je wilt als het waren een soort van tijdklok op je pc tegen je vader/moeder/broertje 
er zal best wel software voor zijn denk ik....
er zal best wel software voor zijn denk ik....
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
Ja jij snapt het 
Ik denk ook wel dat die software er is(weet ik vrij zeker), maar hoe kan ik die vinden?
Ik denk ook wel dat die software er is(weet ik vrij zeker), maar hoe kan ik die vinden?
dat kan standaar met windows task scheduler (of commandline met 'at'). Ik ga ff de bijbehorende commando's erbij pakken en wat te eten fetchen
, back in 15min
Localhost is where the heart is
Gewoon instellen met een policy. Usage hours of zoiets. Of het ook met een timer kan, dus x uur per dag weet ik zo niet.
Ok, here goes:
• maak een bestandje (dit bestand moet de extensie .cmd of .bat hebben) of een snelkoppeling aan met de volgende inhoud:
• Sla het ergens op. Bureaublad is ook wel leuk, dan kun je m aanklikken om je workstation te locken met bhv muis, als je geen keyboard bij de hand hebt (*afstandsbediening
*).
• Ga naar je control panel>task scheduler
• Add scheduled task.
• next>browse>selecteer je bestandje>next>next (maakt niet uit wat je invult bij die 2)
• voer uitvoerende gebruiker en wachtwoord in (admin of eigen account)
• open advanced, vink
• ga naar schedule verander daar de start tijd naar 'on idle'
• stel de tijd in, druk op ok en off you go
%windir%\System32\Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
• maak een bestandje (dit bestand moet de extensie .cmd of .bat hebben) of een snelkoppeling aan met de volgende inhoud:
code:
1
| %windir%\System32\Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation |
• Sla het ergens op. Bureaublad is ook wel leuk, dan kun je m aanklikken om je workstation te locken met bhv muis, als je geen keyboard bij de hand hebt (*afstandsbediening
• Ga naar je control panel>task scheduler
• Add scheduled task.
• next>browse>selecteer je bestandje>next>next (maakt niet uit wat je invult bij die 2)
• voer uitvoerende gebruiker en wachtwoord in (admin of eigen account)
• open advanced, vink
• ga naar schedule verander daar de start tijd naar 'on idle'
• stel de tijd in, druk op ok en off you go
%windir%\System32\Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
of windows screensaver instellen na x minuten en je vinkt de optie "on resume show welcome screen" aan.
Bedankt voor je reactie, maar ik denk niet helemaal dat dat is wat ik bedoel. Ik wil eigenlijk ook dat hij de gebruiker lockt als hij nog bezig is, zodat hij niet langer dan x uur gebruikt kan worden door de andere gebruikers dan ik.
Dan zet je hem in je startup, en laat je een timertje van x uur lopen, waarna hij die regel van SilentStorm aanroept
volgens mij is het niet mogelijk om een sessie te locken, inlog rechten (tijdelijk) te ontnemen en daarna weer terug te geven. Als het wel kan is dit wat er moet gebeuren (liefst via script)
gebruiker inlogrechten ontnemen met secpol.emc (deny logon locally), netsend sturen dat hij de computer even niet kan gebruiken, gebruiker uitloggen. Vervolgens kun je zijn naam weer weghalen bij secpol.emc en hij kan weer gebruik maken van het inloggen.
Ik dacht echter dat het niet mogelijk is een gebruiker zijn rechten te ontnemen om in te loggen als hij al is ingelogt.
gebruiker inlogrechten ontnemen met secpol.emc (deny logon locally), netsend sturen dat hij de computer even niet kan gebruiken, gebruiker uitloggen. Vervolgens kun je zijn naam weer weghalen bij secpol.emc en hij kan weer gebruik maken van het inloggen.
Ik dacht echter dat het niet mogelijk is een gebruiker zijn rechten te ontnemen om in te loggen als hij al is ingelogt.
standaard screensaver met password mischien ?
Je kunt een Windows XP screensaver instellen. Er zit een optie bij dat hij de pc moet locken zodra je de muis weer beweegt. Dit is niet met zo'n standaard passwoordje maar gewoon met de standaard NT/XP login.
Verwijderd
Nuttige rpelie,s hij wil geen screensaver!
breadfans idee is idd het enige wat lijkt op wat topicstarter wil.
je zou ook nog in dat bat filleke een regeltje kunnn opnemen dat
1. de user een nieuwpassword geeft
2. een timer start
3. na bepaalde tijd het password van de user weer terug veranderd
kan ie toch een tijdje niet inloggen.
dit alles werktperfect tot iemand de pc halverwege de dag uitknalt, want dan is je lus gebroken. in de tijd tussen stap 1 en stap 3 van de toevoegingen die ik net noemde maakt dat dat je de uitgelogde en gelockte gebruiker handmatig een password moet gan geven... anders is ie per-banned van je PC
ik denk dat je beter gewoon je huisgenoten kan opvoeden want dit gaat technisch erg kut worden allemaal.
breadfans idee is idd het enige wat lijkt op wat topicstarter wil.
je zou ook nog in dat bat filleke een regeltje kunnn opnemen dat
1. de user een nieuwpassword geeft
2. een timer start
3. na bepaalde tijd het password van de user weer terug veranderd
kan ie toch een tijdje niet inloggen.
dit alles werktperfect tot iemand de pc halverwege de dag uitknalt, want dan is je lus gebroken. in de tijd tussen stap 1 en stap 3 van de toevoegingen die ik net noemde maakt dat dat je de uitgelogde en gelockte gebruiker handmatig een password moet gan geven... anders is ie per-banned van je PC
ik denk dat je beter gewoon je huisgenoten kan opvoeden want dit gaat technisch erg kut worden allemaal.
ik blaat hier maar wat
- script dat onder de current user draait, dus maybe als local machine
- net user [username] /lockoutduration:<minutes>
lees meer hierover op: (duits) http://www.digital-labs.de/kb/faq/faq-nt4/networking/net.htm
- script dat onder de current user draait, dus maybe als local machine
- net user [username] /lockoutduration:<minutes>
lees meer hierover op: (duits) http://www.digital-labs.de/kb/faq/faq-nt4/networking/net.htm
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Pagina: 1