Ik heb laatst een nieuwe heatsink+cooler besteld omdat ik mijn proc verder wou overclocken. Ik had een "standaard" Coolermaster fan+heatsink op mij 1.2GHz Athlon en ik kon het op 1350MHz krijgen (135*10). Hij werkte stabiel en was stressed net 56 graden. Ik d8 nu, ik neem wel Spire SocketA falcon Rock II 2.8XP (http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=86) . Ik heb ook nog 2 case fans besteld omdat ik die noch niet had
. Gister alles ontvangen (incl Radeon 9500PRO
) en meteen geinstalleerd. Een van de fans bleek te klein, ik had een 6cm nodig en ik had een 5cm in mijn handen. Dus ik d8, ik gebruik wel de fan van de oude heatsink. Oke, alles gezet en werkt perfect. Nou ja, Eerste wat ik opmerkte was dat mijn CPU al vanaf het begin ongeveer 50graden was. Niet zo'n drama want dat kan wel gebeuren. Na een beetje benchen bleek dat ie op 57 graden bleef. Niet zoo slecht, maar wel een beetje aan de hoge kant. (oh ja dit met de proc op normaal 133*9). Ik reboot en verander wat in de bios (9.5*140). Alles boot en werkt perfect. Na ff benchen blijkt dat ie op 60graden was gekomen, en dat was al na een paar minuten
!! Nou ik d8 lame weer de heatsink eraf halen en kijken wat er aan de hand is. Ik verwijderde de "white grease" en maakte de proc dus helemaal schoon. Ook de heatsink had een beetje te veel naar mijn mening dus ik verwijderde ook wat daarvan. Alles weer terug gezet. Pc boot, 57graden!!! bij idle!
Das veels te hoog! Wat moet ik doen? Ligt het misschien aan het feit dat de fan van de heatsink maar 2300 RPM draait? Of dat de fan die naar buiten blaast op 4300RPM blaast en er daardoor een soort vacuum of zo ontstaat die dus de fan op de processor stoort?
sorry voor het lange verhaal.. maar ik wil zeker zijn
Das veels te hoog! Wat moet ik doen? Ligt het misschien aan het feit dat de fan van de heatsink maar 2300 RPM draait? Of dat de fan die naar buiten blaast op 4300RPM blaast en er daardoor een soort vacuum of zo ontstaat die dus de fan op de processor stoort?
sorry voor het lange verhaal.. maar ik wil zeker zijn