Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C(ar)M] Aansluiting CD-wisselaar Kenwood

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Howdi,

Even een vraagje, wellicht dat iemand hem voor me kan beantwoorden. (via google en Kenwood is te weinig info te vinden).

Ik ben bezig met een CarModje aan het bouwen. Een mp3 speler PC voor in de auto. Ik was van plan om de uitgang van de geluidskaart aan te sluiten op de ingang van mijn radio. De enige ingang die (volgens mij) te gebruiken is, is de cd wisselaar ingang. Volgens mij zit deze op mijn radio (een Kenwood KDC-7070R), alleen ik heb mijn radio nog ingebouwd zitten en kan het dus niet 100% bevestigen. Heeft iemand toevallig een zelfde type radio en kan mij vertellen of er een CD-wisselaar ingang op zit?

Vraagje 2. ALS de CD-wisselaaringang erop zit (waar ik bijna zeker van ben), weet iemand hoe de pin-aansluiting erop werkt? Het lijkt mij logisch dat hij in ieder geval 2 kanalen voor Stereo moet hebben. Iemand toevallig ooit hier mee bezig geweest?

Vraagje 3. Is er evt (als er geen CD-wisselaar ingang op blijkt te zitten) nog een ander alternatief (behalve een nieuwe radio) om als ingang te gebruiken voor muziek?

Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen, zodat ik weer verder kan met mijn car-modje :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 13:37

talin

ES-MA

volgens mij gaat dat nooit werken .

wat van je wisselaar komt is puur data en geen audio signaal , dat wordt er in de radio zelf van gemaakt .

waarom niet direct van je geluidskaart naar versterker en dan naar boxen ?

al zou je geluid via je cdwisselaar ingang kunnen krijgen wat wil je er dan mee doen op je radio ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
In die grote stekker die aan je radio hangt zitten in ieder geval de volgende aansluitingen:
+ Voor links
- Voor links
+ Voor rechts
- Voor rechts
+ Achter links
- Achter links
+Achter rechts
- Achter rechts
12V voeding
0
5V standby
antenna aansluiting[apart]
anntenne motor aansturing
Misschien dat je daar iets mee kunt?

• -W0kk3L-
Aan mijn radio hangt een versterker voor mijn subwoofer. Mijn 4 normale boxen lopen gewoon via de uitgangen van de radio. Als ik het signaal naar mijn radio kan krijgen, dan kan ik het via de normale uitgangen laten klinken. Bij mijn vorige radio was het gewoon een normaal geluidssignaal (links, rechts, aarde), maar ik weet niet of dat bij deze radio ook het geval is. Ik wil iig niets opblazen, vandaar mijn voorzichtigheid :)

• Babbel1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41

Babbel1

Test2

Ik heb zelf een Sony autoradio met cd-wisselaar. Op de radio zitten gewoon twee tulip ingangen net als op een cd-speler. Dus het signaal wordt in de cd-wisselaar al omgezet in audio signaal. Hiernaast zit nog een besturingskabel voor de wisselaar. Volgens internet ondersteunt hij een externe MD-CD Wisselaar dus geen probleem

Pv 4KwP, Atlantic WPB, Techneco Loria 8kw, gasloos sinds 29-8-2019

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 11:23
Maar er zijn dus ook radio's met wisselaars die maar 1 kabel gebruiken voor aansturing
en geluidssignalen. Zoals ik heb een pioneer radio met wisselaar en gebruikt ook maar 1
kabel. In die kabel moeten inderdaad een paar draden zitten voor de stereo geluidssignaal. Is volgens mij wel makkelijk uit te zoeken welke draden dat zijn.

• -W0kk3L-
Ik heb zelf een Sony autoradio met cd-wisselaar. Op de radio zitten gewoon twee tulip ingangen net als op een cd-speler. Dus het signaal wordt in de cd-wisselaar al omgezet in audio signaal. Hiernaast zit nog een besturingskabel voor de wisselaar. Volgens internet ondersteunt hij een externe MD-CD Wisselaar dus geen probleem
Ik heb inderdaad ook een Sony radio gehad met die tulp stekkers. Alleen die radio is eruit gegaan ivm waardeloos geluid :) Niets anders dan Kenwood meer voor mij.

• -W0kk3L-
Matroxcool schreef op 04 February 2003 @ 22:48:
Maar er zijn dus ook radio's met wisselaars die maar 1 kabel gebruiken voor aansturing
en geluidssignalen. Zoals ik heb een pioneer radio met wisselaar en gebruikt ook maar 1
kabel. In die kabel moeten inderdaad een paar draden zitten voor de stereo geluidssignaal. Is volgens mij wel makkelijk uit te zoeken welke draden dat zijn.
Kan ik hiermee mijn ingang opblazen? Ik bedoel, een signaal per ongeluk op de min zetten enz, KAN dat de poort opblazen?

