[printer] brother 1250, klein probleempje, vegen.

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 21:05
Na mijn vorige topic over de vraag of ik deze 2dehands printer zou kopen, ik heb hem gekocht voor 75 euro en hij doet het verder goed,
Maar er is een ding waar ik me aan erger, er zit aan de linker kant van het papier een soort waas van tonor (heel erg licht) op. Af en toe is het haast weg maar als de printer dan weer een dag niks heeft gedaan dan is het er weer.
DE drum heb ik al bekeken en die is gewoon inorde, ook de tonor (gewogen) en zat nog volges de tabel voor 75% vol. dus daar kan het niet aan liggen.

Wel is me het volgende opgevallen Afbeeldingslocatie: http://celmis.servehttp.com/celmis/img/dump/printer.jpg

de rode rol is dus vies, wat is dat? de fuser? (de groene, de drum is namelijk helemaal schoon). En hoe zou ik het probleem van die hele lichte waas / streep aan de linkerkant kunnen verhelpen, kun je tevens gewoon die rollen met een doekje schoonmaken.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

zijn er niet van die schoonmaak kitjes, net zoals van meneer HP maar dan alleen voor brother? zal ff kijken.

update:
Kan niks vinden van die kitjes, noch de schoonmaak procedure. ik kijk verder

[ Voor 30% gewijzigd door Meneer aard op 04-02-2003 17:14 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• CME86
Het rare is dat het soms ergenr is en soms minder, als het de drum zou zijn is het vaak altijd. Tevens is het vaak na een print of 10 bijna weg, dat het niet meer opvalt, maar bij de eerste print is het heel erg.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Celmis schreef op 04 februari 2003 @ 17:53:
Het rare is dat het soms ergenr is en soms minder, als het de drum zou zijn is het vaak altijd. Tevens is het vaak na een print of 10 bijna weg, dat het niet meer opvalt, maar bij de eerste print is het heel erg.
denk ophoping van spul, dat op de drum gaat zitten, weet niet hoe je `m schoon moet maken staat ook niet op de site van brother zelf

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

op een Brother toner zit zo'n soort van schuif dacht ik, die je een keer heen en weer moet halen, staat vast ook wel ergens in de handleiding :D

[ Voor 6% gewijzigd door Rebels op 04-02-2003 21:45 ]

• CME86
De drum is schoon!, het is blijkbaar iets anders wat vuil is. En het rare is dat ik niet weet wat :(
Maar hoelang kan een drum (opc) tegen daglicht?, ze raden het namelijk overal af om hem lang uit het apparaat te houden.
Hoe kun je trouwens het schrapertje (wat de tonor er weer af moet halen) schoonmaken?
Kun je de drum helemaal open schroeven zonder hem te moet slopen ed. Dan zou je namelijk heb gewoon helemaal uit elkaar kunnen halen en dan alles schoon kunnen maken en dan weer inelkaar schroeven

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Celmis schreef op 04 February 2003 @ 21:44:
De drum is schoon!, het is blijkbaar iets anders wat vuil is. En het rare is dat ik niet weet wat :(
Met die schuif reinig je de coronadraden....
Maar hoelang kan een drum (opc) tegen daglicht?, ze raden het namelijk overal af om hem lang uit het apparaat te houden.
Hoe kun je trouwens het schrapertje (wat de tonor er weer af moet halen) schoonmaken?
Tadaa.... dat zei hij dus: dat schuifje heen-en-weer halen (als die erop zit in ieder geval; bij m'n HL 760 wel). Daarmee maak je dus de corronadraden schoon
Kun je de drum helemaal open schroeven zonder hem te moet slopen ed. Dan zou je namelijk heb gewoon helemaal uit elkaar kunnen halen en dan alles schoon kunnen maken en dan weer inelkaar schroeven
Ik denk eerder dat de drum OF versleten is, OF dat je printer teveel tonerpoeder gebruikt.
Waarschijnlijk zit er ergens IN de printer ook wel een stelknop om de hoeveelheid toner te regelen; die kan je een klein beetje op 'minder' draaien en kijken wat daar het effect van is

• CME86
Rebels schreef op 04 February 2003 @ 21:42:
op een Brother toner zit zo'n soort van schuif, die je een keer heen en weer moet halen, staat vast ook wel ergens in de handleiding :D
Ja heb ik al meerdere keren gedaan, ik denk daarom dat het ook niet aan de drum ligt.

• CME86
wfvn schreef op 04 February 2003 @ 21:48:
[...]

Met die schuif reinig je de coronadraden....

done

[...]

Tadaa.... dat zei hij dus: dat schuifje heen-en-weer halen (als die erop zit in ieder geval; bij m'n HL 760 wel). Daarmee maak je dus de corronadraden schoon

idem

[...]

