Ik zit met het volgende probleem. (heb dit in wos geplaatst omdat ik in win2k een foutmelding krijg)
freesco server (0.3.0 met samba) met 2 harde schijven.
2 clients met windows 2000.
hardeschijf 1 (shares) is fat16, werkt goed en is te beschrijven via ftp en ook via netwerkomgeving.
harde schijf 2 (files) is fat32, goed gemount en is wel te beschrijven via ftp, maar niet via netwerkomgeving. Hij geeft dan de volgende fout:
Beide clients geven hetzelfde probleem.
ik heb gesearched op deze foutmelding maar geen van de topics gaf enig resultaat. Ik ben ingelogd als Administrator en bij de andere harde schijf doet alles het wel.
De foutmelding zegt dat het een windows (bron)- fout is, maar ik twijfel hier ook wel aan. De harde schijf functioneert verder prima.
Aan samba kan het ook niet liggen (heb de search hier veelvuldig voor gebruikt):
hdd 1 en hdd2 zijn allebei goed gemount en hebben dezelfde samba-config.
heb ook dit ook geprobeerd:
wie heeft een oplossing??
freesco server (0.3.0 met samba) met 2 harde schijven.
2 clients met windows 2000.
hardeschijf 1 (shares) is fat16, werkt goed en is te beschrijven via ftp en ook via netwerkomgeving.
harde schijf 2 (files) is fat32, goed gemount en is wel te beschrijven via ftp, maar niet via netwerkomgeving. Hij geeft dan de volgende fout:
code:
1
| cannot copy xxxx.xxx: Access is denied. The source file may be in use. |
Beide clients geven hetzelfde probleem.
ik heb gesearched op deze foutmelding maar geen van de topics gaf enig resultaat. Ik ben ingelogd als Administrator en bij de andere harde schijf doet alles het wel.
De foutmelding zegt dat het een windows (bron)- fout is, maar ik twijfel hier ook wel aan. De harde schijf functioneert verder prima.
Aan samba kan het ook niet liggen (heb de search hier veelvuldig voor gebruikt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| [global] Iclient code page = 866 Iworkgroup = MDKGROUP Iserver string = Samba Freesco Server v2.2.4 Iinterfaces = 192.168.0.1/24 Isecurity = SHARE Iencrypt passwords = Yes Ilog file = /var/log/samba.%m Imax log size = 5 Iread raw = No Iread size = 8192 Isocket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY Iwins proxy = Yes Iinvalid users = ppp up down block unblock force unforce Iguest ok = Yes Ihosts allow = 10. 127. 192.168. [Shares] Icomment = Public WWW Area Ipath = /www Iread only = No [Files] Icomment = files Ipath = /mnt/hd Iread only = No |
hdd 1 en hdd2 zijn allebei goed gemount en hebben dezelfde samba-config.
heb ook dit ook geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [Files] Icomment = files Ipath = /mnt/hd Ipublic = Yes Iwritable = Yes Ibrowseable = Yes Iread only = No |
wie heeft een oplossing??
do or do not, there is no try