Toon posts:

[BIOS] Update goeie bios geeft foute bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gigabyte 7VTXE+ Mobo nou wilde ik m'n bios flashen (al vaker gedaan dus geen noob) dus ik download de bios F5 (final) voor de VTXE+ van de GB website.

Ik start op in dos modus, executeer het flash tooltje en flash m'n bios.
Maar na de herstart blijft m'n pc hangen na de ram test met de melding dat er een bios voor de VTXE-P op staat :?

Maar goed Gigabyte heeft dual bios dus ik wacht in vol vertrouwen totdat de pc doorstart maar nee hoor. Ik krijg 2 opties F1 op naar het setup menu te gaan --> doet niks en F2 om door te starten --> doet ook niks.

Kan ik m'n mobo nu in de wilgen hangen of zijn er misschien zaken in nederland die GB's bios kunnen herprogrammeren?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

www.flashbios.org

opsturen, laten flashen, en klaar..

ben je iig goedkoper uit dan een nieuw mobo.... :)

Er is ook een gebruiker op GoT die dat kan: _-SToFFeL-_

[ Voor 37% gewijzigd door Han op 04-02-2003 18:18 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet echt lukken als je bios chips gesoldeerd zijn.....

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 18:23 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
kun je deze bios niet uitschakelen zodat ie op zn reserve door gaat ofzo? als dat niet mogelijk is, waar is die dual bios dan goed voor?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De BIOS chips van jouw mobo zijn niet op de mobo vastgesoldeerd :z

Maargoed, lees eens de handleiding van je moederbord door hoe je in de tweede BIOS moet komen B)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 05-02-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal m'n B) eens opzetten en zo m'n handleiding nog eens goed doornemen, hetgeen wat me bijstaat is dat na een bios failure de 2nd bios automatisch moet laden..

En wat betreft die bios-chip, jij zegt dat ie niet vast zit. Ik geloof je maar vertel me dan ook even hoe ik em er veilig afkrijg 8)

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 10:50 ]

Verwijderd

7vtxe+_f5.zip is voor de GA-7VTXE+
7vtxp_f5.zip is voor de GA-7VTX-P
De f5 naam geving is wel verwarrend, maar de eerste had je moeten hebben, jamer zo'n vergissing.
http://tw.giga-byte.com/support/viakt266.htm
Kun je niet blind flashen via een flop door een jumper op het mobo te verzetten zodat ie dat doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat vtxe+_f5 voor vtxe+ is en die heb ik ook gedowned....

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij toch best wel vast gesoldeerd...... of ben ik nou zo'n schlemiel ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heeringa/bios2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heeringa/bios1.jpg

klik voor grote image

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 13:42 ]

Verwijderd

ik heb toch een slecht bericht voor je....
in het 7vtxe+_f5.zip zit bestand 7VTXEP.F5 ...... en niet die van 7vtxe+
Dus toch ...P en geen E+
Dus nu gaan klagen bij Gigabyte en een nieuw mobo vragen....
Effe alle info goed verzamelen, bijv met printscreens van de site, zodat je bewijzen kunt dat je zelf nies fout gedaan hebt.
Helaas heb je toch zelf niet de laatste controle uitgevoerd......en moet je hun fout/nalatigheid gaan bewijzen...
Sterkte....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 13:41:
Lijkt mij toch best wel vast gesoldeerd...... of ben ik nou zo'n schlemiel ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

klik voor grote image
Ik had aangenomen dat ze tegenwoordig gewoon in een voetje zaten :o
Dit is idd gewoon vastgesoldeerd :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 22:24:
ik heb toch een slecht bericht voor je....
in het 7vtxe+_f5.zip zit bestand 7VTXEP.F5 ...... en niet die van 7vtxe+
Dus toch ...P en geen E+
Dus nu gaan klagen bij Gigabyte en een nieuw mobo vragen....
Effe alle info goed verzamelen, bijv met printscreens van de site, zodat je bewijzen kunt dat je zelf nies fout gedaan hebt.
Helaas heb je toch zelf niet de laatste controle uitgevoerd......en moet je hun fout/nalatigheid gaan bewijzen...
Sterkte....
Nou toch nog een lichtpuntje dat het iemand anders ook is opgevallen, thnx for that!

Ik zal idd het een en ander even "verzamelen van hun site" en hopen dat ze een beetje coulant zijn....

Maar nu zeg jij dat ik de laatste controle niet heb uitgevoerd, als jij een moederbord hebt die 7VTXE+ heet en je krijgt een bios die 7VTXEP heet dan ga jij er toch ook vanuit dat die P voor "plus" staat?

Er is een mailtje onderweg naar gigabyte nederland met onderbouwing van een aantal screenshots.

