[e-mail] aut. forwarden met verschillende afzenders

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik zit hier met het volgende probleem: We hebben als team een mailaccount bij LaDot. We willen graag een aantal aliasjes zonder gezeik, maar daar liggen ze nogal dwars over. Wat ik nu dus wil is een server automatisch mail laten checken op de mailserver en dat gefilterd door laten sturen naar verschillende mensen. In outlook en outlook express heb ik dat voor elkaar gekregen, ik kon alleen niet opgeven dat ik hem wilde versturen met een specifiek account.

Wat ik nu dus wil is het volgende:
Onze server kijkt naar de team mail en ziet een mailtje bladiebla@bedrijf.com naar VROEM!@team.nl. Die moet dat vervolgens gelijk forwarden, maar dan de originele afzender als afzender laten staan en niet forwarden alsof het van de team mail komt.

Zijn hier onder WINDOWS programma's voor? Ik zoek een gratis programma zonder tijdslimiet dat dit kan. Evt onder linux is ook goed, moet dan wel console-based in te stellen zijn. Maar windows heeft ivm de up- en downloadsnelheden waar ik mijn linux machine heb veruit de voorkeur.

ieeeepppppp :P

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Een beetje mailserver kan dat wel hoor. En anders kun je eventueel nog een mailclient installeren op de server en met inbox rules werken, Outlook is niet zo uitgebreidt qua accounts en mogelijkheden, maar met bv The Bat! (ritlabs.com) kan dat prima.

Exact expert nodig?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
is er al een mailserver??? Anders gewoon mailserver neerzetten. Kan dit makkelijk.

Crazy_D Outlook niet zo uitgebreid qua mogelijkheden??? Ik druk op Alt-F11 en ik kan toch nog redelijk veel doen hoor. Ok, standaard regels zijn niet zo schitterend, maar gewoon met VBA je eigen regels maken.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Kan een mailserver ook mail ophalen van andere servers?

• Bender
  • Laatst online: 03-08 13:19
Dit kan gewoon met Outlook Expres al,
gewoon even kijken bij Message Rules

• Crazy D
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Gomez12 schreef op 05 February 2003 @ 04:11:
Crazy_D Outlook niet zo uitgebreid qua mogelijkheden??? Ik druk op Alt-F11 en ik kan toch nog redelijk veel doen hoor. Ok, standaard regels zijn niet zo schitterend, maar gewoon met VBA je eigen regels maken.
Ja ok met VBA kun je alles ;) Maar wat ik zelf juist handig vind van The Bat! is dat je het zonder macrootjes kunt regelen, met standaard functionaliteit dus. Zoals het account waarmee de mail moet worden verzonden, afzender, etc. Mjah da's wat offtopic.
VROEM! schreef op 06 February 2003 @ 09:50:
Kan een mailserver ook mail ophalen van andere servers?
Afhankelijk van de mailserver. Mdaemon bv kan dat prima (domainpop), en ik neem eigenlijk aan dat het grootste deel van de mailservers dat wel kan.

Exact expert nodig?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Triloxigen schreef op 06 February 2003 @ 10:21:
Dit kan gewoon met Outlook Expres al,
gewoon even kijken bij Message Rules
Niet helemaal dus. De afzender wordt dan gewoon het standaard account dat in outlook express is ingesteld. Maar het idee is dat de originele afzender van het bericht behouden wordt.

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 17:31
Dit kun je redelijk eenvoudig en goedkoop regelen met een account bij http://www.fastmail.fm

In de webinterface kun je heel veel instellen, en regelen.

1. laat eerst de mail atomatisch binnenhalen in je fastmail account.

2. Stel een "redirect" rule in.

Klaar! De afzender blijft gewoon origineel. En je hebt geen dure mailserver nodig.

Nog mooier is als je het domein rechtstreeks laat wijzen naar fastmail. Je kan dus ook vanaf Fastmail rechstreeks meerdere domeinen beheren.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

En niet vergeten : zo snel mogelijk bij LaDot weg.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
jvhaarst schreef op 07 February 2003 @ 08:48:
En niet vergeten : zo snel mogelijk bij LaDot weg.
Already working on that 8)

Pagina: 1