Toon posts:

[server 2003]Domein aanmelden[.NET]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Na de search kwam ik niet veel verder dus......daar komt het.

Ik ben vanuit een windows 2000 domein overgestapt op een nieuwe domeincontroler met Windows Server 2003 (RC2).
Ik heb voor het gemak het domein dezelfde naam laten houden.
(het enige dat is veranderd is dus eigenlijk w2k-->server 2003)
De systemen die al op de w2k domein waren ingelogd werken direct op de nieuwe PDC.
Echter wil ik een nieuw systeem lid maken van het domein krijg ik de error "The network path was not found"

- De gebruiker waarmee ik de pc lid wil maken is correct.
- Het netwerk zelf is ook goed, alle systemen zijn vanuit alle systemen bereikbaar.

- Geen firewall op de PDC die kan lopen zeiken.

Wat er als extra aanduiding bij kan.

Op het moment dat ik machtegingen voor een share wil instellen op een pc die aangemeld is op het domein dan krijg ik de error dat de pc niet het domein kan doorzoeken voor gebruikers/groepen omdat de pdc niet operationeel zou zijn.

maar hij is operationeel genoeg om op aan te melden :S

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 23:11 ]

Verwijderd

Geef eens wat meer info.
Ik kan zo niet 100% duidelijk krijgen of je een upgrade gedaan heb of een server 2003 geinstalleerd en erbij gezet heb.
Trouwens, is het een testopstelling of een productie omgeving ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een opstelling bij mij thuis.... maar niet bepaakd als test bedoeld.

Ok even compleete info.

5 systemen.
1 proxy server w2k server verbonden met het internet lokaal ip: 192.168.0.1
1 file-server w2k server ip: 192.168.0.3
1 domeincontroler win server 2003 ip: 192.168.0.2
1 werkstation w2k pro ip: 192.168.0.11
1 notebook w2k pro/win XP ip: DHCP

Domein: NEERDEN2

Ik had dus een windows 2000 server domeincontroler draaien met domein NEERDEN2
Nou is die installatie verwijderd en is er windows server 2003 RC2 voor in de plaats gekomen.
Die is vervolgens ook geconfigureerd als PDC voor domein NEERDEN2.
Alle gebruikers die bij de w2k PDC waren aangemaakt ook precies op dezelfde wijze op de nieuwe 2003 PDC aangemaakt.....
maar helaas PDC is niet bereikbaar :/

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb zelfde probleem met me laptop onder een winnt 4.0 domein, kon niet meer ermee inloggen op domein, heb dus laptop eruit gegooit en tijdelijlk in een werkgroep, om vervolgens weer lid te maken, krijg daarbij dezelfde melding, domain earth not found or path not found...

dus help hem help mij :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Tylen

Neem mij niet te serieus

Check een je dns zettings op je clients. Tevens moet je je client opnieuw laten aanmaken op je domein.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Da's knap...

Vanaf Win2k bestaan er geen PDC's meer. Het is dus een hele prestatie om de 2k03 server als PDC te configureren...
Er bestaat wel zoiets als een PDC emulator, maar deze is meer bedoeld voor backward compatibility.

Bedoel je soms dat je de schema en AD database alleen maar op deze server hebt staan? Of is het de enige Domain Controller?

Kun je de server pingen? Kun je vanaf de server het betrokken werkstation pingen? etc.?
S.v.p. ook graag deze info....

We have just one world, but we live in different ones...

• Mister_X
mijn info, draai een dhcp server, waar de gateway, dns, ip word uitgedeeld aan clients, ik krijg een ip en kan ook gewoon internetten zonder ingelogt te zijn op het domein, het enige is dus dat ik niet zomaar op gesharde zooi van de clients kan komen die wel op het domein staan..

• Mister_X
eh eindeijk een goede foutmelding:
Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

Er is een onverwachte fout opgetreden bij het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt voor het vinden van een domeincontroller voor het domein 196.168.0.1.

De fout is: De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.
(foutcode 0x0000007B ERROR_INVALID_NAME)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.196.168.0.1

Klik op Help voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 05 February 2003 @ 16:04:
Da's knap...

Vanaf Win2k bestaan er geen PDC's meer. Het is dus een hele prestatie om de 2k03 server als PDC te configureren...
Er bestaat wel zoiets als een PDC emulator, maar deze is meer bedoeld voor backward compatibility.

Bedoel je soms dat je de schema en AD database alleen maar op deze server hebt staan? Of is het de enige Domain Controller?

Kun je de server pingen? Kun je vanaf de server het betrokken werkstation pingen? etc.?
S.v.p. ook graag deze info....
Geen PDC?
dus vanaf nu zijn domeinen verleden tijd......? :/

Lijkt me sterk.

In Windows .NET server 2003 kun je via "Configure your server" rolen toekennen aan de server.
je krijgt een lijst met mogelijkheden welke rol de server moet gaan spelen.
Daartussen staat "Active directory (Domain controler)"

Dit heeft M$ erover te zeggen:
Computers running Windows .NET Server 2003, Web Edition, cannot function as domain controllers. For more information about Windows .NET Server 2003, Web Edition, see Overview of Windows .NET Server 2003, Web Edition.

Dus geen PDC is alleen voor de web editie

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 15:44 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:39:
[...]

Geen PDC?
dus vanaf nu zijn domeinen verleden tijd......? :/

Lijkt me sterk.

In Windows .NET server 2003 kun je via "Configure your server" rolen toekennen aan de server.
je krijgt een lijst met mogelijkheden welke rol de server moet gaan spelen.
Daartussen staat "Active directory (Domain controler)"

Dit heeft M$ erover te zeggen:
Computers running Windows .NET Server 2003, Web Edition, cannot function as domain controllers. For more information about Windows .NET Server 2003, Web Edition, see Overview of Windows .NET Server 2003, Web Edition.

Dus geen PDC is alleen voor de web editie
nee,

het echte rollenspel als PDC en BDC bestaat niet meer onder windows 2000, het hele domainverhaal natuurlijk nog wel, en daarbij behorend ook de functie "domaincontroller'

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt....

Bij het lid maken van domein is een optie "more" en daar kun je dus je dns suffix instellen.
daar moet je alles weghalen en uitvinken, opnieuw opstarten en lid maken van domein.

iedereen iig bedankt.
Pagina: 1