Voeding gaat niet aan, wel ATX?

Pagina: 1
Acties:

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Ik heb hier een Mobo liggen van biostar.
Afbeeldingslocatie: http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/pegasus.jpg
Dit mobo dus..
linkje

alleen nu heb ik 2 voedingen thuis liggen .. een Dell HP-150SS en een gewone ATX. nu kan ik ze allebij op het mobo aansluiten alleen het probleem is dat de voedingen niet aangaan als je op de power knop drukt.

Nu is dus mijn vraag of er meer verschillende soorten voedingen zijn. zo ja hoe onderscheid ik ze van elkaar. die ik hier heb zijn namelijk allebij verschillend.
heb al gezocht maar vind niets nuttigs. ze hebben het wel over micro ATX enzo alleen heeft die weer een andere aansluiting?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Heb je al gedoublechecked of de power schakelaar op de goede pennen van je mobo zit? Alle voedingen met een ATX connector zouden volgens mij moeten werken (in elk geval teken van leven moeten geven).

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zou gewoon ATX compatible moeten zijn, denk dat het mobo gewoon kapot is.
Maar goed, dit topic past beter in OH.
===> OH

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zoek anders even op aandoen ATX voeding zonder knop of iets dergelijks, vind je wel wat :)
Die aansluiting op dat mobo is ieg gewoon ATX...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mja idd, misschien kan je proberen de groene draad van de ATX stekker te verbinden met een aardedraad.. Dan _moet_ de voeding wel aanspringen, met een beetje mazzel boot je bordje dan ook en is het aanpleurcircuit van je mobo gewoon gaar.

• Looki

Looki

Topicstarter
Jah.. maar ik heb hier 2 voedingen.. allebij een ATX aansluiting. de voedingen zijn goed en de schakelaar zit ook goed.. (zo dom ben ik ook weer niet :) ) mischien handmatig de voeding aanzetten als hij op het mobo is geprikt? of is dit niet veilig voor je mobo?
(voor de gene die dit ook willen doen grijze 3e en groene 4e kortsluiten.. )

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki

Looki

Topicstarter
m-m schreef op 04 February 2003 @ 21:40:
Mja idd, misschien kan je proberen de groene draad van de ATX stekker te verbinden met een aardedraad.. Dan _moet_ de voeding wel aanspringen, met een beetje mazzel boot je bordje dan ook en is het aanpleurcircuit van je mobo gewoon gaar.
Je hebt nog gelijk ook.. het aanpleurcircuit is kapot :) .. ik maak handmatig verbinding en hij doet het wel :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die dell voeding er aan hebt gehangen kun je het wel vergeten dat het mobo uberhaupt nog zal werken.
Dell vind het namelijk leuk om de draden anders in de ATX connector te duwen (waardoor je bijvoorbeeld 12Volt over een 5Volt lijn stuurt). Vind je mobo niet leuk.

Dusse ik denk dat je mobo het niet overleeft heeft (voeding zelf zal wel aangaan).

• Looki

Looki

Topicstarter
hij doet het goed :) .. alleen ps2 was kapot .. dus heb nu alles op usb :)

Pagina: 1