Defect ISRA Punt

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57967

Topicstarter
Het hoofdkastje (ISRA punt) van mijn telefoonaansluiting (of beter gezegd: adsl aansluiting) is defect. (tegenaan gestoten). Er komen nu 4 draden uit de muur. Hoe kan ik mijn adsl modem/router daar nu nog op aansluiten?
P.S.: Ik heb geen line-sharing.
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:19

qless

...vraag maar...

meestal de rode en groene draad gebruiken....da's alles.

(bij een 4 pins connector zijn dit dan de middelste 2 draden)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er komen 4 rode draden uit, kan ik dan twee draden daarvan in een rj11 plug doen en in mijn adsl modem klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30484

We hebben 2 keer twee paren. Het eerste paar is rood - blauw en het tweede paar is oranje -wit. Jij hebt het blauw-rood paar nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52
Anoniem: 30484 schreef op 04 februari 2003 @ 16:52:
We hebben 2 keer twee paren. Het eerste paar is rood - blauw en het tweede paar is oranje -wit. Jij hebt het blauw-rood paar nodig
dat is helemaal juist :) aanvulling: als je er een stekker van maakt, rood moet links, blauw rechts, als je er vanaf de achterkant tegenaan kijkt:

code:
1
2
.  .  .  .
1  R  B  4

Op 1 en 4 hoeft geen stekkertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41
Voor Rood en blauw maakt het geen reet uit of die links of rechts zit!
Als ze maar beide in het midden zitten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Anoniem: 57967 schreef op 04 February 2003 @ 16:49:
er komen 4 rode draden uit, kan ik dan twee draden daarvan in een rj11 plug doen en in mijn adsl modem klikken?
Kan je eens omschrijven hoe dat ISRA punt eruit zag, omdat je aangeeft dat er 4 rode draden uitkomen ???????

Anders zou ik verder gewoon maar ff een aansluitdoosje met rj11 er op te zetten en de verschillende aders proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er hing dus zo'n kastje aan de muur waar twee rj11 stekkertjes in kunnen. (ik geloof dat het isra type 2 is.) Dat kastje is nu stuk, er komen nu alleen nog maar 4 rode draden uit de muur/grond, dat is alles. Maar ik moet er daarvan dus maar 2 gebruiken, wat dan + of - is maakt blijkbaar niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... Bel gewoon ffies een PTT monteur als je niet zeker van je zaak bent (heb je gelijk weer een kastje hangen). Staat toch nog een lelijke spanning op het telefoonnet (60V als ik me niet vergis) en dat vind een ADSL modem indien verkeerd aangesloten niet leuk...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aetje schreef op 05 februari 2003 @ 09:39:
... Bel gewoon ffies een PTT monteur als je niet zeker van je zaak bent (heb je gelijk weer een kastje hangen). Staat toch nog een lelijke spanning op het telefoonnet (60V als ik me niet vergis) en dat vind een ADSL modem indien verkeerd aangesloten niet leuk...
Ik weet niet of dit zomaar gaat lukken daar hij volgens mij geen telefoonabbonement meer heeft. Goedendag ik wil een storing melden, wat is uw telefoonnummer, heb ik niet.

Waarschijnlijk heb jij nog een oud type invoerkabel, donkere loodkabel met soort papier om de aders en een soort rode lak op de aders????

maar inderdaad gewoon even de verschillende paren proberen, kan geen kwaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Telefoon of ADSL, beide hebben die aansluiting nodig, en er zelf aan gaan knutselen als je er weinig verstand van hebt blijft onverstandig.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41125

Het IsRa-punt is eigendom van KPN, zou toch ff 0800-0407 bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad Ches, zo'n kabel is het met van dat vage rode 'papier' om de draden. Heb jij hier ervaring mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dit is nog een oud type invoer kabel, als je goed naar de adres kijkt zie je dat er een soort rode lak om het koper zit, het papier is meestal een beetje kleverig.
Je moet het rode lak laagje met een draadkrabber/mesje oid even schoonkrabben, anders maakt hij geen goede verbinding.
Ben zelf eens een jaar of 6 geleden een uur aan het kloten geweest om een ISDN lijntje werkend te krijgen, had hem netjes opgelast met wat laskokertjes maar niet schoongekrabt gekrabt....... ;)
En ik maar bellen met collega's dat me lijntje niet binnenkwam, hebben alles paar keer nagekeken,draden programering ed, maarja de fout zat bij mij......

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 06-02-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40214

fototje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/isdnfinished.jpg
Helemaal links zie je de zgn doplas, dit is dus nog een oude loden invoerkabel.
Alleen was er bij de topicstarter al een nieuw type ISRA doosje op gemonteerd.
Toch Pfa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Pic gefixed... (weethet is blijkbaar gemoved naar een nieuw ip-adres)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1