Toon posts:

Printer print vage tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ie weer! We zitten nog steeds te kloten met het netwerk hier, het probleem is als volgt:
We hebben een klein netwerk met daarop twee printers. Een Brother MFC 9070 Laserprinter en een HP DeskJet 640. De problemen bij beide printers zijn hetzelfde. Zodra de computers waarop de printers zijn aangesloten (opnieuw) worden opgestart, begint de printer te allerlei vreemde tekens (symbolen) te printen. De Deskjet printer is nog vrij nieuw, daarmee zijn we terug gegaan naar de winkel, daar was er geen enkel probleem! Zou dit aan het netwerk kunnen liggen? Het feit dat de printers gedeeld zijn lijkt mij niet het probleem

Brother
Windows 2000 Pro
Aangesloten op LPT1 poort
Functioneerde totdat de computer werd aangesloten op het netwerk

HP Deskjet
Windows XP Pro
Aangesloten op LPT1 poort
Heeft korte tijd goed gefunctioneerd tussen het printen van vreemde tekens door

Iemand die weet wat dit kan zijn? 8)7 8)7

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
OMG is dit een nieuw virus ofzo :? Hier heeft mijn printer(een HP890c) het ook begeven na het geven van een printopdracht via het netwerk :(

Die van ons is terug voor reparatie :)

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is ze alleen vreemd beginnen te printen na een (re) boot.. :S zo vaag dit, heb net de sharing van de brother ff uit gezet, die begint niet meer te ratelen in ieder geval.. nog ff keer rebooten en tussendoor printopdrachtjes geven, kijken wat er dan gebeurt, lijkt me een mogelijke optie.. weet het anders ook niet!

Verwijderd

Topicstarter
heb ff op de brother site gezocht, daar stond dat de poort op BMFC moest staan, daar stond mijn brother ook al op, deze oplossing was in principe alleen voor windows xp, maar zou dat ook werken op win2k?
http://solutions.brother..../prfaq0745/prfaq0745.html

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zelfde probleem hier met een Deskjet 690c, ook onder 2000 en in een netwerk.
Ben er zelf nog niet mee bezig geweest maar m'n zussie zei het dat de printer vaag deed.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik zie dat beide printers via de LPT-poort zijn aangesloten.

Bij printerkabels is 't vrij belangrijk dat deze niet te lang zijn, omdat er anders te veel storing op kan treden.

Hoe lang zijn die kabels?

Overigens: Zitten de printers op een geaard stopcontact? (En toevallig de computers niet? Of Omgekeerd)

Ik kan mij trouwens niet inbeelden hoe dit door je netwerk veroorzaakt kan worden. Hooguit door de bekabeling.

Verwijderd

Topicstarter
de deskjet zit niet aangesloten op een geaard stopcontact, de brother wel, denk dat het brother probleem is opgelost door de sharing uit te schakelen. Deze printerkabel is 1,5 meter lang, die van de deskjet is iets langer, zo'n 3,5 meter.

Verwijderd

Topicstarter
ben net ff bezig geweest met de deskjet, sharing uitgeschakelt, opnieuw opgestart en direct weer vreemde tekens.. tussen de tekens staat de volgende tekst: THIS PROGRAM CANNOT BE RUN IN DOS MODE.. heb toch niet gevraagd om een dos mode?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 11:08
Dat klinkt alsof er een binair bestand (.exe-bestand, .dll-bestand o.i.d.) wordt uitgeprint. Kijk maar eens als je zo'n bestand opent in Wordpad, dan zie je die zin ook vaak staan. Misschien moet je even kijken of er ergens bij het opstarten van de pc waar de printer aan hangt een opdracht wordt gegeven om iets uit te printen. Ik neem aan dat de printer normale printopdrachten wel gewoon uitvoert?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1