[EL] zelf KVM-switch maken

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om zelf een KVM-switch te maken?
Want ik zoek een switch, maar ik vind ze nog al redelijk prijzig voor mij als arme scholier. Dus ik dacht: misschien is het wel mogelijk om zelf een switch te maken.

Weet iemand van jullie of het mogelijk is, en nog beter: hoe het mogelijk is?
Heeft iemand misschien een printplaat-layout oid?
Het liefst zou ik een printplaat van een 8-poorts KVM-switch hebben, maar een 2 poorts is ook al goed genoeg, omdat je er dan gewoon meer gaat maken en ze onderling gaat switchen.

Bijvoorbaat dank,

Gerben

(ps. staat het hier goed?, ik heb nm ook nog zitten te twijfelen of ik hem niet in 'overige hardware' zou plaatsen, maar omdat het toch electronisch is, heb ik hem hier gepost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje.. Misschien een domme vraag maar wat is een KVM switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46

LegacyCode

De crack van de division

Keyboard Video Mouse switch. Toestel waarmee je dmv één toetsenbord, één muis, één scherm meerdere pc's kan bedienen.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Orac

Ik mis je papa.

Keyboard-Video-Mouse switch. Kan je met 1 monitor, toetsenbord en mouse meerdere PC's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KVM = keyboard, video, mouse. dus met zo'n kastje kun je met 1 monitor, tb en muis 2 (of meer) pc's bedienen door te switchen van input.

dit is iig wel iets dat ik ook zou willen weten, dus ik ga dit topic volgen.

edit: moet sneller gaan typen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

reiker

dan jij!

jammer dat de hcc dagen net geweest zijn, daar zag ik een aantal van wel bekende merken tweedehands voor rond de E50.... koopje dus

edit: en dan werkend natuurlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door reiker op 04-02-2003 20:06 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54

Super_ik

haklust!

een schakelaar met een overload aan aansluitingen zoeken denk ik. en dan connectors eraan solderen :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zag op de conrad site dat ze in de aanbieding zijn, maar je moet zelf maar ff zoeken of het de moeite waard is ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 04 February 2003 @ 20:13:
een schakelaar met een overload aan aansluitingen zoeken denk ik. en dan connectors eraan solderen :)
Daar heb ik ook aan gedacht, maar volgens mij, moet de grond (oid) toch altijd connected blijven?
Want je kunt toch ook switchen terwijl de pc aanstaat (en probeer terwijl de pc aanstaat, er maar eens een toetsenbord uit te trekken en er dan weer in, het werkt volgens mij dan echt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

kwm switchje kost hier maar 30 euro. Valt wel mee zelf kopen van een kastje+connectors+schakelaar ben je waarschijnlijk duurder uit.

Ik was het ook van plan het is alleen verveland dat der nog is een 50 euro aan Kabel bijkomen. Juist ja kabels. Toetsenbord muis monitor naar switch, en 2 keer swicth naar pc. En dat tikt aan met kabels van 8 euro...

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39

Tarin

Just plain weird.

Aie.. dat is nog best lastig hoor..

Een goede KVM-switch is meer dan alleen een stapeltje schakelaars. Zo zorgt het ding ervoor dat als je een PC boot die momenteel niet 'geselecteerd' is, toch een signaal krijgt dat er een KB/muis aan hangt, zodat hij daar niet op crashed. De monitorswitch moet ook van hoge kwaliteit zijn, zeker als je hoge resoluties en hoge refreshrates door gaat sturen.

En, niet te vergeten, het grote voordeel van een goeie switch is, dat je via een toetsencombinatie van systeem kan wisselen. Zo hoef je niet iedere keer op een knop van het ding zelf te drukken.

