geen beeld bij opstart

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag wezen prutsen met een oude Toshiba Desktop Equium 3000M (met andere woorden een intel celeron 300mhz met 32mb geheugen, onboard videokaart en geluidsgebeuren.

Het probleem met dit kreng is dat ze regelmatig niet goed wil opstarten. Wanneer ik haar nu opstart gaat de computer gewoon aan knippert de powerlamp (volgens mij hoort ie gewoon te branden) maar ik krijg geen enkel beeld op mijn monitor.

Ik heb dit al vaker gehad maar het probleem is toen gewoon opgelost door een half uurtje te wachten. Helaas gaat dat vandaag niet zo snel.
Weet iemand wat het kan zijn of wat ik kan proberen zodat ie fatsoenlijk opstart (dus met beeld).

Bij voorbaat dank,
groet

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Start de computer wel op (dus naar windows) terwijl de monitor uitblijft :?

tvw

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57
Hmm heb er zelf ook wel eens last van. Maar op de een of andere manier beept de computer dan ook niet bij het opstarten. Paar keer aan en uit zetten werkt wel.

Ik ben er zelf nog niet achter waar het aan ligt. Dacht eerst aan voeding maar na vervangen bleef het probleem. Dus ik blijf dit draadje volgen :)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Als je het zo omschrijft lijkt het net of hij opstart in StandBy modus.. vaag..

• Paters
  • Niet online
Volgens mij start de computer helemaal niet op. Hij gaat zodra ik de stekker in de voeding steek aan. Hij doet voor de rest nix. ik weet niet of de harddisk aanslaat. Er zit alleen een heatsink op de processor dus ik kan ook niet kijken of de cpu fan draait.

Het lijkt inderdaad of hij opstart in de StandBy modus. Hopen dat iemand met een oplossing komt. Alvast bedankt voor de reacties

• Paters
  • Niet online
Het probleem is (tijdelijk) opgelost. Ik heb de reset knop een aantal seconden ingehouden. Daarna maakte de computer een goede opstart. Het is waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid....maar hij doet het weer :)

Verwijderd

Te weinig voltage (of te weinig stabilisering) tijdens opstarten zorgt ervoor dat een PC/laptop niet doorstart. Indrukken van reset na inschakelen lost dit (tijdelijk) op, maar de oorzaak kun je beter aanpakken imo.

• Paters
  • Niet online
Je bedoelt dat ik dus een voedings probleem heb?! Ik kijk het nog even aan met deze voeding. Wanneer ik het probleem weer heb zal ik eens een nieuwe voeding aansluiten.

maarrrrr...
Expecho schreef op 04 februari 2003 @ 22:52:
Hmm heb er zelf ook wel eens last van. Maar op de een of andere manier beept de computer dan ook niet bij het opstarten. Paar keer aan en uit zetten werkt wel.

Ik ben er zelf nog niet achter waar het aan ligt. Dacht eerst aan voeding maar na vervangen bleef het probleem. Dus ik blijf dit draadje volgen :)
Hij heeft de voeding ook vervangen.....maar het probleem was daarmee niet opgelost. (wil natuurlijk niet zeggen dat wij hetzelfde probleem hebben)

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ik heb nu hetzelfde probleem.
Ik heb op mijn vaders computer 512mb SDRAM 133 erop gezet, ipv van zijn oude 2x 64mb SDRAM 100. Eerst herkende hij het niet en hield stug vol dat hij nog steeds 128mb had. Toen heb ik in de BIOS de FSB op 133 gezet en met SiSoft Sandra gechecked hoeveel ik nu echt had. Buiten het feit dat die bak nu van 400 is versneld naar 533 zag ik dat nu op 1 van de bankjes 512mb geheugen aanwezig was, mooi! Even voor de zekerheid opnieuw opgestart maar in mn bootscherm zag ik vrolijk 128mb RAM staan :/ Daarna een dikke witregel dat ik de CAS-latency op "2" moest zetten (althans daar ga ik van uit). Ik terug naar mn BIOS, CAS-latency stond op 3, nu op 2 gezet. Opnieuw opstarten en een tweetal lange hele lage beeps. Ok beetje aan het simmetje geprutst, leek gewoon goed te zitten, nog een keer, weer die beeps en geen beeld!! Oude geheugen er maar weer ingezet. Nou start ie wel op maar geen beeld :/

Kan het te maken hebben met die CAS-latency? Is het verstandig om PC100 geheugen op een 133 FSB te zetten? Wat doe ik fout? Ik heb niet het idee dat hij windows opstart want daar is hij te stil voor...

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Gulli schreef op 05 February 2003 @ 12:41:
Is het verstandig om PC100 geheugen op een 133 FSB te zetten?
Alleen als jouw moederbord zowel pc100 als pc133 gebruikt of als er alleen pc133 op staat, op je moederbord, dan kun je het beter niet doen. I dunno. :/

Ik had precies hetzelfde probleem. Na Windows (XP) opstart kreeg ik een blauwe scherm, vervolgens hielp Bios-reset mij en was het probleem verholpen. :Y)
Pagina: 1