Toon posts:

harddisk notebook stuk.

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van een klant een 12 gig Hitachi notebook schijfje gekregen. nu wilde ik deze graag RMA sturen maar Hitachi rekende er 75 euro voor ben niet gek hebik gewoon een nieuwe voor onderhand :D Nu heb ik het gevraagd op mijn hoofdknatoor en die zei dat ik het alleen zo kon doen heeft iemand nog sugesties? of misschien een direct RMA adres?
KOMT TROUWENS UIT EEN COMPAQ LAPTOP :d

specs hdd.
Hitachi
Model DK23AA-12
CYL16383 h15 S63
HAS 02
*WWUET771163*

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waarom kost het 75 euro? Nog nooit van gehoord. Je betaald verzendkosten naar de fabrikant toe en verder niet. Of het defect zou toerekenbaar moeten zijn, dan kunnen er extra kosten bijkomen. Als het echt 75 euro kost (waarvoor vraag ik me dus echt af) dan ben ik bang dat je die wel moet betalen. Bij mijn weten is dat de enige manier op een HD retour te sturen naar een fabrikant. Of je moet binnen een bedrijf werken die interne connecties heeft met Hitachi bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem juist mijn collega van RMA deed dat gratis dus ik mevrouw thitachi mailen dat ik ook voor dat bedrijf werkte krijg ik een mail terug dat iedereen voortaan ff 75 euro mag dokken :(

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat ik nou niet begrijp, als ik als particulier een HDtje op ga sturen ivm een defect dan vraag ik een RMA aan, verpak mn HD netjes en hop naar Maxtor/Seagate/(IBM)Hitachi/WD etc.
Is dit anders dan omdat je vanuit een bedrijf werkt? Aan wie moeten die kosten dan betaald worden?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het ook niet en snap het ook niet laten we het maar op belgen houden :D maar het is echt zow daarom heb ik hem nog niet verzonden want vindt 75 euro gewoon te veel heb ik bijna eenneiuwe voor :D en er zit nu al een 30 gb in mijn notebook maar wil die meer als swap file gebruiken omdat mijn notebook geen diskdrive meer heeft en dit me een redelijk goedkope oplossing leek :D

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Uhm, al eens bij Hitachi RMA gekeken? Daar kun je zo een RMA aanvragen.
En ik zie nergens staan dat je er voor zou moeten betalen. Zou ook belachelijk zijn

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
^^ Zie bovenstaande link ^^

(En verder hoort dit niet echt in OM thuis.. Niet echt een hardwareprobleem zeg maar.. Als je er nog niet uitkomt, of juridisch een vraag hebt, dan kun je een topic in SG proberen).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.