Toon posts:

[W98SE]Geen installatie mogelijk op opstartstation na format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[probleem]
Ik wil W98 opnieuw installeren, maar ik krijg de volgende foutmelding:

"Windows kan geen bestanden maken op het opstartstation en kan W98 niet installeren.
Maak een Ms-Dos opstartpartitie als U gebruik maakt van een HPFS en NTFS bestandssysteem.
Sluit LANtastic server of superstor compressie uit voordat U setup uitvoert."

... een hele mond vol, maar ik kom hier niet wijs uit (...nog lang geen volleerd teaker zal ik maar zeggen...).

[wat vooraf ging]
De schijf verdeeld in 3 partities (PartitionMagic) en (al enige tijd geleden) een Image gemaakt (Drive Image).
Wilde vandaag de Image gebruiken om het systeem "vers" te maken. Deze image kon al niet teruggezet worden.
Vervolgens (te enthousiast misschien ?!) aan het formateren geslagen (...wat normaal gesproken geen problemen geeft...) maar na het formateren wilde de windows setup niet lukken, en leverde dus de bovenstaande boodschap op !

Wie heeft er een (eenvoudige ?) oplossing, om windows weer te installeren en de boel weer te laten draaien.

Verwijderd

juiste partitie bootable...?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je hebt een e-mail. heb er een url naar een prog in gezet weet niet of je hier urls mag posten namelijk.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij krijg je hier ook nog een foutmelding bij met een SU code en een nummer er aan vast.
Dat nummer is overigens SU0013.
Ga hier eens op zoeken op www.google.com en kom daarna eens terug

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
docftp schreef op 04 februari 2003 @ 22:12:
Volgens mij krijg je hier ook nog een foutmelding bij met een SU code en een nummer er aan vast.
Dat nummer is overigens SU0013.
Ga hier eens op zoeken op www.google.com en kom daarna eens terug
Correct. Nummer klopt (geloof ik). Ik ga effe zoeken.
[......]
Mmmm.... Google biedt niet zoveel verheldering, behalve (en dat is waarschijnlijk de truuk en oplossing) met Fdisk werken.
Ook Mutsje had deze tip al aangeraden _/-\o_ ...

(... verder info is natuurlijk nog welkom...).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 22:45 ]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

L0g0ff

omg

waarom werk je dan niet gewoon met fdisk :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FDISK FAQ
misschien makkelijk als je gaat Fdisken :)

Verwijderd

Topicstarter
OhMyGod schreef op 04 February 2003 @ 23:14:
waarom werk je dan niet gewoon met fdisk :?
... ga ik dus ook proberen. Ben hier nog niet zo inthuis, dus door deze onzekerheid de vraag naar allerlei verheldering (... is tevens ook leerzaam....).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 04 February 2003 @ 23:15:
FDISK FAQ
misschien makkelijk als je gaat Fdisken :)
Da's idd erg prettig voor de beginnende FDisk'er.... ik wordt weer een hoop wijzer vanavond ! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 09:51 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

hehehehe bij hoge nood kun je ztest nog gebruiken die ik je per e-mail gestuurd heb. die veegt de FAT leeg. dan ziet je computer het als lege schijf.

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
De tips hebben gewerkt, W98 draait weer op de C-partitie, schoon en wel.
Echter (... het verhaal gaat verder...jawel), nu "ontbreekt" er echter nog 12 Gb, in de zin van dat deze nog niet worden gezien door het systeem.
De !2 Gb worden in Fdisk wel getoond, en ik dacht... die ga ik activeren. Dit had echter tot gevolg dat het systeem niet meer opgestart werd. Boel weer terug gedraait, en deed het weer.

Wat moet ik nu dus activeren of uitvoeren om deze 12 Gb op de schijf weer toegankelijk te krijgen (...mbv Fdisk vermoed ik, maar wat...)?

De huidige stand van zaken via Fdisk is als volgt;

status
C; 1 A PRI DOS 2500 FAT32
; 2 ... EXT DOS 12000

.... en er is nog een D partitie, die wel werkt.
Pagina: 1