Toon posts:

[novell] Toegang tot printserver

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Om privacy redenen wil ik bij mij op school niet inloggen. Ik moet echter inloggen om te kunnen printen en om toegang te krijgen tot enkele shares. Die shares zijn het probleem niet. Die heb ik reeds allemaal op een cd-rom gebrand. Nu is alleen het probleem dat ik om een een of andere reden niet geen toegang kan krijgen tot de printerserver. Het zit als volgt in elkaar.

De printerserver zit om een manageable switch van 3com. De hosts zitten op die zelfde switch. De printerserver is een vrij oud HP jetdirect type. Alle hosts draaien op win98. De server draait op novell netware. Als ik inlog wordt er een een of ander loginscript uitgevoerd.

Als ik niet inlog en een verbinding met de printerserver probeer aan te leggen, dan krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot de printerserver. Ik kan echter wel telnetten naar deze printerserver.

Heeft iemand enig idee hoe ik toch kan printen zonder in te loggen?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je moet op je Win98 machine een LPR Spooler installeren (Bijv. Actis LPR, Google maar). Dan kun je op je PC een LPR based printer aanmaken en direct IP printen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Je zult (hoe dan ook) op NDS in moeten loggen om rechten tot de printer te verkrijgen. Of het moet een NDPS printer zijn, hieraan kunnen ook rechten voor niet geauthenticeerde gebruikers gegeven worden. btw: Als Je geen loginscript wilt draaien kun je dit over slaan, deze mogelijkheid is er.

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
DaRealRenzel schreef op 04 February 2003 @ 23:08:
Je moet op je Win98 machine een LPR Spooler installeren (Bijv. Actis LPR, Google maar). Dan kun je op je PC een LPR based printer aanmaken en direct IP printen.
Zou kunnen, maar waarschijnlijk is IP printing wel uitgeschakeld.

Verwijderd

>Je moet op je Win98 machine een LPR Spooler installeren (Bijv. Actis LPR, Google maar). Dan kun je op je PC een LPR based printer aanmaken en direct IP printen.

Win2000 heeft het standaard in huis. Ip-printing staat standfaard aan op die boxjes.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit moet je dus even overleggen met de systeembeheerders van je school.
Dat jij niet wilt inloggen op de server kan ik ook nix aan doen, echter vindt het dan ook niet raar dat je geen rechten hebt op resources op hetzelfde netwerk.

Even naar de sysop lopen dus ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.