Ik heb zelf een Cybex KVM-switch (4 poorts), die was €140 ofzo. Ik stuur er geen videodata overheen, omdat ik 2 monitors, waarvan 1 met dubbele input, heb staan, en slechts 3 pc's, maar dat werkt op zich ook goed. Het enige probleem is dat je om te wisselen 2 keer achter elkaar [control], en daarna a, b, c of d en dan [enter] moet toetsen om te wisselen. Dat werkt normaal gesproken prima, maar met gamen kan je de control-toets dus niet echt gebruiken (KEEN werkt bijvoorbeeld niet echt fantastisch ;)).

[edit]
Over die kabels: die zijn inderdaad ook prijzig. Ik heb hier high-quality 3-in-1-kabels, die zijn prima, ook om beeld over te versturen. De dikte/stugheid van een VGA-kabel geeft al een aardig beeld van hoe goed hij is (el cheapo kabels zijn net zo stevig als de kabel van je PSU bijvoorbeeld). Die van mij waren €18.90 (per stuk that is!), bij de TU Delft compuboer (in het Elektro-gebouw).

[edit2]
@Interstice: Ik weet niet hoe jij je kb/muis/monitor in je pc plugt, maar dat kost mij geen extra kabels hoor.. De enige kabels die je dus nodig hebt zijn 2*ps/2 en 1*VGA per systeem naar je switch (let op: het verschilt per switch of je mannetje/mannetje of mannetje/vrouwtje nodig hebt! Belkin werkt bijvoorbeeld met m/v, terwijl mijn Cybex m/m wil hebben. Ik wil het verder niet weten ;).).

[ Voor 30% gewijzigd door Tarin op 04-02-2003 20:28 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mooie analoge schakel IC's ervoor...
Neem bv een ruime aantal 4066 aangesloten op een 4017 :)

Je kunt ook eens kijken naar een handbediende printerswitch waar je verloopkabeltjes op maakt. Zo'n switch kost weinig en schakelt 25 aders wat genoeg is voor KB/muis/VGA

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 20:17:
Want je kunt toch ook switchen terwijl de pc aanstaat (en probeer terwijl de pc aanstaat, er maar eens een toetsenbord uit te trekken en er dan weer in, het werkt volgens mij dan echt niet).
Correct, een KVM-switch bevat elektronica die zorgt dat je PC niet merkt dat het toetsenbord ff fietsen is. Een normale ps/2-aansluiting mag je uitsluitend loshalen als je pc uit staat, ik heb me laten wijsmaken dat dat je mobo zelfs kan beschadigen. Correct me if I'm wrong. De meeste monitoren kunnen overigens rucksichtlos met een hardwareswitch geshared worden, die kunnen daar dan blijkbaar weer wel tegen.

Overigens zitten in hele kleine ouwe KVM-switches (DIN toetsenbord en seriele muis) vaak al zulke idioot grote schakelaars dat het waarschijnlijk sowieso goedkoper is om een printje van wat componentjes te voorzien en een goedkoop maakcontactje te gebruiken om te wisselen... maar wie heeft er zo'n schema?

En nou we toch bezig zijn: over een tijdje zijn alle invoerapparaatjes van USB-plugjes voorzien. Zou een vierpolig schakelaartje (met een klein hubje erachter, vijftien euro bij de kijkshop zeg maar) daar wel voor werken?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat switchen hoeft om mij niet met de ctrl-toets, ik wil alleen een switch, waarmee ik zonder dat een pc geselecteerd staat, de pc wel booten en onder het draaien ook nog kunnen switchen van pc. volgens mij is dit mogelijk door bijvoorbeeld de ground (oid) de hele tijd te laten lopen, en al het andere te disabelen.
Een beeldscherm is misschien ook niet echt nodig, want volgens mij kun je die tijdens het draaien van de pc er ook nog wel insteken (of zit ik nu mis?).
En de verlengstukjes wou ik eigenlijk direct aan het apparaat solderen (ik heb hier nog wel wat oude muizen en toetsenborden te liggen, wel wat te weinig, maar je kunt toch bijna voor nix aan die dingen komen).
Sinclair schreef op 04 February 2003 @ 20:22:

