Toon posts:

ADSL delen via wireless router met usb modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om internet (ADSL) te delen met andere computers in huis wil ik een draadloos netwerk aanleggen.
Hiervoor wil ik een wireless router kopen. Dit lijkt me geen probleem met een "normaal modem" maar we hebben hier al een USB modem. Is het mogelijk dit modem te blijven gebruiken in combinatie met een router? Ik heb zelf nog nooit een router gezien met een usb aansluiting...
Als dit niet kan, hebben jullie dan tips voor een goed wireless adsl modem/ router?
Tnx.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 17:55:
Om internet (ADSL) te delen met andere computers in huis wil ik een draadloos netwerk aanleggen.
Hiervoor wil ik een wireless router kopen. Dit lijkt me geen probleem met een "normaal modem" maar we hebben hier al een USB modem. Is het mogelijk dit modem te blijven gebruiken in combinatie met een router? Ik heb zelf nog nooit een router gezien met een usb aansluiting...
Als dit niet kan, hebben jullie dan tips voor een goed wireless adsl modem/ router?
Tnx.
usb modems kunnen alleen icm een pc gebruikt worden zover ik weet ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 04 February 2003 @ 17:57:
[...]

usb modems kunnen alleen icm een pc gebruikt worden zover ik weet ;)
usb modems kunnen wel in combinatie met een router gebruikt worden (o.a. vigor 2200USB), alleen ken ik niet een wireless router die ook usb ondersteund.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmz, verder zoeken op de site van draytek leverde het volgende op:
Draytek Vigor2200USB (WAN)-LAN + 4 poort switch

De Vigor2200USB is een router waarop de reeds aanwezige USB ADSL modem kan worden gekoppeld. PCs via standaard (10/100BaseT) Ethernet netwerkkaarten aangesloten op de Vigor2200USB hebben dan gezamelijk toegang tot het internet alsook firewall en VPN faciliteiten. Aangezien de Vigor2200USB een eigen (host) USB poort heeft, kan het USB modem rechtsreeks worden aangesloten. Dus het ADSL modem kan gewoon aangesloten blijven aan de ADSL-lijn. Meer info
Dus niet wireless, maar wel degelijk een router waar je een usb modem op kan aansluiten...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Al iemand een wireless tegengekomen ?
Ben er ook op zoek naar. (voor laptop)

Be Stronger Than Your Excuses