Cisco 760, altijd verbinding met 128 kb

Pagina: 1
Acties:

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51
Heb hier een Cisco 760 ISDN router staan.

Heb een always on 128 kb verbinding (zoals Friaco). Dit werkt allemaal prima. Nu wil ik dat beide lijnen van de router ALTIJD verbonden blijven. De router verbreekt standaard de verbinding als deze een tijdje niet gebruikt wordt.

Met het commando "set timeout off' is dat probleem verholpen. Althans voor lijn1. Als er nauwelijks dataverkeer is dan gooit de router lijn 2 eruit, terwijl lijn1 wel verbonden blijft. Nu wil ik dat hij nooit een lijn eruit gooit. Dit gebeurt namelijk vrij vaak en aangezien ik 5 ct. per keer inbellen moet betalen loopt dat toch flink op.
Heb vanalles geprobeerd en gezocht maar kom er nu ECHT niet meer uit, hoop dat iemand me kan helpen. De hele cisco handleiding doorgelezen, maar tot nu toe geen oplossingen.
Het commando "timeout 2 th=0 du=99999 so=both" leverde ook niets op. Nadat er enkele minuten geen dataverkeer is geweest gooit ie de verbinding er alsnog uit. Tevens heb ik de "learn" mode uit gezet.

Specs van de router:

Software Version c760-in.r.NET3 4.1(2) - Nov 12 1997 19:11:11
Cisco 765
ISDN Stack Revision NET3 2.10
Copyright (c) 1993-1997 by Cisco Systems, Inc. All rights reserved.
Software is used subject to software license agreement contained
with this product. By using this product you agree to accept the
terms of the software license.
Hardware Configuration:
DRAM: 1.5MB
Flash: 0.5MB
POTS: Type 1 (Rev. Unknown)
NT1: Not Installed
ROM: 2.1(1)

[ Voor 6% gewijzigd door lavagiant op 04-02-2003 17:05 ]

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Kun je de router niet gewoon op multilink zetten met een commando en de timeout op een hele hoge waarde ??

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:12

Adze

CCNP !

Je kunt door "set timeout 0" in te voeren ervoor zorgen dat als er eenmaal gebeld is dat de connectie niet meer automatisch wordt afgebroken.

Meer info: "http://www.cisco.com/pcgi-bin/search/search.pl?searchPhrase=cisco+765+timeout&nv=Search+All+Cisco.com%23%23cisco.com&nv=Business+Industries+%26+Solutions%23%23cisco.com%23Business+Strategies+and+Solutions&nv=Networking+Solutions+%26+Provisioned+Services%23%23cisco.com%23Networking+Solutions&nv=Products+%26+Services%23%23cisco.com%23Products&nv=Technologies%23%23cisco.com%23Technologies&nv=Ordering%23%23cisco.com%23Ordering&nv=Technical+Support%23%23cisco.com%23Technical+Support&nv=Learning+%26+Events%23%23cisco.com%23Learning+and+Events&nv=Partners+%26+Resellers%23%23cisco.com%23Partners+and+Resellers&nv=About+Cisco%23%23cisco.com%23About+Cisco&language=en&country=US&accessLevel=Guest&siteToSearch=cisco.com"

[ Voor 67% gewijzigd door Adze op 04-02-2003 21:08 ]

• lavagiant
Nee, bovenstaande opties helpen allebei niet. Nog steeds wordt lijn 2 eruit gegooid.

Iemand die andere oplossingen heeft?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je kan de bandwidth On demand threshhold erg laag zetten.
het is echter voor mij enige tijd geleden dat ik heb uitgezocht hoe dat ook al weer werkt.
Kan je een wat gecensureerde versie van je config posten :?

#config <enter>
of
#show config <enter>

• lavagiant
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.otterdijk-bestratingen.nl/upload/cisco.gif

Edit: Met dat threshold ben ik bezig geweest. Deze heb ik op 0 kb gezet, maar dat leverde ook geen resultaat.

[ Voor 43% gewijzigd door lavagiant op 06-02-2003 23:07 . Reden: Vergeten ]

• lavagiant
Niemand die iets weet? (er is al enkele dagen niet op gereageerd)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik weet wel dat een 760 zelf aan kan geven hoeveel lijnen hij nodig heeft voor het te verzenden dataverkeer.

Dit wil dus zeggen weinig verkeer een kanaal open meer verkeer 2e kanaal open en bij minder verkeer 2e kanaal weer dicht.

Ik weet niet hoe de optie heet maar deze optie moet je hebben. Gebruik desnoods de faststep software om te kijken hoe de optie heet.

Want ik dacht dat de optie daar voorbij kwam.

• lavagiant
Die optie staat in mijn eerste post. Dat heet treshhold en staat niet bij de Faststep software (das puur om de basic dingen in te stellen).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Die optie heet BOD. Bandwidth On Demand. En die kan je instellen doormiddel van zogenaamde Thresholds

ik lees dat je ook al bent bezig geweest met deze thresholds. Heb je deze ingesteld voor alleen link 1, of ook voor link 2

ik meen dat het commando zoiets was:
SEt Threshold <link nummer> <seconden>
Of
Set <link nummer> threshold <seconden>

maar met
# set ? com je een aardig eind.

Zet de link 2 ook eens op een threshold van 0.

• lavagiant
Ik had de treshold voor beide lijnen ingesteld, zonder resultaat.
Pagina: 1