Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mandrake Control Center start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrake volledig geinstalleerd, dus alles van alle 3 cds!
Probleem is dus als ik op mandrake control center druk , heel kort op scherm verschijnt bezig met laden, en daarna verdwijnt het weer, zonder enige melding.

nu heb ik deze nodig voor instellen van mn USB speedtouch modem, iemand die weet wat ik ik moet doen? :??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En als je eens in een console DrakConf of mcc draait, krijg je dan output waar je wat aan hebt?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
gezien ik mn post niet kan editen op 1 of anders manier(krijg foutmelding elke keer)
hier een edit.

ik heb mandrake 9.0 op

p4 1.7Ghz , 384 MB ram , 8GB schijf

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11 23:25
Heb je een Nederlandstalige installatie gedaan? Er zit nl een bug in de internationalisation van drakconf. Er zal vast wel een bugfix voor zijn maar als je nog geen verbinding met internet kunt maken, dan is dat natuurlijk lastig.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

zoals blackd zegt controlcenter starten vanuit een xterm of zo. Dan zie je waar het fout gaat. Desnoods even de debugger eroverheen gooien 8)

Verwijderd

Ik heb zelf ook Mandrake 9.0 te draaien gehad. En kwam hetzelfde probleem tegen, ik heb dit opgelost door een engelstalige installatie te doen. Hierdoor heb je geen beperkingen zoals het ontbreken van de Mandrake Control Center. Maar als je niet goed uit de voeten kunt met Engels dan zul je even die bugfix moeten downloaden. Suc6

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:31:
gezien ik mn post niet kan editen op 1 of anders manier(krijg foutmelding elke keer)
hier een edit.

ik heb mandrake 9.0 op

p4 1.7Ghz , 384 MB ram , 8GB schijf

Kan je mij (evt per email omdat het wat offtopic is, naar acm@tweakers.net) proberen wat precieser uit te leggen waarom je niet kon editten? :)
Als het een bug in de software betreft moeten we die natuurlijk oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
euh, nu doet ie het, gisteravond kreeg ik alleen rare errors en visual studio startte elke keer op om te debuggen, maar nu treedt er geen fout op :)

nog bedankt voor de reakties jongens, ik ga het straks opnieuw installeren!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hadden gelijk, zat een bug in NL installatie. want nu doet ie het prima. alleen mijn USB modem krijg ik niet aan de praat :'( mandrake zei dat ik mgmt.o in /usr/share/speedtouch moest zetten, dat heb ik gedaan, maar kan nog steeds geen verbinding maken met xs4all.

weet iemand een raad, want dit is mijn 2e poging om iets met linux te doen, en vorige keer wou het ook niet lukken (redhat 7.2) dus ik dacht dat ze op zn minst ondersteuning hadden voor mijn USB modem deze keer, maar nog steeds niet :(
Pagina: 1