ftp-en met IE werkt niet meer na poortmap

Pagina: 1
Acties:

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03
Plots lukt browsen naar een ftp adress niet meer.
dus bij een dubbelklik op bv: ftp://loginnaam@home.wanadoo.nl/ en ftp://10.0.0.138 krijg ik:

"Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP server. Zorg dat u toegang heeft tot die map.
200 Type set to A.
500 Illegal PORT range rejected."

Het laatste wat ik deed hiervoor was het openzetten van 2 poorten voor WinMX (TCP:6699 & UDP:6257) dus ik dacht dat het hiermee te maken had.

configuratie
Alcatel adsl modem (getweakt) -hub - W98SE pc's

Wat heb ik al gedaan:
faq gelezen
gezocht op alcatel ftp IE poorten, resultaat tig topics over mensen die een ftp-server willen draaien, maar da's dus net ff wat anders.

op modem:
defserver addr=10.0.0.150
ipconfig firewalling=off
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:20 outside_addr=0.0.0.0:20
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:20 outside_addr=0.0.0.0:20
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21
en ook geprobeerd:
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:20 outside_addr=213.84.x.x:20
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=213.84.x.x:21
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:20 outside_addr=213.84.x.x:20
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=213.84.x.x:21
(met ipv de x-jes de rest van m'n ip adrs ;) )

Weet iemand hoe ik dit weer werkend krijg?

[ Voor 6% gewijzigd door Simba op 04-02-2003 23:15 ]

Verwijderd

problemen met passive mode heb je. Dat heb k zelf ook en ik kom er ook niet uit :S Ik houdt dit topic goed in de gaten

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

"Illegal PORT command" wil iig zeggen dat je IE met Active Mode aan het proberen bent.
Ga eens naar IE Opties --> Geavanceerd tabje --> "Passief FTP Protocol gebruiken" en die aanvinken.

Als je een FTP client hebt achter een router moet je altijd Passive mode proberen te gebruiken!!

Wees consequent, maar niet altijd

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... Ja, en de reden waarom deze fout optreedt is dat IE tegen de server zegt: "Hoi, ik ben 192.168.x.x, ik heb poort xxxx open gegooid, connect daar naar toe en stuur mij data."
FTP server antwoordt: " :? lokaal IP :? Ja daag!"

[ Voor 8% gewijzigd door Aetje op 05-02-2003 09:43 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• Simba
Ook schreef op 05 februari 2003 @ 09:27:
"Illegal PORT command" wil iig zeggen dat je IE met Active Mode aan het proberen bent.
Ga eens naar IE Opties --> Geavanceerd tabje --> "Passief FTP Protocol gebruiken" en die aanvinken.
Het enige wat ik daar kan vinden waar FTP instaat is: "FTP via het web gebruiken"
Als ik die aanvink, kom ik 1 stapje verder, ik kan de mappen en bestandsnamen zien, maar ik kan de bestanden niet openen of er nieuwe heenslepen.
(Dit ziet er anders uit als voorheen, volgens mij stond deze optie uit toen het werkte.)
Als je een FTP client hebt achter een router moet je altijd Passive mode proberen te gebruiken!!
Maar het heeft voorheen, met dezelfde als-router-getweakte-modem probleemloos gewerkt. Ik kon zelfs met mijn laptop m'n homepage bijwerken.

• Simba
Aetje schreef op 05 februari 2003 @ 09:43:
... Ja, en de reden waarom deze fout optreedt is dat IE tegen de server zegt: "Hoi, ik ben 192.168.x.x, ik heb poort xxxx open gegooid, connect daar naar toe en stuur mij data."
FTP server antwoordt: " :? lokaal IP :? Ja daag!"
Ja, maar hoe laat ik IE dan zeggen: "ik ben 213.84.xx.xx? ?
En eerst deed IE dit toch ook en toen werkte het wel.

Ik heb echt het idee dat ik iets verkeerd doe met de settings van het modem, portmappings ofzo.
OF er is iets vreemds met het Alcatelmodem (als ik bv een flush doe in NAT, heb ik geen verbinding meer met het modem en met internet, ik moet dan het modem aan- en uitzettten om weer verbinding te krijgen)

• Ook

Ook

Yes I can!

Simba schreef op 06 February 2003 @ 19:16:
[...]
Ja, maar hoe laat ik IE dan zeggen: "ik ben 213.84.xx.xx? ?
Dat doe je dus door dat Active mode uit te zetten (en dus passive aan)..
Bij Passive mode gaat het wel gewoon goed, want dan connect jouw client naar de ftp server (en dan hoeft je client z'n IP niet eens door te geven!)

Dat het bij jou eerst wel werkte snap ik ook niet helemaal (misschien dat jouw activce mode alleen werkt bij FTP servers op 21?), maar als je in IE Passive aanzet dan moet het lukken. Je zei dat je die instelling niet kon vinden maar dat is deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.simon3/forum/IE_active_mode.png

• Simba
Ook schreef op 07 februari 2003 @ 09:28:
[...]
Dat doe je dus door dat Active mode uit te zetten (en dus passive aan)..
Bij Passive mode gaat het wel gewoon goed, want dan connect jouw client naar de ftp server (en dan hoeft je client z'n IP niet eens door te geven!)

Dat het bij jou eerst wel werkte snap ik ook niet helemaal (misschien dat jouw activce mode alleen werkt bij FTP servers op 21?), maar als je in IE Passive aanzet dan moet het lukken. Je zei dat je die instelling niet kon vinden maar dat is deze dus:
hm, ik heb die instelling in mijn IE-versie van Win98SE niet.
Ik heb wel CuteFTP geprobeerd, en dan kan ik wel weer ftp-en, maar de trial-periode is voorbij en ik heb geen creditcard en ik wil er niet voor betalen en een crack gebruiken mag niet. bovendien lukte het niet + kreeg ik daardoor een virus, ssst ;)

• Ook

Ook

Yes I can!

Simba schreef op 12 February 2003 @ 22:34:
[...]
hm, ik heb die instelling in mijn IE-versie van Win98SE niet.
Zeker nog geen IE6 dan?? Functie zat volgens mij ook al in IE5.

A fin, je weet iig HOE het komt dus dat is het voornaamste.. nou nog ff een echte FTP client zoeken (hint, FlashFXP)

• Simba
Nou, ik heb het opgelost door het script van de mxstream-cd te draaien. :)
(ook hier te vinden)

En daarna de inbelsettings weer gedaan (hier vanaf ppp in stap 4)

En nu werkt het weer. Het was dus inderdaad "iets" met de instellingen van het modem. Dit zal vast met de poortmappings te maken hebben, maar ik weet echt niet wat er niet goed was. :?

(optie: "ftp via het web gebruiken" staat dus nu uit, zoals ik al dacht dat het voorheen werkte)
Pagina: 1