Toon posts:

[XP] Kan geen folders sharen maar wel schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn folders niet sharen. Als ik op een folder "Sharing and Security" of "properties" klik gebeurt er niks.

simple-file sharing is disabled en ik ben administrator. Schijven delen lukt wel.

Hoe kan ik folders delen ? En hoe kom ik bij de eigenschappen van een folder ?

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
rechtermuistoets en dan "eigenschappen" ??? Ja sorry hoor maar wat wil je nou? Heb je al geprobeerd om die simple file sharing te enablen? En wat voor OS draai je? Sinds wanneer werkt ineens niet of heeft het nog nooit gewerkt en je wilt het nu toch eens uitproberen?

Ik ben bereid om iedereen zoveel mogelijk te helpen maar geef me dan a.u.b. iets meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem : Ik wil een folder sharen maar wanneer ik op rechterknop eigenschappen of sharing and security druk, dan gebeurd er geen ene piep.

Hoe moet ik dan sharen?

Ik ben er net achtergekomen... maarjah ik heb laatst nix geinstalleerd behalve SP1. En ik draai XP prof.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 21:58 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Heb je "use simple file sharing" wel uitgezet. (explorer>tools>folderoptions>view>naar beneden scrollen "use simple file sharing uitvinken)
Is het FAT of NTFS geformateerd...

[ Voor 40% gewijzigd door mutsje op 04-02-2003 22:06 ]

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik draai XP pro met SP1 op NTFS en ik kan files sharen.... maar ik heb dus ook bij de network properties aangevinkt staan het volgende:

Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing for Microsoft Networks
QoS Packet Scheduler
Internet Protocol [TCP/IP]

check effe of je bovenstaande ook in je network properties hebt staan...