Toon posts:

Switch & Acces Point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage hebben ze een Windows 2000 server met DHCP en eraan hangt een 3Com 24 poorts Switch.
Nu willen ze een draadloos netwerk hebben voor in de kantine/aula dmv. een acces point. (bijvoorbeeld de Linksys WAP54G)
Als het AP aan de switch is aangesloten, route deze dan ook automatisch de internet verbinding?
En krijgen de draadloos netwerk kaarten ook een IP van de DHCP server toegewezen?

Oh en nog een vraagje; Weet iemand of er al een USB Adapter voor de G Wifi Standaard bestaat en zo nee, wanneer die er komen?
Zit er nog verschil tussen de USB Adapters qua ontvangst?

edit:
Ik neem aan dat er gewoon een mogelijkheid op de Acces Point zit om deze op de Switch aan te sluiten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 20:29 ]

Verwijderd

Als je de router je inloggegevens geeft wel ;) ,en de draadloze kaarten krijgen ook door middel van dhcp auto. een ip aangewezen, en ik zou voor de usbadapter gaan want dan kan je het wifistation op je comp zetten en kan je veel beter mee richten naar je ap als de afstand ook mee gaat spelen, pci-kaarten hebben minder ontvangst en hebben meer kans op storing omdat ze achter in je computer hangen bij je voeding. En voor de beste ontvangst moet je een beetje gogelen :+ met stand van de ap antenne's en de usbadapters.

Verwijderd

Als je een normaal accespoint neemt is zou het wel moeten kunnen zo. In principe is die dan een soort 'verlenging' van je netwerk. Een tweede hub/switch, maar dan draadloos. Daardoor ben je dus gewoon aan de rest van het netwerk geconnect. Je hebt dus geen routerfunctionaliet van het AP nodig..

Verwijderd

Als ik zo de specs bekijk heeft de wap54g geeneens een uplinkport en de wrt54g ook niet, als ik jouw was zou ik voor de befw11s4 gaan, maar wat ga je doen in de kantine internetten ofzo?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens de Where it fits in my network diagram van Linksys moet het werken. :)

Verwijderd

Als het daar staat dan zal dat wel, ik heb het schema ff bekeken, ik zag alleen nergens in de data-sheet van de wap54g een (shared)uplink-poort staan, dan zal je hem denk op de wanpoort aan moet sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 21:04:
Als ik zo de specs bekijk heeft de wap54g geeneens een uplinkport en de wrt54g ook niet, als ik jouw was zou ik voor de befw11s4 gaan, maar wat ga je doen in de kantine internetten ofzo?
Hmm is dat zo, ik ging er namelijk uit dat een Acces Point een Uplink had voor naar een Switch/Router.
Volgens jou zit deze er dus niet in?
En ehm, die BEFW11S4 is eigenlijk een oplossing voor thuis met die ingebouwde router en switch.
Daar moet je je internet verbinding inprikken, is dus niet echt voor de configuratie waar ik het hier over heb?
Bovendien is deze op de B standaard, en ze wilden liever gelijk de G hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 21:17:
Als het daar staat dan zal dat wel, ik heb het schema ff bekeken, ik zag alleen nergens in de data-sheet van de wap54g een (shared)uplink-poort staan, dan zal je hem denk op de wanpoort aan moet sluiten.
Hmm ok, kzal eens een mail sturen naar Linksys omdat te laten bevestigen
Bedankt iig :)

Verwijderd

Het moet haast wel dat er een uplink poort op zit anders kan je nergens je netwerk op aan sluiten 8)7 , maar ik vind het zo typisch dat dit nergens in de data-sheet word gezegd, terwijl ze in de where it fits in my network tabel laten zien dat je hem gewoon aan je netwerk kan hangen |:(

Verwijderd

Wanneer je utp kabel gebruikt om een computer aan een hub of router te hangen doe je dat met een normale ( 1 op 1 ) verbinding. Hierbij worden twee aderparen gebruikt: 1 paar (+ en -) voor het zenden en 1 paar voor ontvangst. Wanneer je twee computers rechtstreeks aan elkaar wil knopen (zonder hub) heb je een crosskabel nodig. Anders willen beiden computers over het zelfde paar zenden en willen ze allebei over het ander paar ontvangen.

Voor hubs of routers is dit net zo:
knoop je twee hubs via de normale netwerkpoorten aan elkaar, krijg je geen verbinding. gebruik je een crosskabel, lukt het wel.

Om nu die crosskabel te vervangen is de uplink poort uitgevonden. In de uplink poort worden de gebruikte aderparen verwisseld. ( dus niet bij beide hubs de uplinkpoorten op elkaar aansluiten, anders werkt het niet, tenzij je weer een crosskabel gebruikt _/-\o_

Het accesspoint gedraagt zich wat betreft de aansluiting net zoals een normale ethernet kaart. Een gewone netwerkkabel gebruiken en in een standaard poort van de hub of router prikken.

Overigens is een accesspoint intern ook een switch: alleen het netwerkverkeer
wat niet intern geadresseerd kan worden, wordt naar buiten (door de lucht)
geleid, anders zou al je netwerkverkeer in een keer op straat liggen, en dat willen we meestal niet.

Hoop dat het een beetje duidelijkheid kan brengen. :Z

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Een AP kan gewoon aan een switch want hoeft geen crosskabel tussen. In iedergeval niet bij mijn AP (WAP11)

ik zou trouwens wel een WAP nemen en geen Gateway Dus echt een AP en bij voorkeur als de aula een beetje groot is meerder ap`s
Pagina: 1