Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gnome] Hoe moet ik printen via cups ?

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik heb een standaard debian installatie (Woody) en nu loop ik tegen het probleem van printen aan. Als ik naar de web interface van cups ga dan kan ik daar mijn printer instellen (Xerox DocuPrint M750) En vervolgens kan ik dan netjes een test pagina uitprinten.

Nu heb ik mijn eigen pc standaard Debian installatie en mijn 2 broertjes ook en via mijn eigen pc kan ik wel overal vandaan printen maar bij mijn broertjes kan ik niet printen!!!

Ik vind een heleboel leuk maar dit gaat te ver! Ik heb dezelfde gnome er op staan de zelfde sources.list en bij mij werkte de boel wel in een keer en bij mijn broertjes wil het niet lukken.

Wie kan helpen? Wat zou er uberhaupt aan de hand zijn?

Het leuke is dat:
Mijn broertjes pc fungeert als printserver (cups). En hij kan niet printen met openoffice terwijl ik beneden met cups naar zijn pc print en ik kan wel printen via openoffice. Ik kan je vertellen da's best wel frustrerend!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• active2

active2

Google is your friend

Topicstarter
Sorry dat ik een reply geef maar ik kan niet editen op een of andere manier.

Ik ga slapen en ik zie morgen wel of er nog wat is komen uitrollen ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

active2 schreef op 04 February 2003 @ 22:53:
Sorry dat ik een reply geef maar ik kan niet editen op een of andere manier.

Ik ga slapen en ik zie morgen wel of er nog wat is komen uitrollen ;)

Kan je mij (evt per email omdat het wat offtopic is, naar acm@tweakers.net) proberen wat precieser uit te leggen waarom je niet kon editten? :)
Als het een bug in de software betreft moeten we die natuurlijk oplossen.

Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem :)

• active2

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik ga hem toch een keertje schoppen!

Wat kan dit wezen?

Ik kan nu hier ook niet meer printen en cups wil ook geen test pagina's meer uitprinten. Hoe kan ik de queue van dat ding leeggooien misschien dat dat helpt.

Ik heb trouwens ook is naar die jobs gekeken maar als er een testpage verstuurd wordt dan staat er een testpage en als ik wat verstuur via openoffice dan staat er <stdin>. Maybe is dat de informatie die jullie nodig hebben ik weet het echt niet meer!

Ben nu echt radeloos !! :(

Ik heb de cups documentatie gevolgd en alles maar ik word nu een beetje gek...

offtopic:
Ik denk dat ik die post niet kon editten omdat ik niet was ingelogd maar dat realiseerde ik me later pas. Want nu kan ik hem wel gewoon editten.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 21:20
Logs? (/var/log/cups, op beide PC's)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum