onbekende betekenissen/webserver

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil me eigen webserver draaien alleen als ik hem start kan niemand hem niet zien via Inet. Op het lan kan iedereen hem zien :)
Nu moest ik me local IP op DMZ mode zetten. Zodat al het verkeer vrij uit zou gaan zeg maar.
Het werkt alleen nog steeds niet
Weet iemand hoe dit komt en wat ik moet veranderen in me router :)

Er zijn ook heel veel anderen woorden die in de router staan waarvan ik niet de betekenis weet:

Virtual Server
IPX RIP/SAP
IP Filter
Bridging
Learn MAC Address
VPN-L2TP Tunnel

Weet iemand de betekenis ervan??
sommige weet ik wel wat het is. Alleen ik weet niet precies wat ze doen en wat je er aan heb.
Heb ik de FAQ gekeken en daar staan geen betekenissen :)

iig bedankt alvast

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat heb je zelf gevonden als je deze termen in bijvoorbeeld google stopt?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

je hebt dus:
internet<------->router<------->server
?
dan moet je op je router poort 80 forwarden naar je server ip

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Meestal kun je bij je router iets instellen van een Virtual Server
Bij mij kun je daar opgeven Service Ports:80
Server IP: 192.168.0.x waar x staat voor nummer van je PC

Verwijderd

Het Grote Poortmappingsverhaal moet een hoop helpen. Zoek eens met google naar die termen, en raadpleeg de docs van je webserver :) In principe kan ik je al vertellen dat je de laatste 5 waarschijnlijk niet nodig zult hebben..

• E-jey
  • Niet online
Als ik met google zoek word ik eigenlijk niet veel wijzer.
Als ik het doorlink naar me local ip dan doet ie het nog niet. Heb trouwens een edimax BR-6004+

Als ik trouwes me ip invul bij een ander dan kan ik zo inloggen in me router. Dit heb ik liever niet dus hoe kan ik dit veranderen?
Ik kan niets vinden daarover in de handleiding. Daar staat alleen maar hoe je hem in moet stellen om op Inet te komen

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Kijk eens in de handleiding van je router wat die zegt over Port Forwarding. Soms zit er ook een CD-tje met een hadleiding bij. Dit soort standaard functies staan beschreven als; de router het kan.

Ff gegoogled:

This product is configurable with a standard web browser and the BR6004 can be installed and operated within minutes. The manual describes the setup process in detail so even a novice user can set up the unit within minutes.

DMZ redirects WAN port's Public IP address to a LAN's Private IP address
Address Mapping
Virtual Servers
Bridge Mode

Dus de handleiding zal je vraag goed beantwoorden.

Heb je 'm niet, dan kan je 'm hier downloaden:

http://www.edimax.com/DocLib/Manual/English/BR6104_ME.pdf

Nothing is a problem once you've debugged the code

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
denk dat je via virtual server effe poort 80 moet forwarden met bijbehorend ip van systeem die webserver is en dan kunnen ze vanaf buiten op je webserver komen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _MaLa_ op 04-02-2003 21:13 ]

• E-jey
  • Niet online
OK met me webserver kom ik wel uit :)

als je mijn ip intypt kan je inloggen op mijn router. Dit wil ik niet. Met welke optie kan je dat veranderen??

Verwijderd

Als je die port mapt krijgen ze ipv. de router je server voor hun neus, dus dan is dat probleem meteen opgelost :) 2 vliegen in 1 klap ;)
Pagina: 1