Je kunt ook eens kijken naar een handbediende printerswitch waar je verloopkabeltjes op maakt. Zo'n switch kost weinig en schakelt 25 aders wat genoeg is voor KB/muis/VGA
Een printerswitch gebruiken?
Vertel meer!!!, maar zit je dan niet met de grond e.d. (zoals ik al enkele malen heb aangegeven?)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:30
kijk eens op electronicaonline.nl

http://www.electronicaonline.nl/Computer%20Kabels.htm

daar hebben ze er al voor 13,50. Voor dat geld kun jij nooit al die connectors aankomen en schakeling maken in een mooi kastje

CMP-SWITCH10 € 13,50
Schakelaar om 2 toetsenborden en 2 monitors op 1 PC aan te sluiten.
5p DIN aansluitingen voor de toetsenborden en 15 polige SubD High Density aansluitingen voor de monitoren.

CMP-SWITCH15 € 21,00
4 weg schakelaar voor PS2 Toetsenbord, PS2 Muis en Monitor.
Met 10 x PS2 aansluiting en 5 x 15 polige SubD High Density aansluiting.

Whoeeeps... laat maar.. ik lees het nu pas op mijn gemak, dit zijn dingen die het juist andersom doen. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Ralpy op 04-02-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Sinclair schreef op 04 February 2003 @ 20:22:

Ik heb zo het idee dat dat niet gaat werken. Nee, ik weet wel zeker dat dat niet gaat werken. En als die 4017/4066-whatevers niets meer doen dan een contactje maken of verbreken, gaat dat ook niet lukken. Nogmaals: er is iets nodig om te zorgen dat de PC niet merkt dat ps/2-connectortjes zijn losgetrokken.
Ralpy schreef op 04 February 2003 @ 20:27:
daar hebben ze er al voor 13,50. Voor dat geld kun jij nooit al die connectors aankomen en schakeling maken in een mooi kastje
En? So? Dus? De vraag is hoe je een KVM-switch kan maken (en dat mogen meer mensen zich hier aantrekken :)) en NIET waar je'm kan kopen. Trouwens, connectors en kabels heb ik zat (wegens die ouwe AT-style KVMswitches waar ik er twee van heb liggen), dus ik ben met 1 printje en wat componenten in principe wel degelijk klaar.

Schema's! Schema's! Schema's!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Ralpy schreef op 04 February 2003 @ 20:27:
kijk eens op electronicaonline.nl

http://www.electronicaonline.nl/Computer%20Kabels.htm

CMP-SWITCH10 € 13,50
Schakelaar om 2 toetsenborden en 2 monitors op 1 PC aan te sluiten.
5p DIN aansluitingen voor de toetsenborden en 15 polige SubD High Density aansluitingen voor de monitoren.

CMP-SWITCH15 € 21,00
4 weg schakelaar voor PS2 Toetsenbord, PS2 Muis en Monitor.
Met 10 x PS2 aansluiting en 5 x 15 polige SubD High Density aansluiting.

Whoeeeps... laat maar.. ik lees het nu pas op mijn gemak, dit zijn dingen die het juist andersom doen. 8)7
Dat lijkt me idd een stuk verstandiger en goedkoper, loop je ook geen risico's dat je je mobo ofzo sloopt door kortsluiting in de (homemade) switch :)

waarom zien die kvm-switches er altijd nog zo ouderwets/lelijk uit :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 04 februari 2003 @ 20:33:
Schema's! Schema's! Schema's!
Jij snapt me ;)

Weet echt niemand waar je van die schema's kunt vinden?
Volgens mij moet het echt niet zo moeilijk zijn om zo iets te maken, of zit ik fout.
Zelf bedenken gaat me niet lukken, want ik ben een nOOb op electro-gebied, maar een vriend van mij wou wel solderen e.d. als ik maar met een tekening/schema aankwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Pastasaus schreef op 04 February 2003 @ 20:35:
Dat lijkt me idd een stuk verstandiger en goedkoper, loop je ook geen risico's dat je je mobo ofzo sloopt door kortsluiting in de (homemade) switch :)
Neptweaker :(

Overigens, de goedkoopste KVM-switch die (als ik het goed begrijp) live tussen twee PC's kan schakelen kost op diezelfde site € 63,00 (CMP-SWITCH7).

