[Citrix] error ima_result_ network_failure

Pagina: 1
Acties:

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik heb net bij een bedrijf een Citrix farm onder mijn hoede gekregen, en heb een probleem(pje), waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Situatie: 1 win2k server waar Nfuse op draait
3 farm servers (win2k), die iedere ochtend rebooten (is zo ingesteld door degene die het opgezet heeft)
1 van die 3 geeft bij het booten een foutmelding "The Citrix MetaFrame Server failed to connect to the Data Store Error - IMA_RESULT_NETWORK_FAILURE"

Ik merk (nog) geen problemen, behalve dat wanneer ik aanlog op de Citrix management console op die server de farm logon niet automatisch gaat, ik moet opnieuw mijn password invoeren.

Twee vragen:
1) wat is het risico wat ik loop met die foutmelding, wat kan er misgaan?
2) Wat kan ik eraan doen?
Ik heb hier een paar mogelijke oplossingen gevonden, maar ik weet niet precies wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.

TIA.
Richard

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

Is "IMA" niet een service die op de Citrixserver draait?

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 07:06
Het risico is volgens mij dat je servers onderling niet meer repliceren (althans die bak synchroniseert niet meer goed). Misschien iemand op die server met wachtwoorden lopen klooien (dit gezien je mislukkende farm logon)...?

• jesternl
Dat is een mogelijkheid, maar als ik hetzelfde password nityp in het farm logon scherm kom ik erop (alhoewel bij de geautomatiseerde logon een ander password in gebruik kan zijn). Maar ik zie niet waarom het dan niet op alledrie de servers niet meer automatisch gaat.
En IMA is idd een service op Citrix, maar ik weet er (nog) niet genoeg van af om te bepalen hoe ernstig die fout is.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

Tja, ook in het citrix forum adviseren ze de "recreate local host cache" als eerste optie. En na de restart een "net stop" en "net start" ima service op de probleembak?
Ik neem aan dat eerst de server met de datastore reboot, en iets daarna pas de anderen?

• jesternl
Smiley, welk forum is dat?
Ik weet dat sommige vragen wellicht newbie Citrix vragen zijn, ik heb het ook maar net in de schoot geworpen gekregen ;)

/edit typos

[ Voor 6% gewijzigd door jesternl op 04-02-2003 16:35 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik heb het sinds een paar dagen op alle onze Citrix bakken :( weet niet waarom en tot nu toe nog geen ernstige effecten ondervonden.
maar ik zal iig dit topic even in de gaten houden :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk krijg je dit net na het rebooten?

Staat je NIC soms op DHCP ingesteld?
Rebooten al je servers tegelijkertijd (en staat je DS over een WAN link)?
Wat voor datastore gebruik je ? (MSSQL, Access, Oracle?)

In principe kan die error (vziw) geen kwaad zolang hij niet elke 15 minuten terugkomt, en zolang je IMA service wel start. Het is niet goed, overigens dat je deze melding krijgt.

• jesternl
Staat je NIC soms op DHCP ingesteld?Nee, statisch
Rebooten al je servers tegelijkertijd (en staat je DS over een WAN link)?Nee, een voor een, met 15 minuten ruimte.
Wat voor datastore gebruik je ? (MSSQL, Access, Oracle?) Access.

En ja, ik krijg het net na het rebooten, en verder niet, en de IMA service start normaal.

Verwijderd

http://ctxex10.citrix.com/icaforum.nsf/($All)?OpenView

Dan nog wat handige sites om je kennis wat op te peppen:
www.tweakcitrix.com
www.dabcc.com
www.thethin.net

Er zijn er natuurlijk gruwelijk veel meer, maar hiermee heb je de belangrijkste wel te pakken.

• jesternl
dank je wel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jesternl schreef op 04 February 2003 @ 19:28:
Rebooten al je servers tegelijkertijd (en staat je DS over een WAN link)?Nee, een voor een, met 15 minuten ruimte.
Wat voor datastore gebruik je ? (MSSQL, Access, Oracle?) Access.

En ja, ik krijg het net na het rebooten, en verder niet, en de IMA service start normaal.
Op welke server staat je datastore ?
Zou het kunnen zijn dat die server nog niet klaar is met rebooten als je volgende server al gestart is?

Volg anders de informatie in http://knowledgebase.citr...rixKB,Case=Ext(CTX204218) artikel eens - hierin staan behoorlijk wat tips met betrekking tot het troubleshooten van de IMA service.

• jesternl
Probleem opgelost.... *slaat zichzelf op voorhoofd*
Als ik in m'n event viewer kijk en dan goed kijk naar de tijden, zie ik dat ik die error niet krijg wanneer server nummer 3 opkomt, maar wanneer server nummer 1 (die met de Data Store) platgaat. En logischerwijze kan 'ie dan niet met de data store connecten, want die is nog niet op.
Vraag ik me alleen nog af waarom server nummer 2 niet piept wanneer server 1 neergaat??
En waarom de farm logon automatisch gaat op 2 servers en niet op de derde.. Oh well.

Bedankt voor alle hulp, tips en links!!

Pagina: 1