.nl domeinnaam op US server

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb een site draaien op een server in de VS, omdat je dan wat meer ruimte en verkeer krijgt. Maarrrr, ik wil dat deze site een mooie .nl naam krijgt.

Dit is op zich geen probleem maar als ik een naam wil registreren dan zegt elke provider dat ik dmv domein forwarding moet doorverwijzen naar het IP-adres van de server. Dit is allemaal leuk en aardig maar uiteraard kost dit forwarden niet niets. Bij de VS server zijn alle DNS servers ingesteld voor de .nl naam maar is er een manier om alleen de domeinnaam te registreren en toch de server in de states te gebruiken...

Zoals duidelijk mag zijn snappik vijr weinig van DNS servers en hoe dit allemaal werkt. Maar las iemand een oplossing heeft....help me please

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft erg weinig met PW temaken.. Kickje naar IT maar...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah, je zult het domein inderdaad wel via een SIDN deelnemer moeten registreren en volgens mij kunnen dat alleen Nederlandse bedrijven zijn. Niet handig dus :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Moet kunnen.
Mijn domein (is dan weliswaar een .net) heeft een optie er een IP/DNS aan te hangen, ook voor alle subdomeinen.

Ik heb daar geen hosting bij. Je kan dus in de VS de hosting nemen zonder de domeinnaam.
Let wel op dat je dan een IP adres krijgt als adres van je website.
De .nl domeinnaam koppel je daar dan weer aan.

Volgens mij moet dat zo kunnen, of heb ik het mis :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

je moet ergens een zien te regelen dat iemand primary dns is voor jouw domain/ip
bestaat dat eigenlijk, "dns providers"??
secondary.com doet iig gratis secondary (duh...) dns gratis tot 5 domeinen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:15 ]

Verwijderd

Als je nou gewoon even bij een nederlandse registar een .nl regged en dan vraagt of ze het ip van die host in Amerika in hun nameservers zetten... Thats all...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 23:55:
Als je nou gewoon even bij een nederlandse registar een .nl regged en dan vraagt of ze het ip van die host in Amerika in hun nameservers zetten... Thats all...
en dat noemen ze nou "domain forwarding" en kost kluiten. :(

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 09:25:
[...]

ActiveDomain doet dat gewoon gratis bij je domeinregistratie ... en het lijkt me sterk dat wij de enige zijn. Dus dat is een kwestie van even zoeken op internet :)

Wat ruist er door het struikgewas

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:14:
je moet ergens een zien te regelen dat iemand primary dns is voor jouw domain/ip
bestaat dat eigenlijk, "dns providers"??
secondary.com doet iig gratis secondary (duh...) dns gratis tot 5 domeinen.
www.zoneedit.com is ook gratis en werkt prima!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ook schreef op 05 februari 2003 @ 09:30:
[...]
www.zoneedit.com is ook gratis en werkt prima!
aha, thanx, die ken ik nog niet. :)

Verwijderd

aangezien je dns'en al staan ingesteld moet je gewoon aan je provider voor het .nl-domein vragen om een specifieke dns-server te gebruiker, niet elke provider staat dat toe helaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 09:25:
[...]

Sorry hoor maar die paar euro's per jaar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 09:56:
[...]

Sorry hoor maar die paar euro's per jaar?
dat zou ik ook zeggen, maar volgens de topicstarter :
Dit is allemaal leuk en aardig maar uiteraard kost dit forwarden niet niets.
dus vandaar!. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 10:01:
[...]

dat zou ik ook zeggen, maar volgens de topicstarter :

[...]

dus vandaar!. :)
Naja imo beetje gezwam over een paar euro's. ;) Waarschijnlijk kost het volgens 't 'tijd is geld' principe veel meer om uit te zoeken en om 't werkend te krijgen op deze manier, dan dat het in euro's meer kost om gewoon even je provider te vragen dit te regelen. Niet te vergeten dat het makkelijker is en het meestal ook wel wat betrouwbaarder is dan de nameservers van gratis diensten te gebruiken.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
ikzelf registreer mijn domeinnamen bij www.widexs.nl. Hier krijg je voor 16 euro per jaar de domeinregistratie én gratis aanpassing van dns entries. Hier kun je dus prima het ip-adres van je eigen server invullen.

Mocht je echte url-forwarding willen (meer voor mensen die geen eigen ip-adres hebben en een url like members.home.nl/~blalbla) dan kost je dat 11.34 euro per jaar.

Mocht je je e-mail door widexs willen laten ontvangen en laten doorsturen naar een eigen adres dan kost dit ook iets van 11.34 per jaar. Ik denk echter dat je met een eigen server en eigen ip ook je eigen mailserver kan draaien. Weer geld uitgespaard.

[minder spam]er zullen dus meer providers zijn die het voor weinig geld willen doen :)[/]

[ Voor 7% gewijzigd door nescafe op 05-02-2003 10:30 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

Stewie!

Keen must die!

nescafe schreef op 05 February 2003 @ 10:26:
ikzelf registreer mijn domeinnamen bij www.widexs.nl. Hier krijg je voor 16 euro per jaar de domeinregistratie én gratis aanpassing van dns entries. Hier kun je dus prima het ip-adres van je eigen server invullen.

Mocht je echte url-forwarding willen (meer voor mensen die geen eigen ip-adres hebben en een url like members.home.nl/~blalbla) dan kost je dat 11.34 euro per jaar.

Mocht je je e-mail door widexs willen laten ontvangen en laten doorsturen naar een eigen adres dan kost dit ook iets van 11.34 per jaar. Ik denk echter dat je met een eigen server en eigen ip ook je eigen mailserver kan draaien. Weer geld uitgespaard.

[minder spam]er zullen dus meer providers zijn die het voor weinig geld willen doen :)
[/quote]
je kan in die dns entries zelf zowat alle forwards doen, behalve de elcheapo frame manier

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
je hoeft niet altijd een site te forwarden naar een ip adres messchien bij sommige providers.. bij mijn hoster kan ik http://xxxxxxx aanvullen dus ook gewoon link naar freehostingservice ofzo..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Je zult iemand moeten vinden die minimaal een Prim. DNS voor je wil draaien. De meeste hostingprovider kunnen dit, end oen dit gratis, of tegen lage kosten. Beetje zoeken naar een geschikte hoster die dit wil doen dus :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.