Ik denk eerder dat de drum OF versleten is, OF dat je printer teveel tonerpoeder gebruikt.
Waarschijnlijk zit er ergens IN de printer ook wel een stelknop om de hoeveelheid toner te regelen; die kan je een klein beetje op 'minder' draaien en kijken wat daar het effect van is
Als je drum kappot is dan geeft hij dat toch aan met die lampjes?

ps. ik zal effe een foto maken van het papier.

EDIT:
Het is niet goed te fotograferen met mijn HP850 :).
Maar hij is wel erger geworden :( . Nu is het zeg maar aan bijde kanten en een heel kleinbeetje over het gehele papier, maar wanneer ik even 16 vel afdruk wit en zijn de laatste paar bijna helemaal goed.

[ Voor 16% gewijzigd door CME86 op 04-02-2003 21:59 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Celmis schreef op 04 February 2003 @ 21:54:
[...]

Als je drum kappot is dan geeft hij dat toch aan met die lampjes?
Bij jouw toestel weet ik dat niet, maar mijn HL760 geeft echt niet aan of de drum nog goed is ja of nee. Ik ben nu toe aan m'n derde drumunit in 5 jaar (ja ik print veel... HEEL veel). Hij krijgt nu links op papier een duidelijk herkenbare plek. Geen vuiligheid, gewoon slijtage (gebeurt overigens sowiezo nogal snel aan de rand door de rand van het papier dat telkens op nagenoeg dezelfde plek langs de drum gaat)
ps. ik zal effe een foto maken van het papier.
Maar (zonder je foto te hebben gezien) gok ik erop dat je printer teveel toner gebruikt.

• CME86
wfvn schreef op 04 February 2003 @ 21:57:
[...]

Bij jouw toestel weet ik dat niet, maar mijn HL760 geeft echt niet aan of de drum nog goed is ja of nee. Ik ben nu toe aan m'n derde drumunit in 5 jaar (ja ik print veel... HEEL veel). Hij krijgt nu links op papier een duidelijk herkenbare plek. Geen vuiligheid, gewoon slijtage (gebeurt overigens sowiezo nogal snel aan de rand door de rand van het papier dat telkens op nagenoeg dezelfde plek langs de drum gaat)

[...]

Maar (zonder je foto te hebben gezien) gok ik erop dat je printer teveel toner gebruikt.
De 1250 geeft aan wanneer de drum op is. en het is alleen in het begin van de pagina duidelijk zichtbaar daarna is het veel minder, bij een kapotte drum zou het overal moeten zijn, het is immers een rol van 10cm rond.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Celmis schreef op 04 February 2003 @ 22:00:
[...]

De 1250 geeft aan wanneer de drum op is.
Just checking... je hebt het toch echt over de DRUM en niet over de TONER hoop ik? (mijn printer geeft alleen aan of de toner op is; de Drum zegt hij niets over... of pas veel te laat, maar zo lang wacht ik niet want dan is er helemaal niks meer te lezen :+)
en het is alleen in het begin van de pagina duidelijk zichtbaar daarna is het veel minder, bij een kapotte drum zou het overal moeten zijn, het is immers een rol van 10cm rond.
Als ik dit zo lees, heb je het inderdaad over de drum (pfjew :) ). Maar nogmaals: ik gok dus op teveel toner... Ff regelknopje zoeken.
Bij mij is dat een zwart knoppie; min-of-meer een buisje van 5 mm hoog en 5mm diameter (ongeveer) met een gleuf op de kopse kant zodat je er een schroevendraaier in kan drukken om hem te stellen

• CME86
foto:
Afbeeldingslocatie: Http://celmis.servehttp.com/celmis/img/dump/printer2.jpg

edit, oke slechte pic maar je kunt nu wel door de crompressie goedzien waar hij lichter en donkerder is.
Tevens over dat knopje, zit dat op de toner, drum kast ????

[ Voor 54% gewijzigd door CME86 op 04-02-2003 22:09 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bij mij zit die NIET aan de drumunit maar aan de pc zelf. Bij mij moet ik eerst de drumunit uit het apparaat verwijderen en dan kan ik de knop zien zitten.

Maar wat je nu laat zien doet mij toch denken aan een wat oudere drum die aan eht verslijten is.... (en ik heb er nu dus 2 versleten; dus begin wel een beetje door te krijgen hoe het eruit ziet. Zekere weten doe ik het niet; ga gewoon eerst voor dat 'toner-hoeveelheid-instel-knoppie')

• CME86
wfvn schreef op 04 February 2003 @ 22:12:
Bij mij zit die NIET aan de drumunit maar aan de pc zelf. Bij mij moet ik eerst de drumunit uit het apparaat verwijderen en dan kan ik de knop zien zitten.