Verwijderd

ik weet niet of dit uberhaupt wel werken gaat als het maa rmet 1 kabel is...

dan klopt de menu structuur etc van je radio ook niet mere, bovendien wordt het signaal geloof ik pas in de radio zelf omgezet naar muziek

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 14:06
Ik heb een andere kenwood radio, dus daar kan ik je niet mee helepen.

Ik zal wel even gaan graven naar mijn cd-wisselaar boekje om te kijken of het er in staat (neem aan dat kenwood wel een standaard gebruikt voor die kabels)

Sorry staat alleen dat de kabel 5 meter lang is.

[ Voor 11% gewijzigd door Diotoir op 05-02-2003 20:06 ]

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-11 18:29

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

heb een kenwood radio uit dezelfde serie maar een model simpeler, hier zit al een cd wisselaar plug op, wordt ook gebruikt in mijn geval, en wat treft nu net, radio ligt naast me voor een schoonmaak beurt voor installatie in m'n nieuwe auto zometeen.

Er zit een 13 polige din plug op waarvan ik tot op heden nog geen pinlayout van heb weet te vinden, zelfs de plug is lastig te vinden in veel gevallen, weet wel dat caliber de losse kabels verkoopt voor de walgelijk prijs van 49 euro

voor de rest heb ik geen info meer voor je

• -W0kk3L-
Ik zal wel eens ffies een telefoontje naar de technische dienst van Kenwood Nederland doen... Wellicht kunnen die mij verder inlichten.

Verwijderd

heb er weeleens over gelezen op i-net en dan over Sony Alpine en Kenwood dat het met die 3 makkelijk is om er een ander apparaat aan te hangen zoals pc voor mp3's maar weet nie meer waar... als ik het vind stuur ik het door.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 23:49
Zet je radio, als dat gaat, op de CD-wisselaar stand. Draai het volume wat (veel) open, pak een naald tussen je vinger en druk die één voor één in de gaten van de CD-wisselaar aansluiting. Wanneer je bij een pinnetje een 50hz brom(metje) hoort, heb je dus de geluidsingang te pakken.

Kan zijn, dat je radio niet op de CD-wisselaar stand kan komen of sowieso geen geluid geeft (muted) als er geen CD-wisselaar op zit.

Alternatief is dan een cassette adapter of als je handig bent zelf een extra aansluiting in het ingangs circuit van je radio. Dit laatste vereist dat je enige circuit kennis hebt en dit evt. moet uitmeteren (gebruik je vinger als indicatie om te horen waar het voorversterker gedeelte zit).

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• -W0kk3L-
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 12:12:
heb er weeleens over gelezen op i-net en dan over Sony Alpine en Kenwood dat het met die 3 makkelijk is om er een ander apparaat aan te hangen zoals pc voor mp3's maar weet nie meer waar... als ik het vind stuur ik het door.
Hier heb ik ZEKER interesse in! :) Daar ben ik dus precies naar op zoek. Maar dat je al aangeeft dat het voor die apparaten makkelijk is, da's HEEL mooi :) Ik denk dat ik morgen mijn radiootje maar eens uit zijn slede ga slopen :D

• -W0kk3L-
PtrO schreef op 07 February 2003 @ 13:17:
Zet je radio, als dat gaat, op de CD-wisselaar stand. Draai het volume wat (veel) open, pak een naald tussen je vinger en druk die één voor één in de gaten van de CD-wisselaar aansluiting. Wanneer je bij een pinnetje een 50hz brom(metje) hoort, heb je dus de geluidsingang te pakken.
Helaas kan ik de wisselaarstand niet selecteren zolang er niets aanhangt. Dat hebben ze dus wel goed geprogrammeerd :)
Kan zijn, dat je radio niet op de CD-wisselaar stand kan komen of sowieso geen geluid geeft (muted) als er geen CD-wisselaar op zit.

Alternatief is dan een cassette adapter of als je handig bent zelf een extra aansluiting in het ingangs circuit van je radio. Dit laatste vereist dat je enige circuit kennis hebt en dit evt. moet uitmeteren (gebruik je vinger als indicatie om te horen waar het voorversterker gedeelte zit).
De cassette adapter is lastig, aangezien er geen cassetteplayer in zit ;) ... En solderen in mijn radio!? NO WAY :D Daar is dat ding me net even te heilig voor.
Ik hoop dus liever even op info over het schema ;b
Pagina: 1