trucje heeft nu wel weer gewerkt, maar het lijkt me toch ook niet normaal dat ik dat iedere keer moet doen.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 09:28:
Dit is wel supervaag. Gisteravond deed de boel het allemaal goed.

Start ik vandaag de boel weer op is ie weer zwart-wit... Hetzelfde trucje heeft nu wel weer gewerkt, maar het lijkt me toch ook niet normaal dat ik dat iedere keer moet doen.
ik denk dat je iets te grondig opgeschoont heb..........is een format geen oplossing?
en anders gewoon heel win2k er ff opnieuw overheen gooien?

PIII 800@804 Mhz

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:42

scorpie

Supra Addict

Eerst drivers verwijderen, dan die viper kaart weghalen uit je apparaatbeheer, dan windows opnieuw starten en de drivers opnieuw installeren.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1