[asp] cookies, redirect en raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb een login script gemaakt, werkt prima op mijn Windows XP machine en mijn Windows 2000 Test Server.

Nou wil ik alles installeren op mijn Windows 2000 + sp3 Live Server en daar werkt het niet, nadat iemand zijn user/pass intikt en goed word bevonden word hij terug ge-redirect naar de pagina waar hij vandaan kwam. Daar is het cookie die gezet is weer weg en word er weer opnieuw om de user/pass gevraaagt.

Iemand een idee hoe dit kan of waar dit aan kan liggen?

weinig tot niks..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

didio schreef op 04 February 2003 @ 15:28:
Ik heb een login script gemaakt, werkt prima op mijn Windows XP machine en mijn Windows 2000 Test Server.

Nou wil ik alles installeren op mijn Windows 2000 + sp3 Live Server en daar werkt het niet, nadat iemand zijn user/pass intikt en goed word bevonden word hij terug ge-redirect naar de pagina waar hij vandaan kwam. Daar is het cookie die gezet is weer weg en word er weer opnieuw om de user/pass gevraaagt.

Iemand een idee hoe dit kan of waar dit aan kan liggen?

Marcel.
Wilde gok: Wordt het cookie wel gaccepteerd (en daarmee gezet)? Ik kan me herinneren dat ik wat problemen had met inloggen op GoT omdat ik Opera had geïnstrueerd om cookies alleen van bepaalde servers te accepteren (en daar stonden de tweakers servers dus nog niet bij 8)7 |:( )

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ja, want als ik vlak voor het redirecten de cookie uitlees, staat hij nog goed. Na het redirecten is hij weg (op de live server dan) op mijn andere machines gaat het wel goed.

De live server is de enige met SP3 maarja, het is een liveserver dus kan ik er niet zomaar meer afhalen.

weinig tot niks..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je gebruikt nog dezelfde client (met standaard beveiligingsniveau), zodat daar niets vreemds staat?

Check dan eens de datum+tijd van de servers :)

En het op de testserver installeren van SP3 zou het vermoeden dat het daar aan ligt kunnen bevestigen of weerleggen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

F_J_K schreef op 04 February 2003 @ 16:25:
[...]
Check dan eens de datum+tijd van de servers :)
En de geldigheidsduur van de cookies (het is maar een idee, maar vooral de combinatie met datum+tijd van de servers zou wel eens iets op kunnen leveren)
En het op de testserver installeren van SP3 zou het vermoeden dat het daar aan ligt kunnen bevestigen of weerleggen ;)
De wetenschappelijke methode _/-\o_ _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik geef geen datum mee met de cookies, dus als de browser gesloten word is ie weg.

Hahaha ik kan sp3 erop installen om te kijken.. maar dan weet ik verder nog steeds niks..

weinig tot niks..

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

didio schreef op 04 februari 2003 @ 16:54:
Hahaha ik kan sp3 erop installen om te kijken.. maar dan weet ik verder nog steeds niks..

Stel dat het opeens niet werkt, dan weet je ook niet dat het aan de SP3 ligt ?

Stel dat het nog steeds werkt, dan weet je ook niet dat het niet aan de SP3 ligt?

Dus om te zeggen dat je dan nog steeds niets weet is onzin, immers sluit je iets uit, dus weet je wel degelijk meer.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb het.. het is een bug in windows..

Ik had op de live server een domainnaam aangemaakt klant_test.server.nl en daar werkte het dus niet, het komt namenlijk door de _

Ik heb het nu zo gedaan klanttest.server.nl en nu werkt het.

Ik ben blij..

weinig tot niks..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

didio schreef op 05 February 2003 @ 10:40:
Ik heb het.. het is een bug in windows..

Ik had op de live server een domainnaam aangemaakt klant_test.server.nl en daar werkte het dus niet, het komt namenlijk door de _

Ik heb het nu zo gedaan klanttest.server.nl en nu werkt het.

Ik ben blij..

Das geen bug van windows, maar van jou. Dat soort tekens mogen helemaal niet in een domein naam voorkomen, dus moet je ze er ook niet inzetten :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1