Toon posts:

Help! Nokia 3310,datakabel,Win XP,com

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een datakabel gekocht, is via een usb-to-serial adapter met pc verbonden...datakabel is correct aangesloten, 3310 krijgt stroom...Volgens mijn hardware-profiel in Win XP is de gebruikte com-poort COM3 (toch bij usb-to-serial adapter). Als ik dit instel in logomanager, of andere software,zegt hij dat hij niets vind...Kan dit aan usb-adapter liggen? Wie kan me helpen???? Oh ja, heb al als instelling FBUS en MBUS getest, werkt geen van beiden. 8)7 ;(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Is het mogelijk dat je het test zonder de usb-serial adapter ?
Dat je de kabel dus direct op de seriele poort van de computer aansluit ?

Dan kan je namelijk uitsluiten dat het aan de usb-adapter ligt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, bij mijn pc-tje is dit niet meer mogelijk, geen seriële poort meer...maar ik zal eens bij wat vrienden testen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Doe dat soort test dingetjes aub even voordat je een topic opend. Het is namelijk ERG goed mogelijk dat het inderdaad niet werkt met zo'n converter.

Of probeer een andere device aan te sluiten op die adapter, kijken of die wel werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen even naar Nokia gebeld, mijn software-versie van m'n 3310 is 04.24...kan het hieraan liggen? Nokia gaf hier geen zekerheid over, maar stelde wel voor om m'n gsm even binnen te brengen...aangezien dit betekent dat ik zeker een tweetal uur onderweg ben, vraag ik het hier eerst even...