Voedings kabeltje compay armada 4150 =stuk (pic)

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik heb laatst deze laptop aangeschaft maar toen ik hem kocht deed deze het perfect op de accu.
Direct na aankoop ook ff mee gespeeld in de auto ... ook perfect.
Kom je thuis wil je de laptop aan doen.... gaat hij niet aan.
Doe je hem aan met netvoeding er in doet hij het wel goed.
Nu heb ik de accu er vanaf gehaald en voorzichtig gekeken wat het zou kunnen zijn en toen bleek dus dat de verbindingskabeltje van de accu (Die in de draaghendel zit) naar de laptop zelf stuk te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klaasbram.triep/images/laptop.JPG

Weet iemand wat voor een soort kabeltje dit is (naam + type) en of deze nog ergens te koop is.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Ik denk dat je dan zo'n hele accu base (of hoe heet zo iets) nieuw zult moeten kopen. En die zullen niet goedkoop zijn!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 22:05 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik heb o.a. ook zo'n 4150 liggen, en heb even gekeken hoe het in elkaar zit.
Het is lastig om de accu behuizing open te maken, dit zal gelijmt zijn.
De gescheurde kabel fixen zal een lastig klusje worden, gezien je het natuurlijk zo netjes mogelijk wil doen.
De connector die in je laptop zit, is dezelfde als die in de accu zit.
Dit is handig te weten om de eventuele nieuwe bedrading tot stand te brengen, verbindings lijnen zijn dan snel te kopieeren/doorgronden.
Hoe jij dit gaat oplossen is aan jou, je kunt het eigenlijk op het beste op de volgende manieren doen (de manier wat ik zou doen).
Accu behuizing open maken, accu connector die in de laptop gaat los snijden (zit met plastic nopjes vast) en een nieuwe verbinding tot stand brengen.
Misschien is het nog mogelijk om de breuk te herstellen, maar dat zal lastig worden.

O'ja, nieuwe bestellen zal lastig worden en prijzig, en een 2-de hands wordt moeilijk.
Mijn 4150 heeft wat kuren met het toetsenbord, slechte verbinding met het mobo (druk contacten).

And The Only One