Toon posts:

Geen filesharing met Sweex router...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een sweex router gekocht omdat ik het zat was om steeds via een gewoon netwerk te internetten.
Heb hem goed aangesloten en internet (chello) werkt perfect.
Maar ik krijg geen verbinding met de andere PC.
Kan hem wel gewoon pingen en andersom ook.
Hoe kan dit? 8)7

XP Firewall staat uit en mappen zijn in verkenner gewoon gedeeld.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en als je nu een
code:
1
 \\computernaam\sharenaam

doet?

overigens pingen=verbinding hebben

A wise man's life is based around fuck you

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
zwelgje schreef op 04 februari 2003 @ 19:48:
en als je nu een
code:
1
 \\computernaam\sharenaam

doet?

overigens pingen=verbinding hebben
... maar dat wil nog niet zeggen dat MS File & Printer sharing werkt ;)

Probeer File & Printer sharing eens te verwijderen en dan opnieuw te installeren, heeft het bij mij ook eens gedaan toen een Win98 bak liep te bokken op een LAN party :)

Verwijderd

Topicstarter
no workie...

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu 2 extra 3com kaarten bijgeramd en rechtstreeks met elkaar verbonden maar kan nog steeds geen mappen delen!
Intenet werkt nog wel gewoon.
Heb ook een bridge geprobeerd tussen de kaart die met de router is verbonden en de kaart die met de andere PC verbonden is, maar 3x niks.

Snap er geen ruk meer van...

Iemand ervaring met die stink sweex?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jawel, ik heb ervaring met die stink sweex :+, en bij mij geen enkel probleem om tussen m'n notebook en m'n gewone PC te sharen...2 x Windows 2000, filesharing over TCP/IP, en de standaardinstellingen op de router :) Zelfs op 100 mbit, full duplex.
De twee PCs hebben hetzelfde protocol, 1 heeft filesharing aan?? Probeer anders de andere PC een map te laten delen, misschien lukt het dan wel...anders even met een soortgelijk progje als NetBrute (googlen) even kijken of het netwerk wel beschikbaar is

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Bean op 05-02-2003 21:33 . Reden: tja...vergeten een oplossing te geven... ]

Verwijderd

Dat heeft niets te maken met die sweex router, ga maar eens zoeken in alle topics betreffende XP delen (of liever gezegd: kan XP niet delen)

Verwijderd

lolz.. kan me idd niet voorstellen dat dit probleem bij de router/switch ligt.. vooral als er wel verbinding is...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je de ingebouwde DHCP server aan of uit staan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1