Dat kan in IEDER geval goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 07:27
Conrad site zoals al gezegd, switch voor 2 computers € 39,-
Voor dat geld kun je zelf niet gaan hobby-en.

NOTE: Er zitten geen kabels bij, dus die komen nog bij deze prijs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Ik heb nog wat gegoogled maar ik kan niet echt iets vinden. Misschien heeft iemand nog een oude Elektuur liggen waar wat in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Juicy schreef op 04 February 2003 @ 20:44:
Conrad site zoals al gezegd, switch voor 2 computers € 39,-
Voor dat geld kun je zelf niet gaan hobby-en.

NOTE: Er zitten geen kabels bij, dus die komen nog bij deze prijs.
neptweaker :(

In dit pdf'je staat iig een ontzettend lang verhaal over wat een KVM-switch *precies* is, en een hele zooi deployment opties. Leuk is vooral de tekst over uitbreiding, inclusief pinlayouts (Firewireswitch, anyone?) - maar nog steeds geen schema's. Wel veel posts op messageboards van mensen die zo'n ding zoeken. Amazing.

[google="KVM switch" "circuit diagram"] - better me! Voorlopig kan ik alleen maar een muziekklavier bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54

Super_ik

haklust!

Pastasaus schreef op 04 februari 2003 @ 20:44:
Ik heb nog wat gegoogled maar ik kan niet echt iets vinden. Misschien heeft iemand nog een oude Elektuur liggen waar wat in staat?
der zijn wel toetsenbord switches, muis switches en monitor switches, maar allemaal appart, en nie echt goeiekoop volgens mij

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Twee bronnetjes:

Elektuur Halfgeleidergids 2002 (Juli/Augustus) pag 92. KB/Muis omschakelaar,
gebruikt 74HC4066 voor de signalen, detecteerd aanzetten van de PC's.
Met printlayout. (024068-I)

Elektuur November 1998. Keyboardomschakelaar, werkt met relais!
geen layout, alleen schema. (982082)

www.elektuur.nl >> Tijdschift >> Bouwontwerpen >> Nummer inkloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk B op 04-02-2003 21:21 . Reden: typo ]

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henk B schreef op 04 februari 2003 @ 21:20:
Twee bronnetjes:

Elektuur Halfgeleidergids 2002 (Juli/Augustus) pag 92. KB/Muis omschakelaar,
gebruikt 74HC4066 voor de signalen, detecteerd aanzetten van de PC's.
Met printlayout. (024068-I)

Elektuur November 1998. Keyboardomschakelaar, werkt met relais!
geen layout, alleen schema. (982082)

www.elektuur.nl >> Tijdschift >> Bouwontwerpen >> Nummer inkloppen.
Bedankt, en een beeldscherm kun je tijdens het draaien toch ook wel zonder gevaren aansluiten?
Want dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 21:22:
[...]

Bedankt, en een beeldscherm kun je tijdens het draaien toch ook wel zonder gevaren aansluiten?
Want dan is het probleem opgelost.
Officieel misschien niet, maar ik doe nooit anders...

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48
probleem is dat ik 2 werkplekken en maar 1 pc heb terwijl het gros van de switches voor 2 pc's en maar 1 werkplek is gemaakt. Met die KVM switches met emulatie kom je dan wat krom uit enz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ben erg benieuwd of die 024068-I werkt (die andere kan ik zonder te kopen niet beoordelen, maar dat lijkt me iets voor DIN-plugjes) - laat je het tzt wel ff weten, gerben1986?

