Toon posts:

Hoe te recoveren: foutje met branden CD-R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, help mij!!!!

Een collega pushte me: ik kom er niet uit, laatste redding zou got.tweakers.net zijn... Ik hoop het echt! Kom maar op met alle ideeen die je hierbij krijgt...

Ik heb 7 of 8 CD-R's geburnt om een backup te maken van de belangrijkste bestanden op mijn Windows 2000 server. Alles ging top, geen data vergeten op CD-R te fikken, dus FDISK-en en FORMAT-en maar...

Alles toppie, herinstalleren Windows 2000 Server, alle Service packs en interessante software er weer op, en toen kwam ik aan bij het terugzetten van de backups. Not hard to guess: de belangrijkste backup-CD is niet meer te lezen... :'(

Even graven in mijn geheugen....

Nero gaf bij de start van het brandproces aan dat de drive niet gereed was. Okee, geen probleem, stoppen en opnieuw beginnen met het branden v an de data. Dit verliep allemaal vlekkeloos, nero had geen fouten ondervonden, en de melding verscheen: "Brandproces voltooid".

Even kijken naar de CD geeft direct twijfels: er is een klein stukje beschreven, dan is er een "onbeschreven stuk" te zien, en vervolgens is de rest van de CD volgeschreven. Echter: de CD is in geen enkele CD-ROM of CD-R / CD-RW drive te lezen. Windows probeert het wel, maar doorgaans lukt het niet. Op 1 drive wordt na enkele minuten wel de mappenstructuur zichtbaar, maar een willekeurige map openen lukt niet.

Ik heb werkelijk ALLE recovery-progs gedownload en geprobeerd, maar er is er geen een die er ook maar 1 bit vanaf kan lezen.

Iemand ideeen?

(Roepen dat het stom was om eerst een format uit te voeren en dan pas de CD-R te lezen vind ik geen "idee" :| )

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Tja het is kut als dat gebeurd, maarja gebeurd is gebeurd...
Ik kan je alleen het programma 'CD-R Diagnostic' aanbieden om te proberen de gegevens terug te krijgen. (msg ff als je deze wil hebben)
Ander 'probeer' raw een cd image te maken en 'probeer' deze te mounten met daemon tools.

[ Voor 9% gewijzigd door ^Ripper op 04-02-2003 19:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
www.cdroller.com deze al geprobeerd?
Welke datarecoverytooltjes had je al geprobeerd?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je vertelde niet welke software je al gebruikt hebt, dus hier is er nog eentje:
www.isobuster.com
Isobuster kan Windows omzeilen in bepaalde gevallen.

Vertel wel achteraf hoe je het probleem kon oplossen!

[ Voor 46% gewijzigd door Angels2 op 04-02-2003 20:07 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik hou het even kort, maar, BlindRead / BlindWrite ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de vele reacties. Ik ben nu niet in de gelegenheid om deze tips uit te proberen, maar dat zal ik vanavond zeker doen.

De software die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn er diverse waarvan ik in ieder geval BadCopy Pro v3.60 nog weet te noemen. Nog vele anderen, maar ik zal vanavond direct op zoek gaan naar de gebruikte namen. Thanks for now!

* update 05-02-2003, 10:28*

Heb de gebruikte software gevonden:
- Clony XL
- Badcopy Pro
- CD Roller 4.12
- CD-Rx Data Retriever

* end update *

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 10:30 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Waarom niet proberen om nog data van je server terug te halen.. ik heb ongeveer hetzelfde gehad... servertje geformateerd/herinstalled etcetc en er toen achterkomen dat ik nog logfiles had moeten kopieeren...

Ik heb met Easy Data recovery van ontrack nog een groot deel terug kunnen halen.. Als je namelijk echt een onbescheven open stuk op je cdr hebt dan denk ik dat je dat ding kan weggooien; of even idd proberen wat ripper5555 zegt..

Pvouput live

Verwijderd

Ik zal de programma's wel proberen in combinatie met de lezer die het verste kwam...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:08
ja denk hetzelfde als mijn bovenbuurman. Wrom niet gewoon heel je systeem terug halen met een datarecovery tool ipv je cddata proberen te lezen.
Ja het is meer werk maar ik geef je weinig kans met die cd. met cd's is het meer van: hij doet het of hij doet het niet.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 00:39
juist try "teramisu",en ik denk dat je wel geluk hebt...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb niet echt een oplossing voor je probleem, maar ik heb wel een manier waarmee je kunt voorkomen dat je volgende back-up sessies goed verlopen.

Nero heeft de hele handige functie: "Verify data" Na het branden tjekt ie dan of alle data er goed op staat.

het wil nog wel eens een foutmelding geven als je veel overburnt (8MB maar ligt natuurlijk ook aan het merk CD dat je gebruikt)

zoals ik zei, je hebt er nu niks aan.
Pagina: 1