• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Beste Mensen... allereerst excuse voor dit vage topic, voor de mensen die er NIX van snappen...

Ik ben benieuwd, wat in jullie opkomt, als jullie de volgende letter-combinaties zien. Ik heb de 'kwaal' de laatste paar jaren dat ik dingen lijk te zien in 'letter combinaties'..

ik zal naarmate dit topic (maybe) vordert meer uitleg geven... alleen nu even heel basic...

Dit is moeilijk uit te leggen, maar zet nu eens neer, wat (als eerste) in je opkomt, of waar je voor zou kiezen als je deze combinaties ziet:

bij bijvoorbeeld de combinaties:

AC BA CX CT XS DS DC XT UX XY FS TR KM RT SF TX AG YT BR ZX AS KK RE NL GA

TY WE ZQ AB HH JN ER

- welke valt je het meeste op.... ? waarom DENK je ? of noem een (andere)
combinatie waarvan je denkt... "ikweenie"

-welke staat je het minst of het meeste aan ? waarom (denk je) ?

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 22:46

DatraxZ

TrueCrypts Everything

bij AC denk ik dadelijk aan wisselspanning , XT aan de gelijknamige soort computers , ZX aan het gelijknamige citroën auto moedel de rest zegt me niet echt veel

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

DatraxZ schreef op 04 February 2003 @ 23:13:
bij AC denk ik dadelijk aan wisselspanning , XT aan de gelijknamige soort computers , ZX aan het gelijknamige citroën auto moedel de rest zegt me niet echt veel

Volgens mij bedoelt hij het anders, namelijk "als je deze hele zooi bi jelkaar ziet, wat komt dan het eerste bij je op, en welke van de lettercombi's pak je eruit, of welke staat je juist het minste aan"

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mja vooral voor mij bekende combinaties zoals; AC (winkel), BA (bedrijfsadministratie, een vak @ school), SF (science fiction), NL (...) en nog een aantal.

Ik vind het eigenlijk nogal vaag allemaal en ben benieuwd naar je theorien :)

/edit: (na dreeke's toelichting)

UX valt me het meeste op...

Geen idee hoe ik erbij kom eigenlijk :?

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 06-02-2003 14:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
hier was ik al een beetje bang voor... :) de paar voorbeelden die ik heb gegeven waren niet bedoeld als afkorting.... maar OK, een logische reactie...! ik ben al blij dat mensen de moeite geven...

Je moet het veel meer 'van een afstand' zien... is een bepaalde combibatie voor jou positief of negatief... 'ziet het er goed uit of niet' ... 'zegt het je iets, of?'

Ik snap best... NS denkt iedereen Nederlande Spoorwegen... NL denkt iedereen aan Nederland... maar dat is NIET de bedoeling; bekijk het eens van een afstand: wat voor 'gevoel' of 'stemming' hebben sommige combinaties... je moet het niet 'spiritueel' zien want zo ben ik niet... :) ik ben gewoon straight 2 the point over het algemeen...

Moeilijk moeilijk moeilijk... bekijk eens een paar combinaties en de EERSTE waar je oog 2x op valt... name it !

[ Voor 13% gewijzigd door SjoZ op 04-02-2003 23:28 ]

Verwijderd

TR KM= Tram
KK RE NL= Kerel
bedoel je zoiets soms? :?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-01 14:09

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt, maar ik heb bij deze combinaties niets bijzonders. Het zijn voor mij allemaal maar gewoon combinaties van 2 letters, and that's it.

Wel interessant topic dit :)

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat er bedoelt wordt dat je bij ZQ een soort gevoel van Science Fiction wordt gebruikt, zijn een beetje spacy letters enzo. Maar ook dat heeft natuurlijk weer een achterliggende reden, volgens mij worden in strips dat soort lettercodes vaak gebruikt om de taal van buitenaards leven weer te geven. En zo hebben vele lettercodes een bepaald 'gevoel' gekregen, maar dat komt alleen maar omdat er 'eens' een kenmerk aan verbonden is.

Bedoel je dat?

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
XS -> access
NL -> Nederland
DC -> document

[ Voor 72% gewijzigd door Alphega op 05-02-2003 00:39 ]

Verwijderd

ZQ vind ik er wel uitspringen. Waarschijnlijk omdat het weinig voorkomende letters zijn. Verder merkte ik meteen AB op, mijn voorletters.

Verwijderd

Oh, en mijn oog wordt snel getrokken naar de X-en, hebben meer mensen dat?

Verwijderd

Als dit een psychologische test is; HINT:

Gebruik minder samenvoegsels. De hoeveelheid die je nu gebruikt zorgt er voor dat het moeilijk is om dingen van elkaar te scheiden en ze in een apart perspectief te zien (information overload noemt men dat). Gebruik er liever 3 of vier; daarmee val je nog in de digit span van de gemiddelde mens zodat er meer uitgehaald kan worden, terwijl je ze ook nog samen kunt zien (wat volgens mij een belangrijk deel van deze 'oefening' is).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 01:52 ]

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ux en ag zijn degene die ik het "mooiste" vindt

degene die het irritantste zijn zijn:

kk en hh

waarom? beats me ;)

• SinergyX
  • Laatst online: 08:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eerste de X kwam (leek et) te veel voor, de HH en KK zag ik vrij snel erna (blijft zoeken naar combinaties, waaar zit et fout).
na ff kijken bleef deze hangen.. KK RE NL GA .. dacht toch echt KRENG te lezen...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

de harde klanken staan me het minst aan, waarom weet ik niet..
ik vind dat het tijd is voor de uitleg.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Kijk kijk kijk.... dat begint er op te lijken... :) jammer dat nog steeds mensen met afkortingen komen aandragen, maar OK.

We doen het nog een keer... HEEL simpel... Welte staat je het MINSTE aan en welke het MEEST uit deze 5... ?

RG XT YT ER SF

(ik kan helaas pas vanmiddag weer replyen na een uur of 2... :) )

Verwijderd

FS Mijn initialen..... sorry, kan er niks aan doen dat dat als eerste opvalt :)

Verwijderd

oh shit, je had een niewe... :o)

Euhm..... ik denk ER....

Waarom? geen idee... sprint eruit. Ben wel benieuwd waarom eigenlijk.

Verwijderd

ZX, wat ben ik nu?

Verwijderd

ik denk RG , misschien omdat dat lekker nederlands klinkt ofzo

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba wordt ook aangetrokken door de Xen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

BR valt op -> omdat ik veel geHTMLt heb :). Lettercombinaties die een bekende afkorting zijn (CX, XT, AC, NL, ..) vallen gewoon op :)
RG XT YT ER SF
RG => hard, ruw
ER => zacht, lief ;)
YT => exclusief, bijzonder

[ Voor 29% gewijzigd door Burat op 05-02-2003 11:13 ]

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

SjoZ schreef op 05 February 2003 @ 09:41:
Kijk kijk kijk.... dat begint er op te lijken... :) jammer dat nog steeds mensen met afkortingen komen aandragen, maar OK.

We doen het nog een keer... HEEL simpel... Welte staat je het MINSTE aan en welke het MEEST uit deze 5... ?

RG XT YT ER SF

Ongefundeerde mening: YT bevalt me het minst. Het verschil is marginaal, en de reden is mij onbekend.

Maarem, waarom? :?

Localhost, sweet localhost

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

BitByter schreef op 05 februari 2003 @ 02:00:
ux en ag zijn degene die ik het "mooiste" vindt

degene die het irritantste zijn zijn:

kk en hh

waarom? beats me ;)
HK :D
SjoZ schreef op 05 februari 2003 @ 09:41:

RG XT YT ER SF

ER, toevallig zag ik hierboven ook al iemand die dat had

[ Voor 56% gewijzigd door Sport_Life op 05-02-2003 16:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

[quote]eMAeRCe schreef op 05 februari 2003 @ 16:09:
[...]

HK :D

waarom :?

rg spreekt mij het meeste aan
sf het minste

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SF spreekt mij het meest aan. Mooi sierlijke letters die mooi 1 geheel vormen.