Het beeldscherm moet je niet zomaar aan een draaiende PC hangen. Zorg dat of de PC, of de monitor uitstaat, anders krijg je geheid een tik - of liever, dan krijgt je videokaart een tik. Heb ik al eens 1'tje mee laten overlijden :)

Een standaard KVM-switch werkt hiervoor goed (zo'n el cheapo, hier in gebruik), en daar zit beslist niet meer in dan een hele dikke schakelaar (brakke webcampics on request) - maar ik geloof nooit dat je daar een schema voor nodig hebt :)
_-= Erikje =-_ schreef op 04 februari 2003 @ 21:40:
probleem is dat ik 2 werkplekken en maar 1 pc heb terwijl het gros van de switches voor 2 pc's en maar 1 werkplek is gemaakt. Met die KVM switches met emulatie kom je dan wat krom uit enz :(
Alweer eentje die de draad niet leest :(

[ Voor 25% gewijzigd door Rataplan op 04-02-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Rataplan schreef op 04 februari 2003 @ 21:42:
Ben erg benieuwd of die 024068-I werkt (die andere kan ik zonder te kopen niet beoordelen, maar dat lijkt me iets voor DIN-plugjes) - laat je het tzt wel ff weten, gerben1986?
Die andere is 'kaal' alleen geschikt voor keyboard. Een keyboard aansluiting kun je zo verlopen van miniDin naar DIN en vv. Deze schakeling is overigens geschikt voor tot 10 systemen.
Het beeldscherm moet je niet zomaar aan een draaiende PC hangen. Zorg dat of de PC, of de monitor uitstaat, anders krijg je geheid een tik - of liever, dan krijgt je videokaart een tik. Heb ik al eens 1'tje mee laten overlijden :)
Heb ik nog nooit last van gehad. Wel zit bij mij alles op een stekkerdoos met randaarde, alles heeft dus dezelfde potentiaal. (aarde zit verder niet aangesloten nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 04 February 2003 @ 21:42:

Een standaard KVM-switch werkt hiervoor goed (zo'n el cheapo, hier in gebruik), en daar zit beslist niet meer in dan een hele dikke schakelaar (brakke webcampics on request) - maar ik geloof nooit dat je daar een schema voor nodig hebt :)
Mm, dat printplaatje ziet er ingewikkeld uit, en bestellen vind ik nog redelijk duur, hopelijk kan hij er wat mee.

En als ik de monitor uit heb staan, kan ik dus gewoon hem aan een draaiende pc hangen?

En natuurlijk wil ik graag foto's van het binnenste van KVM-switches zien (wat denk jij wel niet ;) ).
Misschien heb(ben) ik (we) er nog wat aan. Want als het maar 1 dikke schakelaar is, is het makkelijker dan dat geval van de elektrotuur :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 22:03:
En natuurlijk wil ik graag foto's van het binnenste van KVM-switches zien (wat denk jij wel niet ;) ).
Vooruit dan maar ;)

Allereerst: het kastje. Schroefjes vonden me niet aardig, dus er is hier en daar wat verwrongen metaal zichtbaar. Eikels :P

Afbeeldingslocatie: http://www.wichers.net/files/overview.jpg

Mocht je nog aan het zoeken zijn naar elektronica: die zit hier dus niet in. Zes connectoren, één schakelaar en een roteind draad. That's it.

Afbeeldingslocatie: http://www.wichers.net/files/kastje.jpg

Rood is de uitgang, wit en geel zijn de ingangen - niets afgeschermd of wat, gewoon alle draadjes doorlussen naar de schakelaar. En dat is idd nogal een bakbeest:

Afbeeldingslocatie: http://www.wichers.net/files/knop.jpg

...pinnetjes zitten drie rijen dik, rondom. De helft wordt niet eens gebruikt :D

Last but not least een DIN-toetsenbord- en monitor-aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.wichers.net/files/aansluiting.jpg
Misschien heb(ben) ik (we) er nog wat aan. Want als het maar 1 dikke schakelaar is, is het makkelijker dan dat geval van de elektrotuur :7
...en werkt het gegarandeerd niet als je je PC aan een ps/2 toetsenbord wilt hangen. Dit schakelaartje (althans, z'n broertje) gebruik ik uitsluitend voor monitoren, mobo's waar een DINplug opzit heb ik nog wel, maar niet meer in gebruik.