Afwachten dus...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 10:45 ]

Verwijderd

ik dubbelcheck altijd alles voordat ik een bios flash....
Vaak zoek ik nog even in de nieuwsgroepen of er ervaringen zijn met die biosupdate....
http://groups.google.com/...abyte+7VTXE%2B+bios+wrong zoals
http://groups.google.com/...vdcd7uv8%404ax.com&rnum=5

Immers bij de zip-naamgeving: 7vtxe+_f5.zip is voor de GA-7VTXE+
dus daar stond het wel als + en niet als P
Zulke inconsequenties komen er bij een dubbelcheck IMHO meestal wel uit....zker als er ook een P versie blijkt te bestaan....
Ben erg benieuwd naar de reaktie van Gigabyte of dat ik toch iets oer het hoofd zie...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 12:32 ]

Verwijderd

en ...... al een ontvangsbevestiging gehad.... of zelfs meer....

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas nog geen van beiden, ga er nog maar een mailtje achteraan doen en dan neem ik aan maandag wat te horen. Zal hier de resultaten in ieder geval posten.

Verwijderd

Topicstarter
Het antwoord van Gigabyte:
Naar aanleiding van uw e-mail heb ik de Bios Ver.F5 van Giga-Byte website getest, en daar blijkt uit dat er is niets verkeerd is met met deze Bios versie.
Alle Bios versies die op de Giga-Byte site zijn , zijn volledig getest.
Ik raad u om uw Bios versie terug te flashen naar F4, en zie de resultaat.
Schiet je dus ook nix mee op, dan maar zeuren dat ze me herproggen....

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb precies hetzelfde gehad en ik ben ook geen n00b.
M'n 7dxr+ geflashed met de juiste flashversie in windows. Ik rebooten default instelling loaden, checksum error + cpu fan uit.
Ik bios recovery, helpt niks. Ik oude versie terug geflashed in dos (fuck windows), helpt niks.
Ik weet niet wat Gigabyte aan het doen is, maar het klopt iig niet. :(
ik ben dus erg pissed hierover en probeer nu via m'n leverancier een nieuwe bioschip erop te krijgen....
Gaat echt helemaal nergens over!

Je download een versie voor je mobo, het is de juiste versie, en nog verneukt het je mobo. Dat Dual Bios is ook maar een lokkertje want het werkt voor geen meter.

[ Voor 21% gewijzigd door Rody op 10-02-2003 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, en bewijs jij maar eens dat het fout zit op die site met de biossen. Voordat je antwoord krijgt hebben zij de boel alweer veranderd..... Maar goed ik krijg als het goed is nog een mailtje van ze over het hoe en wat dus we wachten dat maar af.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 10:44:
Het antwoord van Gigabyte:

[...]

Schiet je dus ook nix mee op, dan maar zeuren dat ze me herproggen....
als ie toch goed is hoef je hem toch niet terug te flashen.. en volgens Gigabyte is ie goed. Een beetje krom, immers ze beweren niet dat je hem verkeerd geflasht hebt.. toch?
En heb je F4 er al weer op gezet of lukt dat blind niet?

Verwijderd

Topicstarter
Lukt niet, kan helemaal niks. Kan niet in m'n bios kan ook niet van floppy booten.

Maar goed, hij ging nog even vragen of m'n chip in een socket zat of vast gesoldeerd. Op zich al vreemd. Als je bij Gigabyte werkt hoor je dat óf te weten óf je zoekt dat zelf op....
Dus ik stuur terug dat ie gesoldeerd zit. En toen werd het stil.

Zal em morgen wel weer n's achter de vodden aan zitten.

[to be continued]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 22:55:
Maar goed, hij ging nog even vragen of m'n chip in een socket zat of vast gesoldeerd. Op zich al vreemd. Als je bij Gigabyte werkt hoor je dat óf te weten óf je zoekt dat zelf op....
Dus ik stuur terug dat ie gesoldeerd zit. En toen werd het stil.
[to be continued]
enhij had het bios getest...dus zou je bij een mobo importeur wel verwachten hoe dat zit..... immers die hebben proefopstellingen en hoeven het mobo niet in een kast te bouwen.....

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
naar wie mail je eigenlijk. als ik naar gigabyte nederland mail en ik leg het uit krijg geen antwoord meer.
ik leg het uit, antwoord was: terug flashen (net of ik dat nog niet geprobeerd had :/ )
dus ik zeg: heb ik al gedaan en toen was het stil.

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 11 February 2003 @ 08:08:
naar wie mail je eigenlijk. als ik naar gigabyte nederland mail en ik leg het uit krijg geen antwoord meer.
ik leg het uit, antwoord was: terug flashen (net of ik dat nog niet geprobeerd had :/ )
dus ik zeg: heb ik al gedaan en toen was het stil.
Ehhh ik mail idd naar GB nederland, en na mijn laatste contact gisteren over het los of vast zitten van de bios chip heb ik idd geen antwoord meer gekregen....

Misschien maar een "Het grote Gigabyte klachten" topic openen? :?
Pagina: 1