Toon posts:

[debian]netwerkkaarten ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de nieuwste versie van Debian Linux. Dit wil ik via mijn ADSL verbinding doen. Dus diskettes gedownload, installatie begonnen.... Op een gegeven moment moet ik dus mijn netwerkkaarten opgeven (dit om vervolgens de installatie via het netwerk te vervolgen). Dit zijn de volgende kaarten:
code:
1
2
1. AMD PcNet Family Ethernet Adapter (PCI & ISA)
2. HP EN- 1208 PCI

Ik krijg beide kaarten voor geen mogelijkheid aan de praat. :( Mssn logisch, want de juiste drivers staan niet in de lijst. Mijn vraag is daarom ook: Heeft iemand deze kaarten ooit werkend gekregen en hoe krijg ik ik die kaarten werkend zodat ik verder kan met de installatie :?

Verwijderd

Het probleem is niet de kaarten werkend krijgen maar wel als je een netwerk installatie doet, ik zou je aanraden gewoon de iso's te downloaden en daarvanaf te installen. Zijn geen standaard kaarten zoals een eepro100 of een 3c905.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 21:41:
Het probleem is niet de kaarten werkend krijgen maar wel als je een netwerk installatie doet, ik zou je aanraden gewoon de iso's te downloaden en daarvanaf te installen. Zijn geen standaard kaarten zoals een eepro100 of een 3c905.
De juiste driver op diskette zetten. En dan laden. Staat btw ook goed uitgelegd op de debian website. Ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 21:45 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

deadinspace

The what goes where now?

De Debian vanilla install flops ondersteunen toch behoorlijk wat netwerkkaarten. Ik weet vrij zeker dat die PCnet kaart ondersteunt wordt; als ik me niet vergis heet de driver pcnet32.

Googlen op de naam/type van de netwerkkaart in combinatie met iets als "linux module OR driver" wil ook nogal eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 04 februari 2003 @ 23:28:
De Debian vanilla install flops ondersteunen toch behoorlijk wat netwerkkaarten. Ik weet vrij zeker dat die PCnet kaart ondersteunt wordt; als ik me niet vergis heet de driver pcnet32.

Googlen op de naam/type van de netwerkkaart in combinatie met iets als "linux module OR driver" wil ook nogal eens helpen.
Het is uiteindelijk opgelost door voor "pci-scan" te kiezen. Rest werkte allemaal niet. Maar goed: alles is nu geïnstalleerd en' up & running :)