[Win2kserver]HP laserjet 8000 wil alleen in lade 2 printen

Pagina: 1
Acties:

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
De opzet is dat clients inloggen via terminal services en dat 1 printer (hp laserjet 8000DN 2 lade's) 2 keer is aangemaakt op dezelfde standaard tcp-poort 192.168.29.12, waarom? Omdat ik in MS Access zodra ik wil printen niet kan kiezen welke lade die het papier moet pakken. In lade 2 zit normaal papier en lade 3 zit voorgedrukt papier. Beide zijn A4.

Nu heb ik in de instellingen aangegeven dat bij de 1e aangemaakte printer lade 1+3 de soort onbekend is en het afdrukmateriaal ook onbekend is. Lade 2 van de 1e printer is ingesteld op A4 en normaal.

Bij de 2e aangemaakte printer staan 1+2 op onbekend en lade 3 op A4 en normaal.

Nu is het probleem dat ondanks al die instellingen dat die blijft printen uit lade 2 en niet uit lade 3 als ik dat wil aangeven. Wie kan mij hiermee helpen? Ik kom er gewoon niet meer uit. :'(

Another white boy in this movie? Damn!

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Niemand?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is het niet gewoon een instelling van de printer zelf die niet goed staat? Deze printer ken ik zelf niet maar voor zover ik weet hebben alle HP laserprinter een redelijk uitgebreid menu waarin je papierkeuze etc kunt instellen. Wellicht dat hier een instelling niet goed staat.

• XiaZz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 22:29
het kan zijn dat je dit op 2 plaatsen moet aangegeven
Printing preferences en document defaults

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Je hebt veel uitbreiding ja..., het feit alleen is dat ik ondanks die instellingen steeds maar uit lade 2 blijft printen, en dat is alleen in windows 2000 zo raar genoeg, want iemand anders die in Windows 98 print kan wel allebei de lades aanspreken....:?

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
ik zie iets over het hoofd maar ik weet niet wat :?

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Want ik heb wel geprobeerd, 2 printer aansturingen de eerste alleen lade 2 op A4 en normaal, en de 2e printer aansturing lade 3 op A4 en normaal, en daarna druk ik dan op testpagina afdrukken maar in beide gevallen komt die uit lade 2.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wij hebben een soortgelijk probleem gehad.
In onze HP4xxx hadden we de bovenste bak ingesteld op A4/Normaal en de onderste op A4/briefhoofd. Gevolg hiervan was de bakkenselectie binnen bv Word verdween.
Hierna hebben we bakken NIET meer ingesteld en spontaan kunnen nu wel de bakken gekozen worden.
Instellingen zijn gedaan in de printerdriver op de server! Dus niet bij de gebruiker.

Blijkbaar is Windows 2000 zo intelligent dat hij ziet dat de bakken anders zijn en er dus geen keuze nodig is als je alles met de hand insteld.

Onze oplossing is dus NIET instellen, scheelt ook nog veel werk als je zoals bij ons 120 printers hebben draaien op een farm van 15 citrix servers.

Oh ja, gebruik je wel Nederlandstalige/Europese drivers voor de printers? Anders default hij naar "Letter" ipv "A4".....

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Welke rechten hebben de users die op die Windows 2000 machines werken? En heb je de instellingen op de server wel goed staan? Want het probleem hoeft niet persé bij de gebruiker te liggen. En heb je ook al geprobeerd de drivers te updaten?

Overigens, wil je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken als je iets aan je reply hebt toe te voegen? Bedankt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 09:57 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

blade181 schreef op 05 February 2003 @ 09:54:
ik zie iets over het hoofd maar ik weet niet wat :?
Nou, volgende keer de edit gebruiken scheelt al ;)

Maakt het nog uit met welk programma er geprint wordt? Is dat met ieder programma? Staan overal de instellingen gelijk etc. Gebruik je ook wel de goede driver onder Win2000? etc.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ja ik heb de nieuwste drivers, PCL versie 5e met de meest recente datum natuurlijk
Als je bijvoorbeeld met TS (terminal services Client) inlogt (het is namelijk een Windows 2000 Server) en je wilt met MS Access iets gaan printen dan krijg je alleen de voorkeursinstellingen en daarin kun je niet bepalen welke lade je het uit wil printen. Ehm, alle gebruikers hebben volledige rechten. Verder heb ik alle instellingen aangepast maar op geen van allen reageert die.

[ Voor 5% gewijzigd door blade181 op 05-02-2003 13:22 ]

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 05 februari 2003 @ 09:55:
Wij hebben een soortgelijk probleem gehad.
In onze HP4xxx hadden we de bovenste bak ingesteld op A4/Normaal en de onderste op A4/briefhoofd. Gevolg hiervan was de bakkenselectie binnen bv Word verdween.
Hierna hebben we bakken NIET meer ingesteld en spontaan kunnen nu wel de bakken gekozen worden.
Instellingen zijn gedaan in de printerdriver op de server! Dus niet bij de gebruiker.

Blijkbaar is Windows 2000 zo intelligent dat hij ziet dat de bakken anders zijn en er dus geen keuze nodig is als je alles met de hand insteld.

Onze oplossing is dus NIET instellen, scheelt ook nog veel werk als je zoals bij ons 120 printers hebben draaien op een farm van 15 citrix servers.

Oh ja, gebruik je wel Nederlandstalige/Europese drivers voor de printers? Anders default hij naar "Letter" ipv "A4".....
Ja ik gebruik nederlandse drivers. En ik zal is kijken, ik zal wel ff laten weten of het gelukt is.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
ajhaverkamp het heeft geholpen, perfect, ik kan nu in de voorkeursinstellingen het aanpassen. Bedankt...

Pagina: 1