Wanneer ik cd's inlees of schrijf (vb: met EAC of NERO) met m'n plex-writer vertraagt mijn systeem helemaal. De muisbewegingen verlopend zelfs schokkend, ook een mp3 zou durven schokken.
Heb de laatste 4in1 drivers geïnstalleerd --> niet geholpen!
Wat ik nu wel gezien heb is dat m'n plex in PIO mode staat, terwijl ie tijdens het opstarten (BIOS) UDMA-33 toont. Beide IDE-kanalen staan (in WinXP) ingesteld op "DMA, indien beschikbaar" en in de BIOS op "Auto". Versta niet waarom Windows geen UDMA-33 detecteert.
Mijn configuratie is de volgende:
ABIT KT7A
Prim.Mast.: Seagate 40Gb
Prim.Slave: Pioneer DVD
Sec. Mast.: Plex 24/10/40A
PS: vroeger deed ie het goed! met juist dezelfde configuratie
Nu nog sterker: wanneer ik een Firmware update doe zegt ie dat er geen drive aanwezig is terwijl windows en de bios m toch duidelijk vinden
Heb de laatste 4in1 drivers geïnstalleerd --> niet geholpen!
Wat ik nu wel gezien heb is dat m'n plex in PIO mode staat, terwijl ie tijdens het opstarten (BIOS) UDMA-33 toont. Beide IDE-kanalen staan (in WinXP) ingesteld op "DMA, indien beschikbaar" en in de BIOS op "Auto". Versta niet waarom Windows geen UDMA-33 detecteert.
Mijn configuratie is de volgende:
ABIT KT7A
Prim.Mast.: Seagate 40Gb
Prim.Slave: Pioneer DVD
Sec. Mast.: Plex 24/10/40A
PS: vroeger deed ie het goed! met juist dezelfde configuratie
Nu nog sterker: wanneer ik een Firmware update doe zegt ie dat er geen drive aanwezig is terwijl windows en de bios m toch duidelijk vinden
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Lektro op 04-02-2003 21:28 . Reden: Firmware update ]