YT vind ik helemaal niks.. de Y is te dun om naast de T te staan en vormen imo niet echt een gehee
l.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Kijk... DAT wilde ik zien... !

De Combinatie ER is voor mij negatief. Waarom... ik weet het niet :)... XT... ? BRRR!
SF is voor mij posities, en RG neigt ook richting posititief...

Misschien is het interessant,

- voor de mensen die ER ook als 'negatief' zagen, verder mee te doen
- voor mensen die het NIETS zei om gewoon te kijken...

Als ik zeg... ER of XT ... Welke van de 2 is het negatiefste ? Ik zal mijn mening alvast geven.:

XT... Niet dat ER Positief overkomt, maar goed :) XT...

Als mensen willen weten waarom ik dit zo interessant vind: vergeet niet dat alle woorden lettercombinaties zijn, ook zo met namen, types enzovoorts...

Dus, kun je je indenken dat als je zoals ik, dingen lijkt te zien in lettercombinaties dat je daar voortaan op let... ?

Om het alvast wat meer 'bizar' te maken...

Denk bijvoorbeeld eens aan de nummerplaat van een auto als je die een gaat kopen :)...

Of als je een nieuwe monitor gaat kopen en die heet 775-XT of 775-SF ???

ENZOVOORTS... het is echt een belachelijke 'obsessie'.. Maar mensen vergeet niet, dat ik nog NOOIT het bewijs heb gehad dat de BENAMING van iets GEEN invloed heeft op het product zelf... :) Voor mensen die het nog kunnen volgen...: een dikke 10+ ! :)

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Peertje schreef op 05 February 2003 @ 17:49:
[...]

SF spreekt mij het meest aan. Mooi sierlijke letters die mooi 1 geheel vormen.

YT vind ik helemaal niks.. de Y is te dun om naast de T te staan en vormen imo niet echt een gehee
l.
YT... wat je er ook van vind... in ieder geval NIET positief... !
Kijk... ik ben niet de enigste... en zoals ik in mijn vorige post al zei, SF is voor mij
ook positief... :)

[ Voor 12% gewijzigd door SjoZ op 05-02-2003 18:42 ]

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
Welke staat je het MINSTE aan en welke het MEEST uit deze 5... ?

RG XT YT ER SF
XT staat me op de een of andere manier het meest aan.
RG voelt het minst goed om het zo maar te zeggen.

Ben benieuwd welke kant je op wil met dit topic...
Heeft horizontale of vertikale symmetrie van de tekens er iets mee te maken?

[ Voor 13% gewijzigd door xentric op 05-02-2003 18:43 ]

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Kijk nu hebben we iets vreemds: voor het EERST iemand die XT op de een of andere manier positief vindt...

Waar ik naar toe wil: kijken wie het zelfde gevoel krijgt bij bepaalde dingen als ik, EN kijken wat mensen die door dit onderwerp 'overvallen' worden, er van zeggen :)

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
xentric schreef op 05 February 2003 @ 18:38:
[...]

XT staat me op de een of andere manier het meest aan.
RG voelt het minst goed om het zo maar te zeggen.

Ben benieuwd welke kant je op wil met dit topic...
XT zei je... staat hij je echt het meeste aan of valt ie 'op de een of andere manier' gewoon op ?

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
XT bestaat uit symmetrische letters, je kunt ze halveren en spiegelen, en daarom lijken ze heel duidelijk, ook als je van een afstandje kijkt. Dat spreekt mij aan op de een of andere manier. Maar YT vind ik weer niks... Ik weet niet waarom, daar zoek ik nu een verklaring voor. SF heeft ook wel wat, maar dat komt waarschijnlijk omdat die klanken S en F beide in mijn naam voorkomen.

Ohh, "XT" duh... ze zitten natuurlijk ook ik mijn nick/email/etc, bedenk ik me nu net. Waarschijnlijk gebruik/zie ik die letters gewoon vaak.

[ Voor 16% gewijzigd door xentric op 05-02-2003 18:48 ]

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
dat is het probleem: alles wordt als afkorting of als bekend voorkomend gerelateerd...
We zien letters alleen nog maar als 'functie'... Ik zie het meer als een 'stempel'...