In plaats van een dure switch die toetsenborden aankan heb ik gewoon een extra toetsenbord gekocht ;) Oh, eerst heb ik natuurlijk geprobeerd om dit kastje ook voor toetsenborden te gebruiken - maar als het niet werkt, dan werkt het niet. En dit werkt niet. Die elektronische KVM-switches zijn niet voor niks op de markt. De verloopplugjes waar HenkB het over heeft helpen hier ook niet tegen. Nog een keer voor alle duidelijkheid:

ps/2-toetsenborden hangen je computer op als je gebruik maakt van mechanische KVM-switches! D'r moet echt iets elektronisch inzitten dat ervoor zorgt dat de PC z'n gemak houdt. Wat, ja, dat zou ik ook wel willen weten.

En nou niet meer over praten. Ik zou dat eerste schema van de Elektuur maar gauw gaan nabouwen :) Hth, suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Rataplan schreef op 05 februari 2003 @ 01:01:

[...]

Ps/2-toetsenborden hangen je computer op als je gebruik maakt van mechanische KVM-switches! D'r moet echt iets elektronisch inzitten dat ervoor zorgt dat de PC z'n gemak houdt. Wat, ja, dat zou ik ook wel willen weten.
Dat kan ik tegenspreken: Ik heb ooit een switch zelf inelkaar gezet (met idd een hoop 4066's en een brakke beeldkwaliteit) die niets extra's had als zoethoudertje voor eventuele PC's zonder toetsenbord. Werkte als een tierelier, DIN, PS/2, alles door elkaar. Dus, Rataplan, hoewel ik niet beweer dat hetgene wat je verteld niet waar is, het is geen universele waarheid.

Anywayz, voor zover ik het me herinner is het PS/2 en het DIN protocol precies gelijk (alleen de aansluiting is anders) maar hetgeen waar je last van kan gehad hebben is dat (door een slechte opbouw van het mobo, weetikhet) als je de datalijn los laat slingeren deze naar de +5V getrokken wordt (Of was het nou de ground? Ach, tis laat...) Dit betekent normaliter dat een toetsenbord even te veel te doen heeft om commando's ofzo te ontvangen. Als je compu daarop gaat wachten, loopt 'ie idd vast.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Din<>PS2 kan gewoon met zo'n passieve switch (ik heb hem ook, maar heb alleen m'n monitor input/output kabels vervangen voor dikkere coaxiaal afgeschermde)....

Alleen als je gaat switchen moet je niet gelijk in de eerste 3 seconden gaan muizen/toetsen, het duurt heel even voordat Windows de switching heeft gedecteerd en de poorten opnieuw initialiseerd...

Kabels maken/breken switches. Bespaar er nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een DIN-stekker?
Want daar ben ik wel benieuwd naar.

Rataplan: alle draadjes worden dus geschakeld?, er zijn geen draadjes die dus gewoon doorlopen (massadraden bijvoorbeeld) oid? (misschien heb jij tijd over voor een schema voor mij (en alle andere tweakers hier) te maken?

En Sprite_tm, heb jij misschien info/plaatjes of iets waar ik iets mee kan van jouw zelfgemaakte switch?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je er toch een handmatige wilt hebben, koop dan zo'n ouderwetse. Die dingen kosten nog redelijk weinig enzijn vaak kleiner, ze hebben alleen geen emulatie functie. Dan ben je klaar voor een eurootje of twaalf per switch. K heb de mijne bij de locale Electroboer gehaald, kwas er erg blij mee :)
Pagina: 1