Toon posts:

[XP] internetproblemen na schijfopruiming

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik amper 55 MB meer vrij had op mijn hdd van een pc hier, heb ik onder Windows XP een schijfopruiming gedaan. Ik heb alle vinkjes aangezet en dan is de schijfopruiming goed uitgevoerd!

Ik wil nu vandaag op het internet via ADSL, en wat blijkt, dat ik bijna nergens nog op het internet geraak (verbinding is er wel). Een page zoals google kan ik nog openen en een zoekopdracht in doen, maar als ik dan op een link klik van een gevonden item opent hij wel een nieuwe page maar vindt deze niet! Msn en ZDnet blijken wel redelijk te werken!
Maar andere sites werken onvoldoende (krijg 2 woorden te zien) of helemaal niet!

Mijn internet werkt op andere pc's hier wel goed, dus aan het net ligt het echt nie!
Aan de instellingen is ook niks veranderd, want anders kon ik nergens op!

Heb al mijn webinstellingen terug naar default gebracht, en ook dit heeft geen effect!

Weet iemand nog raad? Heeft misschien nog iemand hetzelfde probleem als mij ondervonden na een schijfopruiming?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Internet Explorer opnieuw installeren?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als het aan stond, zou je je systeem met systeemherstel terug kunnen zetten naar het moment vóór je de schijfopruiming deed.

ARME AOW’er

Verwijderd

hoeveel schijfruimte heb je nu vrij?

Verwijderd

heb je toevallig ook 'oude bestanden comprimeren' aangevinkt? dat zou wel eens het probleem kunnen veroorzaken..

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dit kan niet door schijfopruiming komen, maar heb je al eens andere dns servers geprogebeerd en evt een andere/geen proxy te gebruiken?

Localhost is where the heart is

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ja dit kan niet door schijfopruiming komen..
simpel
ik denk dat het gewoon stom toeval is dat er toevallig iets plat gegaan is bij je isp ofzo..
of je moet handmatig ook dingen verwijderd hebben ofzo.. maar schijfopruiming alleen gooit alleen tijdelijke shit weg en je prullebak leegt ie enzo..
dus dat kan niet je windows vergallen.. kan gewoon niet...
tenzij je het tijdens het installeren van iets anders gedaan heb.. dan wel...
als je net een installatie van een programma aan het doen bent en je start schijfopruiming dan kan die opruiming wel eens de tijdelijk bestanden (in c:\windows\temp bijv.) weggooien van de install. in dat geval KAN je die nstall opfukken maar dan nog is de kans wel HEEEEEEEL klein dat je internet er gaar van geworden is.. Sowieso is het met internet over het algemeen zo: Of het werk, of het werkt niet. maar niet dat het maar half werkt.. dan is het meestal bij de provider..

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn eerst gedacht was ook dat kan niet! Maar toch heel raar dat ik enkel sites (zoals zdnet) heel gemakkelijk kan browsen, maar op de meeste nie! Maar mijn vrije plaats is dus van 55 MB naar 350 MB gegaan!

En ja inderdaad Wyrd: die oude bestanden comprimeren heb ik ook aangevinkt! En net dat duurde zolang bij die schijfopruiming!

Zou het daar te maken mee kunnen hebben?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je nu al geprobeerd het systeem naar een vorig moment terug te zetten of niet? Je kunt daarna immers weer terug naar "nu" en het is nauwelijks moeite.

ARME AOW’er

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

als dat achterlijke systeemherstel niet aangestaan had dan hattie waarschijnlijk ook nooit met te weinig diskruimte gezeten................ prut optie.....

Maar knal 's andere dns servers in je verbinding..
probeer deze eens: 194.109.6.66 en 194.109.9.99
dat zijn de dns servers van xs4all.
Die's over het algemeen vrij goed..

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 19:03
Heb je toevallig Zonnet ??? die hadden gisteren een landelijke DNS storing!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> IT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
IK heb dus zo een systeemherstel gedaan, maar de uitkomst is dezelfde!

Ik snap er niks van! En nee, aan de provider Skynet (ben van België) ligt het ook niet, want de hoofd-pc is opzelfde lijn/modem aangesloten en die werkt heel gewoon!

Ik heb zowat alles geprobeerd, maar het is dus effectief op de meeste pages kan ik opeens niet meer browsen! En het enige wat ik de dag ervoor heb gedaan is een schijfopruiming om wat plaats te maken op de schijf. Er zijn dus daardoor oude mappen ofzo gecomprimeerd, oa.
Weet iemand nog raad, want ik snap het echt niet meer?

Zoals Bill zegt: de perfecte pc zal er pas zijn rond 2015.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik denk maar eens dat je meer rotzooi eraf moet gooien want volgens mijn houdt 350 mb niet over en 55 MB eerst............dan heb je volgens mij nog mazzel dat je PC( Win XP) werkte.

Heb je nog toevallig een Firewall aanstaan...bijv Internet security van Norton!...staat alles in je netwerk nog goed?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens mijn clilent pc heeft nog steeds geen connectie met het internet terug he!
Dus ga ik mijn probleem nog eens uitgebreid proberen te schetsen, misschien dat het dan wel de oplossing uit de bus komt!

Ik heb 2 pc's die in een netwerk staan (crossoverkabel)! Ze draaien allebei op XP prof! Ik heb de host(master) en ik heb de client (pc1).

Nu de client had nog heel weinig schijfruimte (55MB) en ik heb dus een schijfopruiming gedaan, daarna was plots terug 300MB vrij! Er zijn blijkbaar internet bestanden ofzo gecomprimeerd!

Maar wat is nu het probleem? Sinds die schijfopruiming kan ik maar gedeeltelijk op het internet!
Ik kan nog mijn emails ophalen, ik kan op google zoeken (maar niet op een verdere link) klikken, en voor de rest kom ik op geen enkele pagina nog goed binnen!

Als oplossing heb ik al veel dingen gedaan waaronder de client geformatteerd, maar het resultaat bleef hetzelfde! Ik heb ipv de client een andere client aangehangen OOK niks, een laptop in de plaats ook niks! Kabel vervangen Ook niks!

Dus ik begin meer en meer te denken dat door die schijfopruiming iets bij mijn hostPC is gebeurd!!! Kan dat? Heeft iemand al hetzelfde meegemaakt???
Ik ben echt radeloos, niemand heeft daar al ooit van gehoord! Zou een installatie van WinProxy een oplossing bieden?

Hopend op jullie support

Greetz
Pagina: 1