Maar los daarvan: mijn voorletters zijn SF... :) dus ik ben blij :D :D :D

Nu is het verleidelijk om te denken: AHA... DAAROM vindt hij SF positief...! Maar dat is niet zo...

Je moet proberen het zo veel mogelijk 'van een afstand' te bekijken

[ Voor 5% gewijzigd door SjoZ op 05-02-2003 18:50 ]

Verwijderd

UX van die bovenste, al heb ik geen enkel idee waarom. ER ;) zijn niet echt combinaties die mij niet aan staan. Wel teovallig dat ik onder eht naar beneden scrollen nog een aantal ekren UX zag staan.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
xentric schreef op 05 February 2003 @ 18:45:

Ohh, "XT" duh... ze zitten natuurlijk ook ik mijn nick/email/etc, bedenk ik me nu net. Waarschijnlijk gebruik/zie ik die letters gewoon vaak.
Ho ho ho... ze zitten wel in je nick, maar niet als combinatie toch ? XenTric...

DAT werkt niet... Het gaat om specifieke combinaties...
denk eens aan bijvoorbeeld maXTor

En dat bijvoorbeeld AG voor mij NIET positief is en GA wel... ?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 18:52:
UX van die bovenste, al heb ik geen enkel idee waarom. ER ;) zijn niet echt combinaties die mij niet aan staan. Wel teovallig dat ik onder eht naar beneden scrollen nog een aantal ekren UX zag staan.
UX springt eruit.. Ben ik zonder meer met iedereen eens... Maar niemand die het als positief of negatief ziet... IK ook niet... UX valt op, alleen maar omdat het iets excentrieks of exclusiefs uitstraald...

~Dont ask me why :o ~

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01 09:02
Okee, ik heb de reacties heel vluchtig doorgelezen. (wil mijn mening niet laten beinvloeden door jullie gedachtengang :))

Ik dacht gelijk aan codes.. Vliegveldcode, technische codes/afkortingen.
Als ik er wat langer naar kijkt springen er een paar combinaties tussenuit:

FS = strak vormgegeven combinatie. Toch ook een beetje beinvloed door mogelijke afkortingen zoals Science Fiction (weliswaar andersom maar bij mijn eerste blik kwam dat in mij op) en Flight Simulator..

ZQ = tsja.. sierlijkheid... Die Z parmantig, deftig voorop en daarachter een sierlijke Q met het leuke 'staartje'.

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

ENZOVOORTS... het is echt een belachelijke 'obsessie'.. Maar mensen vergeet niet, dat ik nog NOOIT het bewijs heb gehad dat de BENAMING van iets GEEN invloed heeft op het product zelf... :) Voor mensen die het nog kunnen volgen...: een dikke 10+ ! :)
tsja, hier dacht ik als klein kind eigenlijk ook aan, ik kende het woord RANJA, en vondt het toch zo'n raar woord. en dacht bij mezelf, waarom heet het niet stoel bv, maar wie verzint er nou "ranja" :?

probeer je daarmee te zeggen, dat als we ranje stoel hadden genoemd het product nog steeds het zelfde zou zijn?

of zit ik er compleet naast ;)

• bankrupcy
  • Laatst online: 10-12-2025
Er wordt hier toch wel onderzoek naar gedaan. Met name door marketing-mensen. Zo is de letter p veel minder "lekker"dan de letter m. Het gaat dan om marginale verschillen, maar wel iets om rekening mee te houden.

Over letters heb ik geen mening, maar als je het hebt over cijfers, dan kan ik je misschien helpen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

bankrupcy schreef op 06 February 2003 @ 12:26:
Er wordt hier toch wel onderzoek naar gedaan. Met name door marketing-mensen. Zo is de letter p veel minder "lekker"dan de letter m. Het gaat dan om marginale verschillen, maar wel iets om rekening mee te houden.
Dus als ze het P&P's genoemd hadden, dan zou het geflopt zijn? En papa is minder lekker dan mama? :)
Over letters heb ik geen mening, maar als je het hebt over cijfers, dan kan ik je misschien helpen.
Sjah, daar heb je de numerologie voor... Maar ook letters worden "gemapped" op de numerologie, trouwens, dus misschien kan je de numerologie op die lettercombinaties toepassen om te kijken of daar misschien een verband is?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hier zijn de lettercombinaties en hun numerologische analyse:

AC == 4
BA == 3
CX == 9
CT == 5
XS == 7
DS == 5
DC == 7
XT == 8
UX == 9
XY == 6
FS == 7
TR == 11
KM == 6
RT == 11
SF == 7
TX == 8
AG == 8
YT == 9
BR == 11
ZX == 5
AS == 11
KK == 22
RE == 5
NL == 8
GA == 8
TY == 9
WE == 1
ZQ == 7
AB == 3
HH == 7
JN == 6
ER == 5

Misschien zal er een overeenkomst te vinden zijn tussen deze numerologische equivalenten, en de voorkeuren voor bepaalde lettercombinaties?

Verwijderd

Zou je misschien kunnen uitleggen hoe men aan die nummerologische equivalenten gekomen is?
AB = 3 en AC = 4 snap ik wel (optellen van de respectievelijke posities in het alfabet, maar sommige snap ik niet)

Verwijderd

Misschien dat er voor synestheten ook overeenkomsten zijn. Synestheten zien woorden, letters en muziek in kleuren. Ik ben zelf geen synestheet. Misschien hier iemand? 1 op de 2000 heeft het.

• bankrupcy
  • Laatst online: 10-12-2025
Mx. Alba schreef op 06 februari 2003 @ 12:44:
Dus als ze het P&P's genoemd hadden, dan zou het geflopt zijn? En papa is minder lekker dan mama? :)
:D

Cijfers geven mij meer gevoel. 68 een vrolijk getal en 73 vervelend. 39 is meer verborgen, terwijl 11 heel saai is. Er zal een regelmaat in zitten, en priemgetallen zijn "lastiger" dan de overige getallen, maar cijfers en getallen leven meer bij mij dan woorden.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Numerologie is heel simpel :)

Hier is de tabel:

code:
1
2
3
4
1 2 3 4 5 6 7 8 9
A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z -

Neem bijvoorbeeld mijn nickname:

code:
1
2
REYN EAGLESTORM
9575 5173512694

Dat "decode" je dan op de volgende manier:

9+5+7+5+5+1+7+3+5+1+2+6+9+4=69

6+9=15

1+5=6

En je komt dus op 6 uit.

De getallen die een directe numerologische betekenis hebben zijn 1 t/m 9, 11 en 22 - vandaar dat in mijn berekeningen boven een aantal combinaties op 11 of 22 uitkomen. 11 is qua betekenis ongeveer gelijk aan 2, en 22 is ongeveer gelijk aan 4, maar er zijn nuanceverschillen, die afhankelijk van je interpretatie helemaal niets tot heel erg veel uit kunnen maken...

• Essence
  • Laatst online: 13-09-2011
SjoZ schreef op 04 februari 2003 @ 23:07:
Dit is moeilijk uit te leggen, maar zet nu eens neer, wat (als eerste) in je opkomt, of waar je voor zou kiezen als je deze combinaties ziet:

bij bijvoorbeeld de combinaties:

AC BA CX CT XS DS DC XT UX XY FS TR KM RT SF TX AG YT BR ZX AS KK RE NL GA

TY WE ZQ AB HH JN ER

- welke valt je het meeste op.... ? waarom DENK je ? of noem een (andere)
combinatie waarvan je denkt... "ikweenie"

-welke staat je het minst of het meeste aan ? waarom (denk je) ?
AC/DC
Barium
Cox
Computertotaal
eXtra snel
DS register (8086)
DC-9
eXTra
UniX
Xylofoon
FileSystem
trace
Kom
root
science fiction
texas
agenda
yttrium
bruin
zaxxon
aspirine
klukkluk
Re:
nederland
gareel
type
wereld
zia ul haq
abend
space invaders (H = ruimteschipvormpje)
jan
erg

geen enkele valt me meer op dan een andere, ze bevallen me alle even goed.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het "gevoel" dat jij hebt, had ik vroeger met cijfers... tegenwoordig heb ik dat minder.

