Toon posts:

BFA pluggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n arcam versterker zitten BFA terminals voor de speakerkabels. Aangezien ik het toch een beetje riskant vind om daar blote draden in te gaan prutsen heb ik speakerkabels laten maken. Maar nu heb ik me toch vage plugjes gekregen :?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.kooij/CIMG0002.JPG

Het zal wel aan mij liggen, maar dat krijg ik er op geen enkele manier in 8)7
Toch lijken het me wel de goede pluggen als ik zo op internet rondkijk. En ik heb nog speciaal gezegd om welke versterker het ging dus het zullen toch geen verkeerde pluggen zijn? Iemand die me misschien wat meer kan vertellen?

Excuses voor de brakke pic.
Camera doet geen close-ups bij weinig licht en ik kan 'm toch al niet stilhouden...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik kan het mis hebben: Blauwe dopjes eraf en erin steken?

Anders heb je hier misschien wat aan: Linkje

Alles kan stuk.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heb je wel eerst die dingen op je amp uitgedraait :?
Volgens mij passen die pluggen er trouwens helemaal niet in...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
hehe, die site had ik dus ook al gezien :)
en ik heb dus idd die pluggen gekregen die je onderaan de foto ziet,
dus dat lijkt te kloppen.

Maar ze passen dus niet als ik ze er van bovenaf insteek. Op zich past de hele stekker er wel in, maar de connectors botsen op elkaar in plaats van dat ze in elkaar schuiven. Female op female als het ware. En dat vind ik ook vreemd, want ze hebben het over een "insulated recessed 'male' socket" maar het is dus zeker geen pennetje :/
Bierkameel schreef op 04 februari 2003 @ 16:41:
Heb je wel eerst die dingen op je amp uitgedraait :?
Die gaan er niet helemaal af. Verder als op de foto gaan ze niet...

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
volgens mij kunnen achterin gewoon bananenpluggen?

Verwijderd

Topicstarter
klopt, die passen er ook in... en ik denk dat ik die BFA pluggen dan ook maar door bananenpluggen laat vervangen, want dit gaat volges mij echt niet lukken. Ik blijf het vaag vinden, maar dan maar op deze manier :)

toch bedankt voor de hulp!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Aangezien ik het toch een beetje riskant vind om daar blote draden in te gaan prutsen
Waarom riskant? Is niks mis mee.

De reden dat jij deze pluggen hebt gekregen is dat Arcam tot voor kort heel vreemde connectors had. Ik kan het verhaal lang maken, maar het komt erop neer dat tot zo'n 6 maanden terug er connectors werden gebruikt die een pin in het midden hadden, m.a.w. een mannetje. Jouw stekkers zijn daarvoor gemaakt, dat hebben ze dus goed gedaan. Echter, Arcam is sinds een maand of 6 (je hebt een redelijk recente versterker dus) overgestapt op standaard connectors, afgedekt met een blauw dopje (heeft te maken met EU veiligheidsrichtlijnen), waar een gewone banaan in kan.

Dus je kan er bananen op laten zetten, of gewoon een schaar en een striptang pakken :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
s_roubos schreef op 04 February 2003 @ 23:14:
[...]

Waarom riskant? Is niks mis mee.
De connectors zitten nogal dicht op elkaar en de kans dat een los draadje de behuizing of een andere connector raakt is mij iets te groot. Bovendien zal deze setup nog wel een paar keer verplaatst worden dus ik heb zowiezo liever pluggen :)
De reden dat jij deze pluggen hebt gekregen is dat Arcam tot voor kort heel vreemde connectors had. Ik kan het verhaal lang maken, maar het komt erop neer dat tot zo'n 6 maanden terug er connectors werden gebruikt die een pin in het midden hadden, m.a.w. een mannetje. Jouw stekkers zijn daarvoor gemaakt, dat hebben ze dus goed gedaan. Echter, Arcam is sinds een maand of 6 (je hebt een redelijk recente versterker dus) overgestapt op standaard connectors, afgedekt met een blauw dopje (heeft te maken met EU veiligheidsrichtlijnen), waar een gewone banaan in kan.
tnx, dat maakt een heleboel duidelijk! In feite is het dus ook helemaal geen BFA connector meer in tegenstelling tot wat er nog in het boekje staat :(

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
De connectors zitten nogal dicht op elkaar en de kans dat een los draadje de behuizing of een andere connector raakt is mij iets te groot. Bovendien zal deze setup nog wel een paar keer verplaatst worden dus ik heb zowiezo liever pluggen
Op mijn A85 is het een tijd lang goed gegaan met beide speakerterminals in gebruik... ik ga echter ook over op spades.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Kans op kortsluiting is kleiner bij BFA pluggen. Opzich zit daar we wat in. Moet je ze ook wel aan de speakerzijde gebruiken.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Kortsluiting valt wel mee, het zijn speciale afgeronde spades. Ik gebruik ze niet aan de speakerzijde. Vonden zowel ik als mijn dealer niet nodig.

Pagina: 1