[Win2k] Installatie lukt niet, weet het echt niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik word helemaal gek van me PC/Win2k.

Ik heb een AMD900MHz, dat ik overgeklokt al een jaar ofzo heb draaien op 990MHz (9x110). Nu heb ik deze teruggezet op de originele snelheid, 900MHz. Maar nu geeft Win2k een error, bij het opstarten. Ik ben erachter gekomen, dat dat komt omdat Win2k de snelheidsverandering niet zo leuk vindt, en er dus een reinstallatie moet komen.

Heb ik ook gedaan, maar het wil maar niet lukken. Als ie bezig is met de bestanden te kopieren (in de DOS setup), dan krijg ik bij een random bestand de foutmelding:
The file ..... was not copied correctly.
The file Setup placed on your hard drive is not a valid Windows 2000 system image.
edit:
dit is dus vanaf de originele Win2k CD (slimme rom). Ik heb er ook eentje van werk meegenomen waarvandaan we altijd installeren, en die doet het ook niet

Ik kan dus niet verder. Als ik die skip, dan heb ik het probleem bij het volgende bestand. Andere CD-Rom, Win2k cd geprobeerd, maar steeds dezelfde error. Ook heb ik de Win2k CD naar de HD gekopieerd en setup vandaar gedraaid (I386\winnt.exe), en daar krijg ik ook dezelfde error.

Ik word er helemaal gek van. Weet niemand wat ik zou kunnen doen?

Het vreemdste is nog, dat als ik de snelheid terugzet op 990MHz, dus overgeklokt, dat dan gewoon alles goed gaat. Echt weird.

Me Specs: Asus A7V133 met op de Promise controller de HD (D:) waarop Windows moet komen. Ik heb op de primary master (C:) de installatie gekopieerd, en na het opgeven van de promise drivers, de D:\ opgegeven waar die heen moet.

Wie ow wie kan me helpen, ik moet :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Darkvater op 04-02-2003 21:29 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
en als je die D: schijf nou eens formateerd? En dan proberen Win2K erop te zetten? Of is dat geen optie???

Verwijderd

Probeer anders een image van iemand anders

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik betwijfel of dat inderdaad zou kunnen gaan werken... want hij heeft nu al problemen omdat hij z'n frequentie omlaag gezet heeft. Wat nou als hij een image krijgt van iemand die bijv. een andere video kaart gebruikt? Of op een veel lagere frequentie draait? Ja ik weet het niet hoor... Je kan het allicht proberen maar ik vraag me of dat inderdaad werkt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
heb ik vroeger ook eens gehad. w2k is idd heel gevoelig voor overklokken, maar zodra je op de gewenste snelheid formatteerd en herinstalleerd was bij mij alles weer prima.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
kijk anders voor de zekerheid eens of je IDE kabel niet kaput is. Is bij mij ook wel eens spontaan kapot gegaan en dan is z'n data transport corrupt. Dan geeftie dacht ik ook zo'n soort fout aan.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Breepee schreef op 04 February 2003 @ 21:13:
heb ik vroeger ook eens gehad. w2k is idd heel gevoelig voor overklokken, maar zodra je op de gewenste snelheid formatteerd en herinstalleerd was bij mij alles weer prima.
Die Image is dus de originele Windows2000 CD (Slimme Rom).

Ik heb zelf format gedaan vanuit de setup programma van Win2k (format using NTFS). Of bedoelen jullie zelf formatteren vanuit dos met een floppy voor FAT32?
edit:
nu nog uitvinden hoe ik vanuit DOS een NTFS partitie formatteer :) ....was dat nou met fdisk en dan format?
cobratbq schreef op 04 februari 2003 @ 21:26:
kijk anders voor de zekerheid eens of je IDE kabel niet kaput is. Is bij mij ook wel eens spontaan kapot gegaan en dan is z'n data transport corrupt. Dan geeftie dacht ik ook zo'n soort fout aan.
Hoe kan ie kapot zijn als die op 990MHz het gewoon doet?

[ Voor 35% gewijzigd door Darkvater op 04-02-2003 21:46 ]

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

Setup runnen Windows2000, dan partitie die je wilt installeren eerst verwijderen(D,Enter, L)
dan met C partitie aanmaken, NTFS formateren... en installeren. Lijkt me meer op corrupte partitie dan ander hw probleem.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
mutsje schreef op 04 februari 2003 @ 22:12:
Setup runnen Windows2000, dan partitie die je wilt installeren eerst verwijderen(D,Enter, L)
dan met C partitie aanmaken, NTFS formateren... en installeren. Lijkt me meer op corrupte partitie dan ander hw probleem.
Hmm, zal ik gelijk uitproberen :

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Darkvater schreef op 04 February 2003 @ 22:13:
[...]

Hmm, zal ik gelijk uitproberen :
Damn, hij doet het weer niet! Ik ben echt ten einde raad :(

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb het opgegeven. Bios gerefreshed, batterij eruitgehaald, HD geformatteerd, op andere controller gezet, niks helpt.

Nu zit Win2k d'er weer op 990MHz, en draait alles weer :)
Ik ben alleen huiverig wat er zal gebeuren als ik een nieuwe proc koop :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

dat is wel erg vaag.. dat je windows2000 alleen draait met een overclockte cpu maar gelijkertijd wel lachen moet ik zeggen.

Verwijderd

doe de schijf eens in een andere PC en installeer dan die HDD. dan als ie het doet, plemp je em weer terug in je eigne pc... misschien oplossing?

ik zie dat het al niet meer nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 10:33 ]

Pagina: 1