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Zo vind ik de 3, 8 en 9 "mooi", terwijl de 7 en de 4 "onvriendelijk" op mij overkomen...

Bedoel je zoiets?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Devster schreef op 06 February 2003 @ 17:27:
Het "gevoel" dat jij hebt, had ik vroeger met cijfers... tegenwoordig heb ik dat minder.

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Zo vind ik de 3, 8 en 9 "mooi", terwijl de 7 en de 4 "onvriendelijk" op mij overkomen...

Bedoel je zoiets?
jah, inderdaad... Alleen ik heb het OOK met cijfers... :S alleen om het een BEETJE begrijpbaar te maken heb ik dat nog niet gezegd... Het vreemde is alleen, ook met cijfers moet er bij mij een combinatie zijn...

Op zich zeggen losse cijfers me nix, alleen weet ik wel dat ik de 7 bijvoorbeeld liever die als de 4... Maar ook getallen kunnen voor mij iets betekenen...

nogmaals: don't ask me why

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Ik vind het op zich wel grappig hoeveel reacties er zijn gekomen, alleen wel jammer dat er nog steeds te veel met afkortingen, en zelfs theorieen wordt aangedragen..

Het ging mij er om: ben ik de enige die de lettercombinaties XT of ER of YT niet graag ziet ?
(als voorbeeld)

ik heb om het nogmaals aan eventuele nieuwkomelingen te verduidelijken,
en om aan mensen die met theorien aan kwamen dragen even wakker te schudden:

Het gaat mij om het volgende:

Kun je je indenken dat als je zoals ik, dingen lijkt te zien in lettercombinaties dat je daar voortaan op let... ?

Om het alvast wat meer 'bizar' te maken...

Denk bijvoorbeeld eens aan de nummerplaat van een auto als je die een gaat kopen ... TY-XT-04 of (toch liever) SF-LG-77 ?

Of als je een nieuwe monitor gaat kopen en die heet 775-XT of 775-SF ???

ENZOVOORTS... het is echt een belachelijke 'obsessie'.. Maar mensen vergeet niet, dat ik nog NOOIT het bewijs heb gehad dat de BENAMING van iets GEEN invloed heeft op het product zelf... Voor mensen die het nog kunnen volgen...: een dikke 10+ !

[ Voor 60% gewijzigd door SjoZ op 06-02-2003 18:33 . Reden: ff topic verduidelijken ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft wel wat met Xen (en in mindere mate met Yen)... Mijn eerste auto had als kenteken XG-34-YZ, mijn huidige (en tweede) auto heeft 161 YX 44. De auto's van mijn ouders hebben ook altijd een X in het kenteken gehad: ..-..-TX, ..-..-DX, ..-LX-..

Is dat wat je bedoelt?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
jah; net of dat deze letters aan de auto gekoppeld zijn :?

Er is op zich nix mis met X-en, alleen ze vallen inderdaad wel altijd op...

Zoals ik eerder al gezegd heb, XT vind ik negatief... maar XS bijvoorbeeld of TX is weer positief... ! :)

Verwijderd

jammer, ik dacht er een wetenschappelijke onderbouwing kwam maar het blijkt niet meer dan subjectieve waarneming te zijn.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Jånnis schreef op 06 februari 2003 @ 19:19:
jammer, ik dacht er een wetenschappelijke onderbouwing kwam maar het blijkt niet meer dan subjectieve waarneming te zijn.
Vind je dat zelf of wil je hiermee even laten weten het er niet mee eens te zijn ?

Verwijderd

Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat alleen je persoonlijke ervaringen naar voren komen. Maar ik wil wel even googlen om te kijken of ik iets vind qua wetenschap...

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
OK :)

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik ben het wel eens met Jannis. Sjoz; er is je eerder al gevraagd waar je nu heen wilt met dit topic. Vooralsnog is met dat niet duidelijk geworden. Op dit moment komen er best veel korte opmerkingen, en dat is niet echt de bedoeling. Dus ik wil vragen of je duidelijk wilt maken wat het doel is en of je wilt proberen 1-regelige posts (geld ook voor de rest) achterwege te laten.

