Toon posts:

[WinXP] oude hd in nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar kan er niet helemaal uitkomen. Ik heb een oude hd die ik in een nieuwe pc wil zetten. Op de hd staat win xp. Nu krijg ik een blauw scherm waarin staat dat windows het veiliger vind om af te sluiten en dat ik mn hd moet nakijken. Nu heb ik al iets gelezen dat ik sysprep kan gebruiken, maar hoe doe ik dat? Is er misschien ook een andere mogelijkheid. Als ik Xp er weer overheen kopieer laat ie dan mn programmas staan of gooit ie die weg. Alvast heel erg bedankt.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

In de setup van windows XP zit een "repair" functie geloof ik, zolang je daarvoor kiest zal er niks worden verwijderd.

Als je het eroverheen wil kopieren formatteert ie je schijf [als je em al kunt installeren] en ben je wel alles kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Scatman_II op 04-02-2003 16:11 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
---> WOS?

In ieder geval is er wel een mogelijkheid tot installeren zonder alles te verwijderen. Sowieso is het verstandi echt belangrijke data eerst te backuppen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Zit je hd nu al in de nieuwe pc? En heb je een brander / meerdere partities?

Verwijderd

Heb je de jumpertjes master/slave wel goed gezet?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:54

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 18:32:
Heb je de jumpertjes master/slave wel goed gezet?
pim toch, als jet het niet weet, of de vraag niet goed leest, ook niet reageren dan he ;)

de repair functie van de windowsinstall doet denk ik weinig goed, maar daar heb ik persoonlijk niet zo veel ervaring mee.

Ik zou persoonlijk de hele boel formateren, en proberen misschien je data te backuppen op een andere schijf (misschien ergens lenen?)

hier een url http://www.microsoft.com/...eploying/introduction.asp die iets verteld over sysprep, maar ik snap niet hoe hij het probleem kan oplossen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 15:41
Dit hoort inderdaad meer in WOS thuis.. (en of het daar open blijft weet ik niet).

Maar 't probleem is inderdaad dat je van systeemhardware wisselt, dus je drivers kloppen niet meer.. Vandaar de problemen :)

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 17:14
't is trouwens toch zo dat XP telkens bij het opstarten een soort check doet, waarbij hij zijn eigen gegevens (van bij het installen) gaat vergelijken met de actuele gegevens? Hij gaat dan een tiental zaken nakijken (op gebied van hardware) en als er daar een viertal niet van kloppen, zal hij zichzelf afsluiten.

Dat is ook de reden waarom je een image van XP niet op een andere computer kan laten werken: datgene wat in zijn systeemscreen zit klopt niet meer met wat er in de àndere computer zit...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 15:41
passer schreef op 04 februari 2003 @ 19:55:
't is trouwens toch zo dat XP telkens bij het opstarten een soort check doet, waarbij hij zijn eigen gegevens (van bij het installen) gaat vergelijken met de actuele gegevens? Hij gaat dan een tiental zaken nakijken (op gebied van hardware) en als er daar een viertal niet van kloppen, zal hij zichzelf afsluiten.

Misschien met een standaard image wel, maar dat ligt een beetje aan de manier waarop je werkt..
Het lukt mij op het werk prima om een P4 desktop systeem te porten naar een P3 laptop systeem met compleet andere hardware :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is de exacte foutmelding ?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1