Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN pakt SMS-spam aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telecombedrijf KPN Mobile gaat harder optreden tegen bedrijven die misbruik maken van sms-diensten door bijvoorbeeld voetbaluitslagen of horoscopen aan te bieden. De telecononderneming sluit vanaf medio februari, na een waarschuwing, de misbruiker af van het mobiele netwerk van KPN. Dat heeft het bedrijf gisteren laten weten.
NRC Handelsblad, 4 februari 2003

Mooi idee, wordt er eindelijk actie ondernomen tegen die geldkloppers waar sommige mensen last van schijnen te hebben!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Inderdaad een mooi idee, je kan je kont niet keren of je zit weer naar een of andere rare aanbieding te kijken waarmee iemand rijker gaat worden dan dat ie nu is.

Stomme spam sms ... Helemaal stom eigenlijk dat zoveel mensen erin trappen, maar daar zullen ze dan ook wel niks aan kunnen doen oid.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Het is eigenlijk naar aanleiding van de Consumentengids, daar las ik laatst een artikeltje over sms-spam en wat ze eraan willen gaan doen. Nu hoorde ik dat KPN de eerste hiermee was.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Beatman schreef op 04 February 2003 @ 21:34:
Het is eigenlijk naar aanleiding van de Consumentengids, daar las ik laatst een artikeltje over sms-spam en wat ze eraan willen gaan doen. Nu hoorde ik dat KPN de eerste hiermee was.
Fout, klopt niet.

Dutchtone was de eerste die m.m.v de ConsumentenBond een lijst heeft samengesteld van 6 pagina`s

Lees hier

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm je krijgt een waarschuwing en daarna word je afgesloten :/

Die lui zijn ook niet dom en doen het de 2de keer gewoon onder een net iets andere naam.
Ze moeten gewoon voor elke klant die ze gespamd hebben een bedrag betalen imho....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bierkameel schreef op 04 February 2003 @ 22:38:
Hmm je krijgt een waarschuwing en daarna word je afgesloten :/

Die lui zijn ook niet dom en doen het de 2de keer gewoon onder een net iets andere naam.
Ze moeten gewoon voor elke klant die ze gespamd hebben een bedrag betalen imho....
Eensch met Bierkameel, alhoewel.. is het met SMSen ook zo makkelijk om even een ander nummer oid te krijgen zoals bij email het geval is? :?

Het is iig wel goed is dat er uberhaupt al wat aan wordt gedaan.. :)

🌞🍃

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:12

KRASH

Juist ja...

De grote SMS providers zoals goldenbytes ed hebben last van hun content providers, ze versturen die content zelf niet, maar worden wel afgesloten wanneer hun content providers spam versturen.

Ik verstuur zelf via mijn site ook SMSjes met Rintones en logo's, maar personen moeten zich wel eerst aanmelden hiervoor...
Dit word door sommigen ook weer spam genoemd en zo krijgt de hele SMS wereld weer een slechte naam :(

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
o2 heeft nu ook een gratis dienst waarbij je een smsje naar o2 stuurt en ze al dit soort diensten blokkeren, althans, als ik de voorpagina van de telegraaf mag geloven :P

[ Voor 24% gewijzigd door Tycho2 op 05-02-2003 10:49 ]

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:12

KRASH

Juist ja...

Ze zullen hooguit de diensten die in hun lijst voorkomen afmelden...

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:26
Er liep een tijdje geleden ook een topic over, dat was naar aanleiding van een RADAR uitzending, een soort gelijke als afgelopen maandag.

no comment

Pagina: 1