Verwijderd

Jånnis schreef op 06 February 2003 @ 19:19:
Precies! Ik studeer psychologie (eerste jaars) en kan dit nog niet verklaren; dus, ik zou graag wel een verklaring hebben (anders vraag ik het op school wel, zijn we meteen van dit topic af >:) ). 8)

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Ik wil er helemaal niets mee zeggen... :) Ik wil alleen maar kijken of dat er nog meer mensen zijn die dit ervaren... Het jezelf bezighouden met 'letters'... en Cijfers...

En... als we hier dan toch een paar psychologen hebben; WAAROM ?

-Waarom koop ik liever een monitor die 775-FT heet dan eentje die 448-XT als typenummer meedraagt ?

-Waarom koop ik liever géén auto met XT in de nummerplaat ?

Wat dat 'ik wil nu duidelijkheid' betreft:

Het lijkt met niet meer dan logisch dat er in 3 dagen nog niemand heeft gemeld met dezelfde 'kwaal'... :|

Verwijderd

Zie je het inderdaad als een kwaal of als een spel? Waarschijnlijk is het gewoon geboren uit verveling. Ik geloof niet dat het een soort ernstige dwangneurose is. Is het allesbepalend voor de aankoop voor een produkt? Hoe fel reageer je als je een monitor krijgt met typenummer 448-XT?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
niet FEL... maar ik koop m niet :D

Mijn monitoren hebben allemaal namen met lekker veel 7's en zo.. en GEEN XT of zo :D

LG 775FT / LG 775n / LG 563LE / LG 563n enz.... en me auto is VG-JT-xx

dus ook geen XT :D

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Cx en br spreken mij het meest aan.
SjoZ schreef op 06 February 2003 @ 21:43:

niet FEL... maar ik koop m niet

Mijn monitoren hebben allemaal namen met lekker veel 7's en zo.. en GEEN XT of zo

LG 775FT / LG 775n / LG 563LE / LG 563n enz.... en me auto is VG-JT-xx

dus ook geen XT
wel xx :P

[ Voor 83% gewijzigd door reuzekind op 07-02-2003 15:12 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SjoZ schreef op 05 February 2003 @ 18:40:
Kijk nu hebben we iets vreemds: voor het EERST iemand die XT op de een of andere manier positief vindt...

Waar ik naar toe wil: kijken wie het zelfde gevoel krijgt bij bepaalde dingen als ik, EN kijken wat mensen die door dit onderwerp 'overvallen' worden, er van zeggen :)
Nou, om je theorie dan nog verder onderuit te schoppen, zowel bij de lange reeks als de korte reeks kwam YT mij als meest positief en opvallendste over.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
is dat niet gewoon dyslectie? (kan het niet eens spellen, of wel? :D)

Verwijderd

EEn beetje terug in dit topic werd verteld over mensen die alles in kleuren "denken",
wel ik heb het niet bepaald bij letters en cijfer maar zeker bij begrippen.
Zeker bij schoolvakken,
het is op een bepaald moment zo geweest dat ik allemaal kleine mapkes had met elk eigen kleur en eigen vak. Intiutief wist ik direct elk vak z'n kleur.

Ben ik nu prettig gestoord of niet :d

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 20:24:
Zeker bij schoolvakken,
het is op een bepaald moment zo geweest dat ik allemaal kleine mapkes had met elk eigen kleur en eigen vak. Intiutief wist ik direct elk vak z'n kleur.

Ben ik nu prettig gestoord of niet :d
Neehoor... Dat heeft iedereen toch wel?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
zion schreef op 07 februari 2003 @ 15:56:
[...]

Nou, om je theorie dan nog verder onderuit te schoppen, zowel bij de lange reeks als de korte reeks kwam YT mij als meest positief en opvallendste over.
:? Mijn 'theorie' ? :?

Niet zo hoog uit de lucht... ;)

"om je theorie dan nog verder onderuit te schoppen"... :| wat vriendelijk...
Pagina: 1