Maar wat je nu laat zien doet mij toch denken aan een wat oudere drum die aan eht verslijten is.... (en ik heb er nu dus 2 versleten; dus begin wel een beetje door te krijgen hoe het eruit ziet. Zekere weten doe ik het niet; ga gewoon eerst voor dat 'toner-hoeveelheid-instel-knoppie')
Ik kan geen knopje vinden. kun je iets precieser zijn met de plaats

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 10:03
je kan die rode balk gewoon schoomaken ook zla ik die spiegel ff goedpoetsen

het voordele aan brother is je kan ze echt in helemaal uit elkaar schroeven goed shoonmaken en weer in elkaar zetten en hijdoet het weer prima

ik heb 1 jaar lang ondermeer die printers geserviced

• CME86
aha, ik heb de spiegel schoongemaakt maar hij blijft het brobleem houden. Ik zal in het weekeind nog een keer de hele printer uitelkaar halen. Kun je tevens ook de printer laten draaien, zodat je er gewoon papier doorheen kan doen, zonder dat hij print, of bv met de kap open zodat ik kan zien wanneer die shit eropkomt.

edit: stom ramde op quote ipv edit.

[ Voor 6% gewijzigd door CME86 op 05-02-2003 16:16 ]

• CME86
Celmis schreef op 05 februari 2003 @ 11:31:
aha, ik heb de spiegel schoongemaakt maar hij blijft het brobleem houden. Ik zal in het weekeind nog een keer de hele printer uitelkaar halen. Kun je tevens ook de printer laten draaien, zodat je er gewoon papier doorheen kan doen, zonder dat hij print, of bv met de kap open zodat ik kan zien wanneer die shit eropkomt.
EDIT:

Als ik een grafiek met een hele breedde rand afdruk zie ik die verder op weer ligt staan. Dus het zal toch iets met of die schrapers zijn of teveel toner.
HOe maak je trouwens die schrapers (om de drum leeg te maken) schoon?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Celmis schreef op 05 februari 2003 @ 16:16:
[...]

EDIT:

Als ik een grafiek met een hele breedde rand afdruk zie ik die verder op weer ligt staan. Dus het zal toch iets met of die schrapers zijn of teveel toner.
HOe maak je trouwens die schrapers (om de drum leeg te maken) schoon?
Heb je die drumunit nou al eens goed bekeken?

Ik ken dat ding niet... maar heb je bijvoorbeeld de handleiding gelezen of op internet opgezocht?

Check eens pagina 14 van http://www.brother.com/eu...al_guide/pdf/1250tech.pdf

Daar zie ik de drumunit als plaatje. Ik zie daarop een schuifje zitten dat heen-en-weer gehaald kan worden... Is dat niet heeeeeeel toevallig het schuifje dat de corronadraden schoon maakt? (iets wat nu al heel vaak genoemd is :|)

Check pagina 64 van:
http://www.precision.com/...HL-1240_1250%20Manual.pdf
Corronadraden reinigen...

Check ook 4.18 ivm printkwaliteitproblemen

Nu toch eens flink aan het lezen gaan; ik heb zo'n vermoeden dat dat nog niet echt gebeurd is

edit:

Vet... nederlanse handleiding zelfs:

http://www.brother.com/pub/printer1200doc/Dut1030ug.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 05-02-2003 18:07 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

wfvn schreef op 05 februari 2003 @ 17:53:
Ik zie daarop een schuifje zitten dat heen-en-weer gehaald kan worden... Is dat niet heeeeeeel toevallig het schuifje dat de corronadraden schoon maakt? (iets wat nu al heel vaak genoemd is :|)
Wfvn: kijk hier eens - de coronadraadjes zijn al een hele tijd geleden schoongemaakt :)
Nu toch eens flink aan het lezen gaan; ik heb zo'n vermoeden dat dat nog niet echt gebeurd is
:X

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Rataplan schreef op 05 February 2003 @ 18:03:
[...]

Wfvn: kijk hier eens - de coronadraadjes zijn al een hele tijd geleden schoongemaakt :)

[...]
:X
Een edit over het hoofd gezien blijkbaar

• CME86
Jongens ik heb die handleiding al gelezen en ken hem nu onderhand uit mijn hoofd.
En JA ik heb die draad al 10x schoongemaakt
en JA de drum is er ook al 10x uitgeweest
en JA de toner is vo
en JA het scannings gedeelte is schoon
en JA ik heb hem van binnen al schoongemaakt
en JA ik gebruik het goede papier
en Nee mijn kamer staat niet vol water en de vochtigheidsgraad is dus goed.
en JA ik lees al de heledag
en JA het probleem is er nog steeds

dus graag tips die ik kan gebruiken en even voorgaande posts lezen.
Het is namelijk niet zomaar een handleidings vraagje (die zou ik op GoT niet durven stellen :))
Pagina: 1