Probleem met Asus A7V8X en raid controler.

Pagina: 1
Acties:

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Topicstarter
Ik heb een A7V8X gekocht en daar heb ik een raid array aan hangen van 2 western digitals 120Gb in mirror. Maar telkens wanneer ik mijn pc opnieuw opstart geeft de promise controler deze melding:

Waring - FastTrak does not detect proper interrupts, Please check our PCI IRQ setup, and makesure the PCI slot support Bus Master operations.

Het vervelende is dat ik telkens als ik deze melding krijg mijn raid array moet rebuilden. Ontzettend vervelend.

Nu heb ik geen een kaart in mijn PCI sloten zitten. En ik heb in de handleiding opgezocht dat de IRQ assignments van de SATA controler(raid controler) gedeelt zijn met de 1394 controler en PCI SLOT 3. AL deze hardware zit onboard het moederbord.

Wat moet ik doen om de controler goed te laten functioneren ???

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is wazig. Ff voor de duidelijkheid, je krijgt deze melding vóórdat Windows (of welk OS je ook maar draait) op is gestart en je hebt er geen enkele PCI kaart in zitten? Indien beide vragen ja, dan zou ik een BIOS update proberen en anders terug met dat ding; on-board stuff moet gewoon met elkaar samenwerken anders heeft de fabrikant ergens een flinke steek laten vallen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wimke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05-2008
Chaos_Eagle schreef op 04 februari 2003 @ 18:03:
Ik heb een A7V8X gekocht en daar heb ik een raid array aan hangen van 2 western digitals 120Gb in mirror. Maar telkens wanneer ik mijn pc opnieuw opstart geeft de promise controler deze melding:

Waring - FastTrak does not detect proper interrupts, Please check our PCI IRQ setup, and makesure the PCI slot support Bus Master operations.

Het vervelende is dat ik telkens als ik deze melding krijg mijn raid array moet rebuilden. Ontzettend vervelend.

Nu heb ik geen een kaart in mijn PCI sloten zitten. En ik heb in de handleiding opgezocht dat de IRQ assignments van de SATA controler(raid controler) gedeelt zijn met de 1394 controler en PCI SLOT 3. AL deze hardware zit onboard het moederbord.

Wat moet ik doen om de controler goed te laten functioneren ???
Had dit bericht ook met mijn WD800JB-schijf ingesteld als MASTER. Heb de schijf dan ingesteld CABLE SELECT en nu vind de Promise-controller de HD steeds zonder probleem. Alleen, ik kan maar niet booten van die HD wanneer hij is aangesloten op Promise-controller :'(

Zou dit eventueel kunnen zijn omdat reeds voor installatie gepartioneerd was? Zou een BIOS-update dit euvel soms kunnen oplossen?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
eventueel de sata uitzetten in de bios indien je hem niet gebruikt? Heb ik ook gedaan zodat ik van mijn raid controller kan booten.

[ Voor 14% gewijzigd door Grijns op 09-03-2003 13:55 ]

• wimke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05-2008
Een aparte RAID-controller heb ik niet. Ik zou alleen de Parallelle ATA-connector willen gebruiken van de PDC20376-controller voor mijn WD800JB-schijf op aan te sluiten, zodat de Primary en Secondary IDE-controller kunnen gebruikt worden voor DVD-ROM, CD-RW en binnenkort nog een DVD+RW. In de toekomst dan nog één of twee schijven bij via de Serial-ATA connectors.

Vreemd is wel dat hij de WD800JB-schijf bij het opstarten op geen enkel connector herkend wanneer ze op MASTER staat (dus niet PRI_ATA133, niet op PRI_IDE en niet op SEC_IDE). In de BIOS (zowel de Award-BIOS als Fasttrack-BIOS) herkent hij de schijf wel, maar hij vindt ze niet bij het opstarten!!! Wanneer ik de schijf op CABLE SELECT stel, dan vind hij ze probleemloos.

Ik kan nu alleen nog niet booten van die schijf wanneer ze is aangesloten op Parallelle ATA-connector van de PDC20376-controller.

De WinXP heb ik wel geïnstalleerd wanneer de schijf eens was aangesloten aan de PRI_IDE, zou dit misschien het probleem kunnen zijn?